Tosiaan oli vähän kokeilu tuo mittaus. Tuli taas vaan niin epäselvästi kirjoiteltua, mutta oli kone pysähdyksissä tosiaan kun mittailin,
kun ei tuntunut sittenkään hyvältä kurotella pyörivän flektin vieressä.

Annoin sen hetken jäähtyä silloin, kun oli käynyt hetken.
Otin sähkömies kaverilta lainaan Unitestin yleismittarin, kun oman luotettavuus tuollaisessa tarkemmassa mittailussa vähän epäilytti.
Heti kun pääsin kotipihaan, niin mittasin anturin vastuksen.
Taaemmasta pinnistä 288 ohmia, ja etummaisesta 293 ohmia. Keulasta päin siis.
Maan otin edelleen hyväksi havaitusta, laturin lisämaasta imusarjantuessa.
Nyt kun uudemman kerran tuolta
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.0 tihrustin,
niin 92 *C on jonkun verran päälle 200 ohmia (mikanin eka viesti topiciin).
Eli nyt kun on kunnollisella mittarilla mitattu, niin itse anturi vaikuttaisi olevan kunnossa?
Siinä anturissahan kuitenkin oli jonkun verran toleranssia, niin epäilen, ettei alle 100 ohmia vaikuta mitään.

Herätevirtaa katsoin parhaaksi mitata nyt samalla anturin liittimestä, sytytysvirta kytkettynä,
niin mittari ei kertonut mitään. Kokeilin vielä lasikanta polttimolla, niin sekään ei syttynyt.
Eli nyt se olisi sitten todennäköisesti se ihanan v*ttumainen johtovika...

Ellei jopa ECU:ssa sitten.
Semmoinen vielä, että tuo lauantain ja sunnuntain poltti vikavaloa, mutta maanantai aamuna kun starttasin,
niin vikavalo oli kadonnut itsestään. Vikakoodit olivat ja ovat edelleen tallella.
Koko maanantain oli pois vikavalo, ja nyt 17 aikoin veli lainasi Volvoa, niin vikavalo syttyi uudestaan...
Joku siellä siis heittää enemmänkin, jos vikavalon aiheuttava koodi on päällä, mutta vikavalo ei välistä syty.
Eli: 1-2-3 Moottorin lämpötila-anturi
2-3-2 Lambda-arvo, liian rikas tai laiha seos tyhjäkäynnillä
Tuo lämpötila-anturi kuitenkin antaa sen vikavalon, niin ei se nyt itsestään pitäisi kadota 1 1/2 päiväksi.
Tai tiedä siitä jos ECU sekoilee.
Joka tapauksessa tuo jos ECU ei saa toimivankaan anturin tietoja, niin sittenhän se säveltää omiaan,
mikä sotkisi myös lambdan?
Kuitenkin... eipä ole nyt kylmäkäynnistys huonoa, vaikka ollutkin taas aamuisin pakkasta.
Ilman lohkolämmitystä lähtee käyntiin, kuin sen kuuluisan palmun alta.
Ekana nyt ajattelin katsella josko olisi niin pieni vika, että moottorinohjausboksin liittimissiä olisi vaikka hapettumaa.
Niin ja Jogiinille vielä tuosta vinokoneen alkuperästä, kun kysyit:
Muistaakseni tarina menee niin, että Renault oli kehittämässä moottoria, ja Volvo sitten innostui tulemaan siihen mukaan,
kone olisi tehty yhteistyönä. Jossain Renaultissa väitetään olleen vinokonetta, mutta en nyt muista mikä malli.
Joku Rellu kytkös siinä kuitenkin oli.
Joskus automiehet tuollaisia puhuneet (ja haukkuneet), mutta eihän se välttämättä täysin totta ole...
Jotain uskottavuutta siihen kuitenkin tuo se, että puljut ovat tehneet sitten myöhemmin moottoriyhteistyötä.
Useamman kerran tuollaisen tarinan kuullut, mutta voihan se olla kateellisten panettelua.
Mutta se tästä.