Carcom Oy  Elekma

D5 EGR - Liikaa päästöjä-vaatii huollon

  • 18 Vastauksia
  • 10735 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
D5 EGR - Liikaa päästöjä-vaatii huollon
« : 25.04.2012, 12:57:37 »
No niin,  ensin auto herjaa että "Liikaa päästöjä-vaatii huollon" ja ei muuta kuin vikakoodien lukuun ja kun vikakodeja ei ollut muualla kuin EGR:ssä niin auto pajalle EGR:n putsaukseen (1 1/2 h töitä..., uusi EGR on muuten aikas arvokas osa)

Tämä putsaustyö auttoi (ja vikakoodin saatiin nyt pois) vaan mitä todennäköisemmin vika uusiutuu joten mieleen tulee halu koko  EGR:n tulppaukseen jota ei pysty tekemään joten ainoa vaihtoehto on siis moottorin ohjelmointi jolla vähennetään EGR:n käyttö minimiin?
« Viimeksi muokattu: 25.04.2012, 13:19:29 kirjoittanut v6omega »

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: D5 EGR - Liikaa päästöjä-vaatii huollon
« Vastaus #1 : 29.04.2012, 12:38:40 »
Tämä putsaustyö auttoi (ja vikakoodin saatiin nyt pois) vaan mitä todennäköisemmin vika uusiutuu joten mieleen tulee halu koko  EGR:n tulppaukseen jota ei pysty tekemään joten ainoa vaihtoehto on siis moottorin ohjelmointi jolla vähennetään EGR:n käyttö minimiin?
Kyllä sen EGR:n saa tulpattua pois. Täälläkin palstalla taitaa olla ohjeet jossakin. Uudelleen ohjelmoinnin yhteydessä tuo kannattaa kyllä poistaa ohjelmallisestikin pois käytöstä .Tosin typen oksidipäästöt nousee ja maailma ei pelastu :nohnoh

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 EGR - Liikaa päästöjä-vaatii huollon
« Vastaus #2 : 30.04.2012, 13:51:08 »
Kyllä sen EGR:n saa tulpattua pois. Täälläkin palstalla taitaa olla ohjeet jossakin. Uudelleen ohjelmoinnin yhteydessä tuo kannattaa kyllä poistaa ohjelmallisestikin pois käytöstä .Tosin typen oksidipäästöt nousee ja maailma ei pelastu :nohnoh


Minulla on sellainen muistikuva ettei tätä sähköistä EGR venttiiliä voi tukkia laipalla ilman vikavalon syttymistä, vanhemmissa D5 koneissa jossa EGR ohjaus toimii alipaineelle,  onnistuu tulppaaminen vaan  kertokoot asiasta enemmän tietävät lisää.

Poissa mr jullari

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 EGR - Liikaa päästöjä-vaatii huollon
« Vastaus #3 : 02.12.2012, 03:20:38 »
egr korjaus biilia=1296.20€

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 EGR - Liikaa päästöjä-vaatii huollon
« Vastaus #4 : 02.12.2012, 08:34:10 »
Moottorinohjaimen softaa muuttamalla saa pois käytöstä.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa mriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 EGR - Liikaa päästöjä-vaatii huollon
« Vastaus #5 : 06.12.2012, 22:39:31 »
Mä tein EGR:n putsaustyön aika tarkkaan pari vuotta sitten, tämmöisellä kuvauksella. Sen jälkeen autolla on työnnetty maantietä melko tarkkaan 80tkm lisää eikä se ole tähän päivään mennessä vielä temppuillut. Ennenkuin lähtee tulppailemaan niin mielestäni kannattaa putsata koko systeemi ja mikäli homma lähtee toimimaan ovat tulppaukset turhia.

Koputetaan vielä vähän puuta ettei vika palaa...


Poissa FormulaVee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
Vs: D5 EGR - Liikaa päästöjä-vaatii huollon
« Vastaus #6 : 06.12.2012, 22:46:15 »
Mulla sama kokemus. Putsaus helppo ja nopea tehdä. Ja ongelmat hävisivät. Toivottavasti seuraavat 400 tkm menee taas ilman ongelmaa.
- V70 -

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1129
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 EGR - Liikaa päästöjä-vaatii huollon
« Vastaus #7 : 07.12.2012, 13:20:49 »
Jos ei päästönäkökulmaa oteta mukaan, niin EGR kyllä työntää koneeseen sellaista *askaa, ettei kukaan täysjärkinen moottorisuunnittelija vapaaehtoisesti siihen suostuisi. Imuputki juuri ennen imusarjaa on jo 100tkm ajon jälkeen pahemmassa kunnossa kuin kesämökin savupiippu kituvalkeen poltolla.
Olen ajanut noin 170tkm tulppatulla EGR:llä ja irrotin EGR jälkeisen putken kesällä. Oli sisäpuolelta kuin pakasta vedetty, uusi putki. En ole huomannut mitään haittaakaan tästä, esim. lämpöisyys tms.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 844
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: D5 EGR - Liikaa päästöjä-vaatii huollon
« Vastaus #8 : 12.03.2018, 20:35:04 »
Noniin. Kysytäänpä täällä ei tarvii uutta tehdä.

Eli autona XC70 D5 vm 2006, mutta sillä mustakoppasella 163hp moottorilla. Tämä on hieman erikoinen yksilö, sillä eikös 06 pitäisi olla jo harmaskoppasella, mutta mikäpä lie juttu.. Saksasta tuotu ja lähes kaikilla varusteilla. Penkinlämmittimet ja ardic myös.

Asiaan. Kokeilin tulpata tuon egr.n samallalailla, kuin 03:sta kun, joka ei mitään ilmoitellut tulppauksesta. Tämä uudempi taas ilmoitti pienen ajon jälkeen että hiukkassuodatin vaatii tyhjennyksen.

Ilmeisesti vaikenee, kun ottaa tulppauksen pois, mutta onko tuossa konetyypissä oikeasti hiukkassuodatin? Ja eikö saa kuin ohjelmalla pois?
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3450
Vs: D5 EGR - Liikaa päästöjä-vaatii huollon
« Vastaus #9 : 12.03.2018, 20:44:22 »
Mustakoppaisessa D5:ssa ei ole hiukkassuodatinta.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 844
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: D5 EGR - Liikaa päästöjä-vaatii huollon
« Vastaus #10 : 12.03.2018, 20:46:02 »
Mustakoppaisessa D5:ssa ei ole hiukkassuodatinta.

Ok, eikös tuon pitäisi ilmoittaa että liikaa päästöjä eikä herjata hiukkassuodattimesta? 

"hiukkassuodatin täynnä, katso ohjekirja"
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 EGR - Liikaa päästöjä-vaatii huollon
« Vastaus #11 : 12.03.2018, 20:55:45 »
Ok, eikös tuon pitäisi ilmoittaa että liikaa päästöjä eikä herjata hiukkassuodattimesta? 

"hiukkassuodatin täynnä, katso ohjekirja"

Näpyttele auton VIN vaikka skandix.de sivustolle niin näet mikä moottori ja vaihdelaatikko sulla on. T4 ja suuremmat on hiukkasloukulla. Se mööpeli kyllä näkyy auton altakin. Kännykkä auton alle ja näps kuvaten. Se on se pönttö johon menee pillit. Googleta d5 dpf niin löydät kuvia
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 844
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: D5 EGR - Liikaa päästöjä-vaatii huollon
« Vastaus #12 : 12.03.2018, 22:11:48 »
Näpyttele auton VIN vaikka skandix.de sivustolle niin näet mikä moottori ja vaihdelaatikko sulla on. T4 ja suuremmat on hiukkasloukulla. Se mööpeli kyllä näkyy auton altakin. Kännykkä auton alle ja näps kuvaten. Se on se pönttö johon menee pillit. Googleta d5 dpf niin löydät kuvia

Antoi tiedot:
moottorin tyyppi   D5244T
Vaihteiston tyyppi   AW50 / 51AWD

Eli ilmeisesti tuon mukaan ois hiukkasloukulla, pitää vielä varmistaa auton alle kurkkaamalla.

Vai tarkoititko että D5244T4 on koukulla?
« Viimeksi muokattu: 12.03.2018, 22:14:27 kirjoittanut Beagle »
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa sikalintta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 277
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
Vs: D5 EGR - Liikaa päästöjä-vaatii huollon
« Vastaus #13 : 12.03.2018, 22:48:26 »
Mulla samanlainen mysteerimalli kun beaglella. Elokuun lopussa -05 rekisteröity, vuosimalliksi ilmoitetaan 2006. Takaluukussakin lätkä 2.4d mikä kielis että olisi 163hp versio harmaakoppasesta, mutta on kumminkin vanhanmallin D5. Jotkut varaosahautkin rekisterillä vihjailee uudemmasta moottorista mutta pääosin oikein.

Softa on jo ainakin osittain autossa uudemmalle mallille kun herjaa tosiaan DPF:stä jos EGR tulpattu. Ei tässä kuitenkaan loukkua ole. Ajelluy pari vuotta tulpattuna, eipä tuosta muuta murhetta kuin tyhjäkäynnillä ilmestyvä herja ruudulle.
D5244T

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 844
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: D5 EGR - Liikaa päästöjä-vaatii huollon
« Vastaus #14 : 13.03.2018, 03:03:30 »
Mulla samanlainen mysteerimalli kun beaglella. Elokuun lopussa -05 rekisteröity, vuosimalliksi ilmoitetaan 2006. Takaluukussakin lätkä 2.4d mikä kielis että olisi 163hp versio harmaakoppasesta, mutta on kumminkin vanhanmallin D5. Jotkut varaosahautkin rekisterillä vihjailee uudemmasta moottorista mutta pääosin oikein.

Softa on jo ainakin osittain autossa uudemmalle mallille kun herjaa tosiaan DPF:stä jos EGR tulpattu. Ei tässä kuitenkaan loukkua ole. Ajelluy pari vuotta tulpattuna, eipä tuosta muuta murhetta kuin tyhjäkäynnillä ilmestyvä herja ruudulle.

Kiitos tästä tiedosta, selvensi tämän jutun juonen! Ajellaan noin ja otetaan katsastukseen lätkä pois.  :)

Ja tämä on toukokuussa 06 rekattu, mutta varmaankin 05 puolella rakennettu.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2018, 03:05:18 kirjoittanut Beagle »
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

 

Futurez  Kulkukoira