Samppasport  Futurez

Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90

  • 1268 Vastauksia
  • 377474 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1035 : 22.03.2014, 20:17:27 »
Vaihtelin tänään suuttimien tiivisteet, mutta lämppärin hanaa en ehtinyt vaihtaa.
Eli meni justiinsa toisin päin kuin edellä suunnittelin...  ::)
Täytyy varata kunnolla aikaa sitten sen hanan vaihtoon.

Suuttimet olivat tuon näköiset irroitaessa.




Puolaa jaksoin sen verran katsoa, että käytin puolan ja liittimet irti.
Liittmissä oli töhnää, niin putsailin ne.

Huomenna jos muistaisi perehtyä tarkemmin puolan sielunelämään, ja mittailla jännitteet sieltä.

EDIT. Vaikka muuten oli ihan sujuva operaatio tuo o-renkaiden vaihto,
         niin katkesi bensakiskon kiinnityspultti, 1. imuputken päältä, sinne imusarjaan.

         Mitään käytännön eroa nyt ei ole, kun se paksu aluslevy pelastaa.
         Tai näin nyt, tiedä sitten pidemmän päälle.
         Katkesi vaan silleen, että muutama milli pulttia näkyy, ja kun sitä kokeilin pihdeillä irroitella,
         niin oli se niin jämähtänyt, ettei edes nitkahtanut.
         
         Jaksaessaan sinne nyt tekisi uuden kierteen, mutta tiukasti kuitenkin imusarjaan nojaa.

         Pistää kuitenkin aina vithuttamaan tälläiset pikkujutut...  ::)
       
« Viimeksi muokattu: 22.03.2014, 20:55:35 kirjoittanut Niko_S »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4219
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1036 : 22.03.2014, 21:11:22 »
Millä lailla tuo o-renkaiden vaihto mielestäsi auttaa siihen faijas väittämään tulvimiseen?

 

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3831
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1037 : 22.03.2014, 21:34:56 »
Millä lailla tuo o-renkaiden vaihto mielestäsi auttaa siihen faijas väittämään tulvimiseen?
Arvaa mietinkö ihan samaa  ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1038 : 22.03.2014, 21:48:00 »
Ei mitenkään, mutta ne on hyvä vaihtaa samalla kun suuttimet otetaan irti tutkittaviksi?  ???

Mitens se suutinrele?

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1039 : 22.03.2014, 21:58:35 »
Eihän se ehkä autakkaan, vaan voi olla vika suuttimissa, tai vaikka vaan yhdessä.
Oli se nyt isältäkin valistunut arvaus.

Voi mennä perse edellä puuhun tai jotain.
Näin kotioloissa kun en suuttimia pysty kuitenkaan mittailemaan.

Tässä kuussa ei perse kestä ostella edes käytettyjä suuttimia.

Ehtii tässä vielä lyödä päätä seinään, niin köyhänä nyt kokeilen "osa kerrallaan" periaatteella.

Ei mitenkään, mutta ne on hyvä vaihtaa samalla kun suuttimet otetaan irti tutkittaviksi?  ???

Mitens se suutinrele?

Otin kyllä sen releen irti, ja juotokset tutkin, niin juotoksissa ei näkynyt vikaa.
Tosin ei se autuaaksi tee.



s73

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1040 : 22.03.2014, 22:32:17 »
Ainoa  viallinen suutin voisi olla käynnistyssuutin, muut suuttimet huomaisi ajaessa. Onko bensapumpun relettä koskaan vaihdettu tai lämpöanturia?

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1041 : 22.03.2014, 23:26:41 »
Ainoa  viallinen suutin voisi olla käynnistyssuutin, muut suuttimet huomaisi ajaessa. Onko bensapumpun relettä koskaan vaihdettu tai lämpöanturia?

Ei minun aikana ainakaan ole vaihdettu kumpaankaan.
Eli sanotaan, että ei koskaan, koska tosiaan ei ole tietoa.

Tällä hetkellä ne molemmat ovat Boschin osia.

Tuosta lämpöanturista vielä, että muistaakseni tekisi sellaista oiretta,
että kulutus nousee? Eli rikkinäinen antaisi väärää tietoa ruiskutuksen ohjauksella, ja seokset olisi vituillaan.

Itse en ole huomannut eroa tuossa kulutuksessa.

Tottakai sen vian haluan pois saada, ja ensi kuussa voisi mahdollisesti nuo osat uusia.

Itsehän en ole enää pitkään aikaan luottanut tarvikeosiin, vaan ostanut joko suoraan tiskiltä.,
tai sitten muualta sen orginaali-merkkisen osan.

Itselleni aasinsilla tehden, pitääpä vielä tänä vuonna uusia Boschilaisiin bensapumppu, ja virranjakajan kansi.
Ne tarvikkeet nyt vielä toimii, ja koputan puuta, mutta...





Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1042 : 23.03.2014, 09:00:13 »
Ehtii tässä vielä lyödä päätä seinään,
Ei millään pahalla mutta sitä tässä näköjään ihan tosissaan yritetään..
Kannattaa kuunnella mitä täällä ehdotellaan viaksi, monilla kirjoittelijoista saattaa jopa olla tietoakin asiasta. Itselläni ei tosin tästä Regina-ohjauksesta ole kokemusta käytännössä yhtään.
Olikos tässä ihan erillinen kylmäkäynnistyssuutin? Motronic-seiskassa oli mulla mystistä vikaa sen kanssa joka tarkentui liittimen korkanneeseen pinniin. Irrallaan näytti hyvältä mutta paikalleen laittaessa johto kääntyi mutkalle ja veti pinniä sen verran pois liitimestä että ei saanut kontaktia. Oireili nollan tuntumassa ja muutamilla plusasteillakin niin että ihan älytön sahaaminen jos ei ollut roikassa. Hetkeksi töpselin päähän niin johan lähti kuin palmun alta. Eli jos kylmäkäynnistyssuutin löytyy niin sen toiminta kannattaa tutkia.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1043 : 23.03.2014, 11:49:49 »
Imusarjan alapuolella majailee kylmäkäynnistyssuutin. ???

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1044 : 23.03.2014, 12:24:25 »
Reginallisissa on kylmäkäynnistyssuutin imusarjan alapuolella.  :)

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1045 : 23.03.2014, 16:20:19 »
tässä niinku tehdään vaan kaikkee mahdollista täysin päämäärättömästi.

suuttimien o-renkaat on hyvä vaihtaa joo, jos ne vuotaa ilmaa imusarjaan. ei niiden tehtävä ole mikään muu kuin pitää ilmatilat erillään. ja imuvuodosta tulisi vikakoodia ja lamppu syttyisi kojetauluun.

ota nyt herrantähden ittees niskasta kiinni ja lue ja sisäistä näitä joitain juttuja mitä sulle on jo useamman sivullisen verran kirjoteltu.

sä oot nyt kaikenlaista tehny, ja ties mitä on vikana mut kuitenkin autolla pystyt ajamaan, niin missä vika.


Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1046 : 23.03.2014, 21:44:19 »
Jees. Kyllähän tässä näitä yritetään sisäistää.

Nuo suuttimien o-renkaat nyt siksi vaihtelin, kun yksi Volvomies aikanaan sanoi, että saattaa ne vaikuttaa, jos on vastaanlaista ongelmaa.
Oli varmaan sitten liipalaabaa.

Mutta tosiaan ei tule edelleenkään vikakoodeja.

Mittailin lämpötila-anturin, lat-anturin, map-anturin, ja puolan arvot ja kaikki oli ohjearvoissa.
Voisi sitten varmaan tuon lämpötila-anturin sulkea pois, kun koodia ei tule ja antoi oikeaa arvoa.

Mutta jatketaan nyt vielä selvittelyä myöhemmin sillä releen vaihdolla,
ja tutkitaan tarkemmin tuota kylmäkäynnistysuutinta.

 

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1047 : 24.03.2014, 03:03:06 »
Lukasin tämän stoorin vasta nyt eka kerran ja kunnioitettavan sitkeä sissi olet ja hienoa että arvostaa autoaan  oikealla ti volvo-miehen asenteellla. Näitä korjauksia kun oppii vain itse tekemällä, välillä tulee vääjäämättä vääriä arvioita ja toimenpiteitä tehtyä.
Hyvin on kumminkin asenteesi säilynyt vaikka täällä jotkut "konkarit" vähän  tuppaa ojentamaan.
Pitkän tien volvo ti-kulkijana voin sanoa että jatka vaan samaan tyyliin.

Noista mittariston ongelmista minä pääsin eroon kun purin koko mittariston ja juottelin ne mittarien sisällä olevat juotokset(ei siis pelkkää piirifolioo). Aika kova ja tarkka homma mutta kannatti. Varsinaisia vikajuotoksia en edes yrittänyt löytää vaan kaikki uusiksi. Otti semmoisen puolipäivää.
 
 Sen irronneen tripin nupin saa(ainakin sai 2010)vielä siniseltä ja maksoi n. 5€.

Käynnitys ongelmiin: kun kaikki kuluvat sytytysosat on vaihdettu ja ei auta niin seraavaksi varmistaisin tuon kylmäkäynnistyssuuttimen virran saannin. Vanha johdotus; toimii,ei toimi,toimii jne.

Mielenkiinnolla seuraan topicin tapahtumia ja varmaan vastailenkin jos yhtään lamppu syttyy jossain asiassa.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1048 : 24.03.2014, 09:13:10 »
Oikein nätisti tänään tulille, ilman roikkaa, muuttamassa plus asteessa.
Antoi vaan vikavaloa, ja kertoi vikakoodiksi imuilman lämpotilamittarin.

Ei kyllä vaikuttanut moottorin toimintaan paskan vertaa, vaikka olisi luullut...
Otin anturin liittimen irti, putsasin ja nollasin vikakoodin.
Ei syttynyt ainakaan nyt aamulla uudelleen.

On se jännä laite, mutta kun se nyt suurimman osan ajasta toimii hyvin, niin ihan mukava juttu.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1049 : 24.03.2014, 19:45:05 »
Niin, juu kiitokset vielä seiskaneloselle. Aina yhtä mukava kuulla positiivista palautetta.  :)

Kylmäkäynnistyssuuttimen töpselin mittailin tuossa. 11,9V jännite tuli sinne sytytysvirta päällä.
Jotain pientä likaa siellä nyt oli, niin putsailin ensin liittimen, ja suuttimen puolen tarkastin, ja vielä putsasin peilin avulla.

Eihän tuo kyllä kerro miten se toimii sitten kylmästarteissa, mutta ainakin ne johdot on kunnossa.
Mutta toisaalta luulisi sen toimivan, kun vikakoodia ei pukkaa?

« Viimeksi muokattu: 24.03.2014, 20:06:24 kirjoittanut Niko_S »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy