DIY-antenni V70 kaukosäätimen kantamaa parantamaan: (destroy-it-yourself)
1. Irroitetaan kojelauta, mittarista ja hälytinboksista johdot irti, mittari syliin.
2. Hälyboksin takakuori irti, piirilevy VAROVASTI pois kotelosta. Älä rutista tai muokkaa antennia mitenkään.
3. Tarvitset kolvaustaitoja ja antennipiuhaa n. 40 cm, esim. 50 ohmista tellua tai 75 ohmista RG58 (kaapelitiedot muokattu vastaamaan todellisuutta, kiitos Justus). Mahdollisimman jämäkkä jottei muuta tärinästä helposti muotoaan.
4. Kuori ulointa kerrosta alufolioon saakka 20 cm matkalta ja rullaa alufolio ja -verkko suoraksi. Muokkaa tässä vaiheessa koko kaapeli suoraksi, ja taita alufoliosetti esim. vasemmalle 90 asteen kulmaan. Tinaa koko alufolio ja -verkko siten että jää jäykäksi (vaihtoehtoisesti ota koaksiaalikaapelia ja tinaa se verkon alkupäästä loppupäähän). Katkaise tässä vaiheessa alufolio tarkalleen 17 cm mittaiseksi. Suojaa alufolio esim. kuumaliimalla ettei pääse koskemaan auton muita metalliosia vahingossakaan.
5. ÄLÄ kuori koaksiaalikaapelin (keskikaapeli) suojakuorta, taita se suoraan VASTAKKAISEEN suuntaan alufolioon nähden, runkoon nähden 90 asteen kulmaan. Näin sait T-muotoisen "antennin". Katkaise myös koaksiaalikaapeli tarkalleen 17 cm mittaiseksi.
6. Poraa hälyboksin takakuoreen kaapelin paksuinen reikä varovasti. Muovi ei kestä kovaa rasitusta. Ota kolvi käteen ja tinaa antennikäkkyrä irti (jos et osaa juottaa, älä tee itse, piirilevyt on aika tarkkoja vaikka tuo aika iso onkin). Kuori kaapelia siten että saat kolvattua koaksiaalikaapelin antennireikään ja että takakansi paikallaan kaapeli yltää 1-2 cm pidemmälle takakannesta, kun koko setti on kasassa.
7. Juota alumiiniverkko piirilevylle maihin käyttämällä apuna esim. 0,5 mm päällystettyä kuparikaapelia. Helpoin paikka on sinisen liittimen kiinnitysruuveissa, piirilevyn alapuolella.
8. Tarkista juotokset oikosulkujen varalta. Piirilevy takaisin koteloon, takakuori kiinni, ja taita se ylimenevä osuus kaapelista ylöspäin siten, että antenni on pystysuorassa ja 17 cm piiskat vastakkaisiin suuntiin 90 asteen kulmassa. Mittari paikalleen, johdot kiinni ja kojelauta päälle kuten kuuluu. Kaapeli on oikean mittainen mikäli antenni jää nätisti kettuilematta kojelaudan alle. Älä ruuvaa kojelautaa kiinni kokonaan, sillä ensin testaat toimivuuden. Pihalle, ja testaat eri suunnista parantuiko kantama. Jos parantui, onneksi olkoon, sait tehtyä kaapelin oikein. Jos ei, joko taajuus on eri, kaapeli huonolaatuinen tai juotokset päin *rsettä.
Tämän paremmin en voi kuvailla, kuvia valmiista tekeleestä en ottanut. Älkää rikkoko tai vääntäkö originaalia antennikiekuraa jotta saatte sen takaisin tarvittaessa! Ja kuten aina, omalla vastuulla ja pienellä kolvilla elektroniikkaa juottaessa. Näillä ohjeilla saa tehtyä siistin ja toimivan antennin pidentämään matkaa jonkin verran. Testatkaa ottipituus ennen ja jälkeen, ympäri autoa joka suunnasta niin osaatte arvioida sitten parantuiko kantama vaiko ei. Itsellä tosiaan lasista otti vasta originaalina, nyt ottaa jopa 10 metrin päästä, riippuu miten paljon esteitä edessä.