Pitkä aika ilman päivityksiä....jotain pientä on kuitenkin silti tapahtunut. Tällä viikolla vähän paremminkin, kun on ollut talvilomaa.
Maanantaina oli vuorossa kellarin purku....mitään erikoista ei löytynyt, jossei yhdessä männässä olleita venttiilinjälkiä lasketa.

Lohkoon tuli B4194T2 -tyyppiset "paineentasaus"reiät. Melko v-mäiset työstää, kun tuo laakeripukkien väli on n. 70mm :

Toiselta foorumilta sain pienen vinkin, ja tälläisen työkalun väsäsin :

Reiät valmiina....yllättävän kivuttomasti meni, vaikkei tuo räikkä ihan paras mahdollinen porakone olekaan


Seuraavaksi hoonasin sylinterit, puhdistin öljyruiskut yms. pientä.
Tässä onkin jo uudet laakerit paikallaan :

Kampiakseli paikallaan :

Männät puhdistettuna uusilla renkailla kiinni h-profiileissa. Hiukan oli mittaheittoa jokaisen kangen yläsilmässä. Jarrusylinterihoonilla hoonasin yläpäät käsituntumalta sopivaksi. Männänrenkaiden kanssa meinasi tulla murheita, kun olin tilannut väärät renkaat. T4:en männissä on 1.2mm / 1.75mm / 3.0mm renkaat, ja olin tilannut 1.2mm / 1.5mm / 2.5mm.
Oikeanlaisia renkaita ei ollut motonetissä, eikä yhdelläkään maahantuojalla. Ei edes arviota toimitusajasta. Googlen kautta päädyin ratkaisuun laittaa keskimmäiseksi ja alimmaiseksi renkaaksi VAG 1.8 litraisen renkaat

Kävin ne vielä eilen illalla hätäpäissäni Tampereen motonetista hakemassa.


Kanget + männät paikallaan :


Kellari nipussa. Öljypohjan testasin vielä polttoöljyllä ennen asennusta, eikä vuotoja näkynyt :


Downpipekin on tehtynä, muttei näköjään osunut kameraan. Seuraavaksi operaatio kannen purku + kasaus.
EDIT : Hienoista sinisistä liittimistä ei ole pakko kommentoida....maalaan ne kyllä vielä mustaksi

: