Olen tuossa seuraillut volvon keulan alustaa, eli muovia joka on syylärin ja välijäähyn alla kun sinne näyttää kertyvän öljypaskaa. Sijainnin perusteella ainoa mahdollinen vuotopaikka lienee cooleri? Letkuliitoksia tässä kiristelin, mutta kun asia vaivasi, kurkkasin tänään muovin välistä ja coolerin alalaita on öljyinen. Eli varmaan vuotaa? Auto ei savuta merkittävästi. Toisinaan saattaa rajummissa kiihdytyksissä tulla hieman mustaa, mutta vain sen verran, että erottaa kysessä olevan dieseli. Öljyä 0W-40 mobilia on vienyt 11tkm.n aikana lähelle alarajaa. Ei ollu vielä merkissä, mutta lisäsin. Itse meinaan vaihtaa öljymerkkiä kun vaihto on ajankohtainen. Edellisellä tdi.llä ajoin teboilin diamond dieselillä, mutta onko 5W-40 tälle koneelle liian jäykkää?
Mistä välijäähy kannattaa hankkia? Paljon maksaa alkuperäisosana ja saako tarvikkeena? Paljon maksaa ruotsin puolella? Purkaamolla maksaa 100-200€, mutta kannattaako sortua? Onko kaikissa -01- -05 V70 D5.ssa sama cooleri. Onko eroa autom tai awd malleissa? (Mulla on -02, V70, D5 (120kw) manuaaliaskilla.) .. Netin kautta en ole pahemmin mitään tilaillu ulkomailta, enkä ole varma haluanko nyt alkaa opettelemaan...