Elekma  Autoracing

Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90

  • 1268 Vastauksia
  • 341986 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1230 : 24.10.2014, 08:45:11 »
Ettei vuotaisi joku muu paikka? ???
Eikö saa vaihdettua pelkkää venttiiliä?

Missä tuo bensakiskon nippa on?

Sama kone täälläkin käytössä ja en ole tuota venttiiliä siitä keksinyt.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1231 : 24.10.2014, 16:54:46 »
Saa venttiilin vaihdettua siis sen sielun, en ole tosin ikinä kokeillut käykö renkaan vettiilistä sielu mutta luulis.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3761
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1232 : 24.10.2014, 18:56:51 »
Ettei vuotaisi joku muu paikka? ???
Eikö saa vaihdettua pelkkää venttiiliä?

Missä tuo bensakiskon nippa on?

Sama kone täälläkin käytössä ja en ole tuota venttiiliä siitä keksinyt.
1ja2 suuttimen välissä alaspäin sojottaa... Joissain malleissa tuosta lähtee kylmäkäynnistys suuttimelle linja

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1233 : 24.10.2014, 23:03:02 »
Ei käy renkaan venttiilistä sielu sinne valitettavasti. :(
Pitää olla bensan kestävää ne o-renkaat.

Schader -venttiilin vaihtokaan ei helposti onnistu, koska se on valettu bensakiskoon. Ainakin E-baystä saisi kyllä irtona noita bensapuolen schader -venttiileitä.

Tuo Volvon käyttämä venttiili on mitoiltaan (ulkokierre) hieman harvinaisempi, mutta ainakin Ford on käyttänyt samaa kokoa.
Amerikoissa jotkut puhuvat "Ford -kierteestä".
Löysin tuon tiedon volvoforums.com:sta.


Käytännössä voisikin siis onnistua sellainen, että tilaisi saman kokoisen, bensapuolen schader -venttiilin irtona, ja ottaisi siitä sielun.

Toinen vaihtoehto olisi löytää oikean kokoiset o-renkaat venttiilin sieluun, mutta se voi jo olla aika mahdotonta, ottaen huomioon tiivisteiden hyvin pienen koon.

Volvoltakaan ei saa bensakiskon schader -venttiilin sielua.

EDIT.

Kävin äsken vielä katsomassa sitä schader -venttiiliä,
niin ei olekaan suoraan valettu bensakiskoon, vaan siinä kiskossa on venttiiliä isompi kaulus, ja näiden välillä sauma.
Eli todennäköisesti siinä kauluksessa on kierre, että koko venttiilin saa irti.

En uskalla kuitenkaan kokeilla irroittaa sitä tuosta paikallaan olevasta bensakiskosta, ettei mene rikki.

« Viimeksi muokattu: 24.10.2014, 23:20:52 kirjoittanut Niko_S »

Poissa volga777

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1234 : 25.10.2014, 00:48:29 »
Sairaan kalliita org osia sunnuntaina tarjolla ,ens viikolla lähtee paaliin noi kantit tost pihalta .PItäis  löytyä 2kpl.pensakiskossa olevia p.paineen tasaajia jos sellaisen tarvit.

T:Harri

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1235 : 25.10.2014, 13:36:25 »
Kiitos tiedosta. Tähän hätään en tarvitse paineensäädintä.  :)


Kävin tänään tutkimassa nyt päivän valossa sitä Schrader venttiiliä, niin selvisi että se myös viheltää aika pahasti moottorin käydessä.
Olin jo hetken aikaa ihmetellyt, että mikä ihmeen vihellys konehuoneesta kuuluu, koska imuvuotoakaan ei ole.
Nyt osasin sitten yhdistää äänen siihen venttiiliin.

Volvopartswebstore myy Schrader venttiiliä sekä bensakiskoon, että bensalinjaan.
Ongelma on vain, etten tiedä sopiiko tuo kyseinen bensakiskon venttiili, koska se on bensakiskon takapäässä.

Reginan bensakiskossa näköjään on jotain eroa Boschin bensakiskoon, kun ainakin myyvät niitä erikseen.
Tiedä sitten mitä eroa, koska muistaakseni ei äkkiä ainakaan ulkopuolelta huomaa?

http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=240724

Osa 1a on se Schader venttiili. En ole kyllä itse ole nähnyt tuollaista bensakiskoa, missä se venttiili olisi tuolla takapäässä.


Luulisi että hyvin varustelluista varaosaliikkeistä saisi Suomestakin tuollaisen venttiilin.
Pitää ensi viikolla selvitellä sitä.

 


Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1236 : 25.10.2014, 13:39:43 »
Ootko kokeillu ihan kiristää sitä venttiiliä? Mitä eroa on sillä ja tubeles venttiilillä?

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1237 : 30.10.2014, 20:01:30 »
Ootko kokeillu ihan kiristää sitä venttiiliä? Mitä eroa on sillä ja tubeles venttiilillä?

Kokeilin kiristää. En voi sanoa että huomasin eroa.
Ei varmaan muuta eroa, että ne tiivisteet kestää bensaa?

---------------------------------------------------------------

Asiasta kukkaruukkuun.

Kävin tänään ostamassa toisen seiskan Kouvolasta.
Ei ole leimassa, mutta ajamalla tuli kotiin (siirtolupa). Ollut seisonnassa maaliskuusta asti, mutta välissä oli pihassa liikuteltu ja käynnistelty.

Speksit:

744 vm. 1990.
B200F (LH 2.4) + M47.

Ajettu 328 620 km.

Plussaa:

- Vetokoukku
- Moottori toimii hienosti (suorastaan kehrää tyhjäkäynnillä)
- Vaihdelaatikko ja kytkin toimivat hyvin
- Ok kuntoiset Dracot alla
- Hyvä ajolleen (ei kolise tai keinu)
- Mittaristossa toimii kaikki instrumentit
- Tuulilasi on hyvä
- Ilmastointi (ei kuitenkaan ole täytetty vuosiin, niin mahdollisesti rikki...)

Miinusta:

- Kopassa sanomista
- Sisällä sanomista (kattoverhoilu roikkuu ja kuskin penkki on kulunut)
- Renkaat lopussa (yksi sarja renkaita)

Laittamista:

- Jarrut laitella kuntoon (ei kokonaan herkistynyt ajossa)
- Takapönttö
- Vesipumppu (vuotaa ylätiivisteestä)
- Renkaat leimalle


Edellinen omistaja laittanut:

- Lambda-anturi
- IMM
- Ruiskuboksi
- Ruiskurele
- YKK-anturi
- Virtalukonpohja
- Sytytystulpat
- Tulpanjohdot

Pulsair on tuosta jostain syystä tulpattu.
Käsittääkseni sen tulppaus ei vaikuta mihinkään?

Tarkoituksenani on laittaa tuo sedani talveksi kuntoon, niin farkku jäisi sitten rauhassa laitettavaksi (projektiksi).

Kuvia yritän laittaa tuosta sedanista tähän topiciin huomenna perjantaina.
Nyt perjantaina ja viikonloppuna tarkoitukseni on katsoa vielä tarkemmin, jos tuosta sedanista löytyy lisää laittoa.

« Viimeksi muokattu: 31.10.2014, 20:24:58 kirjoittanut Niko_S »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1238 : 31.10.2014, 14:10:41 »
Pilaan nyt "Möhkön" huoltopäiväkirjan kuvilla sedanista:






[URL=http://s1078.photobucket.com/user/Niko_92/media/20141031_092712__zps7658d33b.jpg.html]

[/URL]

Vielä linkki Photobucketiin, jos ei jaksa odotella latautumista:
http://s1078.photobucket.com/user/Niko_92/library/?sort=3&page=1

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1239 : 31.10.2014, 14:13:26 »
GLE = GL ilmastoinnilla ja kromilistoilla? Hyvän tuosta saa kun jaksaa puuhailla. Mimmosia suunnitelmia?

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3761
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1240 : 31.10.2014, 14:30:19 »

Asiasta kukkaruukkuun.

Kävin tänään ostamassa toisen seiskan Kouvolasta.
Ei ole leimassa, mutta ajamalla tuli kotiin (siirtolupa). Ollut seisonnassa maaliskuusta asti, mutta välissä oli pihassa liikuteltu ja käynnistelty.

Tein eile bongauksen susta ku kouvolaa kohti ajelit  :hello:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #1241 : 31.10.2014, 14:32:01 »
GLE = GL ilmastoinnilla ja kromilistoilla? Hyvän tuosta saa kun jaksaa puuhailla. Mimmosia suunnitelmia?

Siellähän se GLE -merkki on.  :D
Karvalakki GLE...  :2funny:



Ei mitään ihmeellisiä suunnitelmia.
Ensin leimalle, ja sitten katsoa, jos jaksaa kummenpia puunata.

Varmaan samaa rataa kuin farkun kanssa, eli korjataan, kun hajoaa, ja hifistellään jos huvittaa.  :)


Löysin mätää sedanin kuskin etulattiasta, mutta se ei ollut yllätys.
Tunkin korvake on täysin laho kuskin kohtaa myös, niin sitten kun hitsailee, jättää sen pois.
Eturunkopalkit ovat kunnossa.
Massa tosin hävinnyt aikalailla pohjasta, ja luonnollisesti pintaruostetta siellä täällä.


Tein eile bongauksen susta ku kouvolaa kohti ajelit  :hello:

Ok.  :)






Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90
« Vastaus #1242 : 31.10.2014, 15:27:41 »
Aloin tekemään osalistaa tuosta sedanista, niin huomasin omituisuuden.

Rekisteriotteessa lukee rengaskooksi 185/70 R14.
Edessä on kuitenkin Bendixin satulat, eli pitäisi olla otteessakin 15" vanne.

Eikös se kuitenkin ollut niin, että vuodesta 1988 eteenpäin kaikissa 740-sarjalaisissa on ollut vannekoko 15 tuumaa?

Sinänsä ei ole mitään väliä, kun tilailen jarruosat kuitenkin autossa olevien satuloiden mukaan,
ja leimallakin menee läpi tuumaa suurempi vanne, mitä otteeseen on merkitty.

Häiritsee kuitenkin vähän tuollainen pikku juttu, koska mielestäni otteessa pitäisi lukea 195/65 R15.

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90
« Vastaus #1243 : 31.10.2014, 15:46:45 »
Mainitse leimalla että korjaa otteeseen oikeat rengas koot. Ne näkee ne koneelta suoraa.

Näin tein itte kun kasipätkän leimasin kun otteessa oli väärät rengaskoot, oli 15". Vaikka vakio vanteet on 16". Ja ei maksa muuten mitään tämä operaatio.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90
« Vastaus #1244 : 31.10.2014, 15:50:42 »
Mainitse leimalla että korjaa otteeseen oikeat rengas koot. Ne näkee ne koneelta suoraa.

Näin tein itte kun kasipätkän leimasin kun otteessa oli väärät rengaskoot, oli 15". Vaikka vakio vanteet on 16". Ja ei maksa muuten mitään tämä operaatio.

Täytyy muistaa tehdä niin. Saa sen pois sieltä kummittelemasta.  :)

 

KL-varaosat  Race.fi