Carcom Oy  Elekma

Kova tärinä jarruttaessa +110km/h V70T5 -01

  • 28 Vastauksia
  • 16343 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa john_anthony

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Volvo S80 T6 -01
Vs: Kova tärinä jarruttaessa +110km/h V70T5 -01
« Vastaus #15 : 06.05.2012, 00:31:35 »
Tuostahan ei koskaan tiedä normaali ihminen että millasta tavaraa sininen myy alkuperäis osana. Itsekin olen tässä arponut että teettäskö jarruremontin Avain vaunulla vaiko jossain tarvike puljussa. Jarrulevyt on kyllä sellanen osa että mieluummin niistä maksaa hiukan enemmän jos tietää tavaran olevan laatukamaa kun että ottaa riskin ja laittaa halvinta osaa mitä löytyy. Mutta kun ei tosiaan tiedä mikä se totuus on. >:(

Poissa sven

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Kova tärinä jarruttaessa +110km/h V70T5 -01
« Vastaus #16 : 06.05.2012, 11:48:05 »
Näin teen. Sorvautan vanhat levyt ja heitän ne alle. Uudet ostan vasta kunnes olen saanut sen hyvityksen. Kannattaisko tästä lähtien siirtyä taas käyttämään hieman arvokkaampaa sinisen tavaraa..
Kyllä tuo jäähdytettyjen levyjen sorvauskin on tuurin kauppaa.. ite aikoinaan sorvautin 740:sen etulevyt, niistä tuli niin suorat kuin tulla voi, mutta silti täryyttivät, ensimmäinen jarrutus meni hyvin mutta sitten alkoi täryyttään kun lämpesivät, ne mitattiin uudestaan laasermitta-asemassa ja printtauksessa tuli pilkun jälkeen pari nollaa ennen kuin tuli numeroita, että suorat olivat, laitoin ne takaisin autoon ja vielä heittokellolla tarkistin, kyllä ne vaan täristi  :-[
Sitten ostin tarvikeliikkeestä Ruotsalaiset levyt, siihen loppui tärinät.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Kova tärinä jarruttaessa +110km/h V70T5 -01
« Vastaus #17 : 06.05.2012, 12:32:06 »
Kyllä tuo jäähdytettyjen levyjen sorvauskin on tuurin kauppaa.. ite aikoinaan sorvautin 740:sen etulevyt, niistä tuli niin suorat kuin tulla voi, mutta silti täryyttivät, ensimmäinen jarrutus meni hyvin mutta sitten alkoi täryyttään kun lämpesivät, ne mitattiin uudestaan laasermitta-asemassa ja printtauksessa tuli pilkun jälkeen pari nollaa ennen kuin tuli numeroita, että suorat olivat, laitoin ne takaisin autoon ja vielä heittokellolla tarkistin, kyllä ne vaan täristi  :-[
Sitten ostin tarvikeliikkeestä Ruotsalaiset levyt, siihen loppui tärinät.

Joskus tuli tuollaisia sorvailtua enemmänkin. Onnistunut lopputulos saadaan jos molemmat puolet sorvataan kahdella teräpalalla niin että kumpikin puoli sorvataan samaan aikaan.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Kova tärinä jarruttaessa +110km/h V70T5 -01
« Vastaus #18 : 06.05.2012, 12:37:37 »
Tuostahan ei koskaan tiedä normaali ihminen että millasta tavaraa sininen myy alkuperäis osana. Itsekin olen tässä arponut että teettäskö jarruremontin Avain vaunulla vaiko jossain tarvike puljussa. Jarrulevyt on kyllä sellanen osa että mieluummin niistä maksaa hiukan enemmän jos tietää tavaran olevan laatukamaa kun että ottaa riskin ja laittaa halvinta osaa mitä löytyy. Mutta kun ei tosiaan tiedä mikä se totuus on. >:(

Tarvikelevyjä voi käyttää huoletta. Korjaamolla töissä ollessa ei koskaan haettu alkuperäisiä levyjä, poislukien tapaukset joissa levyä ei joko saanut tai aikataulullisesti ei ollut mahdollista odottaa tarvikelevyä. En muista että olis enempää kuin kahdet levyt vaihdettu vuoden aikana, ei uutena eikä käytettynäkään.



Ja tuosta jarruremontista..se on aivan tuurissaan onko se sinisen asentaja kokeneempi kuin joku vapaakorjaamon asentaja. Siinä minun mielestä nuo korjaamohommat on hiukan "erikoisia" että vaikka esim sininen on ihan virallinen taho tuon volvon osalta niin silti saatat vapaakorjaamolta vuosia ja vuosia karttuneemman kokemuksen, etenkin jos itse yrittäjä kyseessä. Tokihan asia voi olla myös toisinpäin.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Kova tärinä jarruttaessa +110km/h V70T5 -01
« Vastaus #19 : 06.05.2012, 12:39:16 »
Joskus tuli tuollaisia sorvailtua enemmänkin. Onnistunut lopputulos saadaan jos molemmat puolet sorvataan kahdella teräpalalla niin että kumpikin puoli sorvataan samaan aikaan.

Ja asentaessa muistetaan putsata se keskiö ja navan puoli.  :)

Onnistuu sorvaus vaikka tekis yhden puolen kerrallaan, menee vaan puolta kauemmin.  :D
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Kova tärinä jarruttaessa +110km/h V70T5 -01
« Vastaus #20 : 06.05.2012, 14:12:14 »
Ja asentaessa muistetaan putsata se keskiö ja navan puoli.  :)

Onnistuu sorvaus vaikka tekis yhden puolen kerrallaan, menee vaan puolta kauemmin.  :D

Onnistumistodennäköisyys on hyvä jos on kunnon laitteet ja ammattimies sorvaajana. Kotitarvesorvaaja voi kääntää sen levynkin tuossa sorvissa ennenkuin aloittaa toisen puolen sorvaamista.

Heiton lisäksi jarrulevy täristää paksuuseron takia joka kyllä on sekin tavallaan heittoa ja pienenkin paksuuseron huomaa.

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: Kova tärinä jarruttaessa +110km/h V70T5 -01
« Vastaus #21 : 07.05.2012, 20:34:10 »
Sorvattu on ja tulos moninverroin paskempi. Harmi kun vaimo haki nuo levyt eikä päässyt jututtamaan asentajaa että saisko hän niitä omasta mielestään onnistumaan vai ei, ja mittasiko ylipäätään niitä että onnistuiko yhtään?? Turhaa työtä oli vaihtaa alle.
Haen huomenna toiset tarvikelevyt ja toivon että ne kestävät pidempään mitä nämä vuoden alla olleet. Jos ei niin ostan siniseltä nuo hilut melkopaljon kalliimpaan hintaan.

Noissa sorvatuissa levyissä tuntee paksuuseron kun vie sormea keskiöstä säteensuuntaisesti ulkokehälle. Ärsyttää tällainen turha-jumppa :P
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa sven

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Kova tärinä jarruttaessa +110km/h V70T5 -01
« Vastaus #22 : 08.05.2012, 11:42:14 »
Sorvattu on ja tulos moninverroin paskempi. Harmi kun vaimo haki nuo levyt eikä päässyt jututtamaan asentajaa että saisko hän niitä omasta mielestään onnistumaan vai ei, ja mittasiko ylipäätään niitä että onnistuiko yhtään?? Turhaa työtä oli vaihtaa alle.
Haen huomenna toiset tarvikelevyt ja toivon että ne kestävät pidempään mitä nämä vuoden alla olleet. Jos ei niin ostan siniseltä nuo hilut melkopaljon kalliimpaan hintaan.

Noissa sorvatuissa levyissä tuntee paksuuseron kun vie sormea keskiöstä säteensuuntaisesti ulkokehälle. Ärsyttää tällainen turha-jumppa :P
Tuttua on, noinhan siinä tahtoo käydä, siniselläkin pojat aikoinaan sanoivat että voithan yrittää, ei siitä kuitenkaan mitään tule...en uskonut ja vein ne Valtralle sorvarille, nätit niistä tuli mutta täryyttivät, minulla lämpö teki niissä tehtävänsä koska kylmänä ne ei yhtään tärisseet.
Nyt vastaisuudessa unohdan koko homman ja ostan aina uudet levyt  ;)

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: Kova tärinä jarruttaessa +110km/h V70T5 -01
« Vastaus #23 : 08.05.2012, 20:50:22 »
Uudet levyt alla ja pieni testilenkki tehty> Voi sitä onnen tunnetta kun jarruttaessa tuntuu kuin mentäisiin sukkasillaan eikä mikään tärise!! :)

Suuret kehut täytyy antaa Kajaanilaisen autotarvikeliikkeen asiakaspalvelulle ja tyylille käsitellä reklamaatio. Aamulla töihin mennessä vein kierot sinne kirjeen kera, iltapäivällä hain uudet ja nakkasin samointein ne alle :hello:
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa karpiaavi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Kova tärinä jarruttaessa +110km/h V70T5 -01
« Vastaus #24 : 12.05.2012, 07:32:46 »
Hyvä että tuli kuntoon.. mä ite en osta enää yhtäkään tarvike levyä/paloja.. edelliseen volvoon tein sen virheen ja lopputulos oli se että joka kerta jarrupainettaessa nousi k*rpä otsaan joka pyörän kiljuessa ja vikistessä..tähän nykyiseen s60 t5 ostin suosiolla Ebc turbo groove uritetut/reitetyt levyt ja red stuffin palat,ainakin pysähtyy vaikka vähä lämpeniski :) 800e hinta on ehkä pikkasen raju mut onhan noi ihan mukavan näkösetki..

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: Kova tärinä jarruttaessa +110km/h V70T5 -01
« Vastaus #25 : 12.05.2012, 09:16:59 »
mä tilasin saksasta viime syksynä honeywell-etulevyt, zimmermann-takalevyt ja mintex palat joka nurkkaan ni kulujen kanssa n.210e ja hyvin on kestäneet, mitään valittamista ei oo ollu  :)

Poissa sven

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Kova tärinä jarruttaessa +110km/h V70T5 -01
« Vastaus #26 : 12.05.2012, 11:30:24 »
Hyvä että tuli kuntoon.. mä ite en osta enää yhtäkään tarvike levyä/paloja.. edelliseen volvoon tein sen virheen ja lopputulos oli se että joka kerta jarrupainettaessa nousi k*rpä otsaan joka pyörän kiljuessa ja vikistessä..tähän nykyiseen s60 t5 ostin suosiolla Ebc turbo groove uritetut/reitetyt levyt ja red stuffin palat,ainakin pysähtyy vaikka vähä lämpeniski :) 800e hinta on ehkä pikkasen raju mut onhan noi ihan mukavan näkösetki..
Alkuperäisosat ovat kalliita... mutta ovathan ne laadukkaita  :pomo:

Nercs

  • Vieras
Vs: Kova tärinä jarruttaessa +110km/h V70T5 -01
« Vastaus #27 : 12.05.2012, 13:48:57 »
Itse olen käyttänyt näitä levyjä nekin on tarvikeliikkeen myyntitavaraa.
Toimii ja kestää ja hinta ei ole paha.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Brembo

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: Kova tärinä jarruttaessa +110km/h V70T5 -01
« Vastaus #28 : 12.05.2012, 20:09:05 »
Brembon levyt ovat nuo minullakin olevat. Täytyy ajatella niin, että kun on hyvästä merkistä kyse, saattaa sielläkin olla vaan huono yksilö taikka erä.

-Volvo XC90 Executive -07

 

Autoracing  KL-varaosat