Pelkkää laakeria ei voi vaihtaa sillä napa on kiinteä osa laakeria. Itse napa taas on onneksi helppo vaihtaa. Motonetistä taitaa saada edullisimman, mutta muista ottaa mukaan uudet navan pultit. Siniseltä nuo taitaa tulla mukana, tarvikkeissa ei. Nuo neljä navan pulttia on sitten torxilla, sopiva hylsy kannattaa etsiä valmiiksi ellei torxeja pakissa ole.
Iskaritolppa irroitetaan vain alapäästä, vetari irtoaa yleensä hyvin, mutta itse napa voi vaatia hieman talttaamista. Suhteellisen helppo ja nopea homma ellei ongelmia.
Työvaiheet yksinkertaisuudessaan:
1. Rengas pois.
2. Napamutteri irti, joku painamaan jarrua ettei vetari pyöri, samalla voi vetaria hieman herkistää napauttamalla kevyesti.
3. Jarrusatula irti, sivuun roikkumaan esim. rautalangalla ettei letku rasitu. Kasatessa on suotavaa herkistää mäntä.
4. Jarrulevy irti
5. Peltilevy irti
6. Alapallonivel irti
7. Vetonivel irti navan päästä, älä vedä vetaria irti koneesta
8. Neljä torxia (E14 ?) auki
9. Napa irti
10. Kunnollinen putsaus ja päinvastaisessa järjestyksessä takaisin.
Uuden navan torxit 65Nm + 60 astetta.
Alapallo 50Nm.
Napamutteri 120Nm + 60 astetta.
Jarrulevyn kiinnitystappi 8Nm.
Jarrusatula 100Nm.
Renkaan pultit 110Nm.
Ellei ole momenttiavainta, on napamutterin kiristyksessä hyvä käyttää vertailukohtana renkaan pultin kireyttä. Olettaen että ne tapaa kiristaa n. 110Nm arvoon
