Kokeileppa ihan vain vaihtaa laturia.
Olen tänään taistellut kahden 940 volvon kanssa, toisesta meni edellisiltana lämmityslaitteen letku, ja sylki j-nesteet mäelle.
No letku vaihtoon, niin enkös sitten saanut lämppärin venttiilin poikki

ja osa tulee ehkä kolmenpäivän päästä.
Tuo asia noin offtopicina.
Tuon letkuhomman takia ajattelin, että otan sitten tuon seisonnassa olevan 940 ajoon, joten ei muutakuin käynnistelemään. Mittaristossa ei syttynyt muutakuin lambdan ja öljynpaineen varoitusvalot.
Volle kyllä lähti käyntiin, mutta valot ym. ym. olivat haaleat. Siitä sitten mittarilla akulta mittaamaan, ja tulos oli jotain 10,5V.
Katselin, että akku on jokin ihmemerkkiä ja vuosimalliltaan 2004, joten ajattelin että akku olisi tullut tiensäpäähään, -ei muutakuin uutta akkua ostamaan. Nyt lähti auto hienosti käyntiin, mutta mittari paljasti navoista jännitteen olevan moottorikäynnissä 12,2V.
Sitten testasin antaa suoraa herätevirran akulta laturin herätejohto napaan, ei mitään tulosta. Tästä sitten päättelin että laturi olisi vainaa, joten soitto tutulle romuttamo miehelle, että saisiko käydä ruuvaamassa jostakin volvosta laturin irti, lupa myönnettiin ja hainkin laturin sitten. No "uusivanha" laturi paikoilleen ja autoa kokeilemaan käyntiin. Ensimmäinen huomio kiinnittyi
mittariston varoitusvaloihin, jotka kaikki toimivat Eli tässä kyseisessä tapauksessa laturi oli antautunut ja mittariston vaivatkin häipyivät laturin vaihdolla.