Bsr-lukijalle voi tulla mitä vaan vikakoodeja jos se väylä on jonkun ohjausyksikön takia .jumissa tai viallinen.
Mm. maadoitusvika ja johtokatkokset kannattaa sulkea poisPPC3 tarvitsee heti kättelyssä auton tunnistetiedot ja yhteyden muuallekin kuin CEM:iin. Tuosta en ole varma, mutta ainakin uudemmissa pitää olla toimiva yhteys myös esim ECM:aan jotta diagnostiikkaan pääsee kiinni.
Volvohuollon Vidalla voi päästä lukemaan oikeita vikakoodeja vaikka tuolla bsr:lla ei pääsisikään. En nyt pääse kaivelemaan kytkentäkaavioita, mutta siitä selviää mitä kaikkia yksiköitä on kiinni missäkin dataväylässä. Niitä voi nyppiä irti ja testata jos kontrolli palautuu.
Tämänikäiseen voi TCM:n, ECM:n (ajonesto vaihdettava), ym boksit hankkia purkuosana kunhan on aivan samanlaisesta ja samanikäisestä purkuautosta. Siis yleensä, mutta pienin varauksin kun ei 100% varmuudella toimii, mutta onnistuessaan on halpa korjaustapa.
Kun vaikkapa BSR:lla onnistuu lukemaan koodeja, voi niitä aiheuttaa lisää vaikka toimilaitteita tai antureita irroittelemalla. Siitä selviää, ovatko uudet vikakoodit loogisia tehdyille vioille eikä umpimähkään vaihdella vääriä osia kunnes tärppää

.