Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

-03 V70 D5a Eeprom rikki?

  • 11 Vastauksia
  • 4978 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
-03 V70 D5a Eeprom rikki?
« : 04.05.2012, 19:52:51 »
Ajossa tuli näytölle jotain jarruviasta ja pysähdy varovasti.
10 sec siitä niin mittaristo meni nollille ja vaihteisto "jumiutui" neloselle.
Ajoin kotiin (5km) ja laitoin BSRän kiinni, mutta ilmoittaa vain eeprom virheestä eikä anna lukea vikakoodeja.
Ei enään käynnisty. :(
Mitä seuraavaksi kokeillaan?
« Viimeksi muokattu: 04.05.2012, 19:55:37 kirjoittanut Rompe »

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: -03 V70 D5a Eeprom rikki?
« Vastaus #1 : 04.05.2012, 19:55:27 »
Auto oli >2 tuntia akku irti, mutta ei muutosta tilanteeseen.
Näytössä on se jarruvika ja lisäksi viellä Vaihteisto vika, huolla heti

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: -03 V70 D5a Eeprom rikki?
« Vastaus #2 : 04.05.2012, 20:18:11 »
Mitä tarkoitat sillä, että mittaristo meni nollille??
Sammuiko koko mittaristo?

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: -03 V70 D5a Eeprom rikki?
« Vastaus #3 : 04.05.2012, 21:34:28 »
Eli viisarit meni nollille. Vain polttoainemittari näytti oikeaa lukemaa.
Myös trippimittari näyttää pelkkää viivaa, eikä saa vaihdettua T2>T1

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: -03 V70 D5a Eeprom rikki?
« Vastaus #4 : 04.05.2012, 21:39:46 »
Tuo BSR PPC3 sanoo että pitäis kääntää virta-avain 2 asentoon (se oli siinä jo)
Ja tuo BSR PPC2 sanoi EEPROM ERROR, CONTACT DEALER

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: -03 V70 D5a Eeprom rikki?
« Vastaus #5 : 04.05.2012, 21:42:29 »
Eli viisarit meni nollille. Vain polttoainemittari näytti oikeaa lukemaa.
Myös trippimittari näyttää pelkkää viivaa, eikä saa vaihdettua T2>T1

Ongema voisi siis olla esim. abs-ohjausyksikössä tai sitten ns. nopeassa can-väylässä (moottori, abs, vaihteisto).
Sinänsä voisi ehkä tuntua siltä, että väylässä on jotain vikaa, jos ei saanut mitään koodeja luettua,  auton tunnistetiedot kun luetaan testerillä todennäköisesti nopeanväylän kautta.

Jarruvika ja vaihteisto ongelma tosiaan tukisi sitä, että nopea väylä on jumissa, tosi henkala mitään neuvoa tähän.
Koita retuutella liittimiä konehuoneesta,  myös siitä abs-yksikön luota abs-yksikön liittimestä, sekä sieltä oikealta mustan kotelon edestä, jossa on moottorin ja vaihteiston ohjainlaitteet

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: -03 V70 D5a Eeprom rikki?
« Vastaus #6 : 04.05.2012, 23:05:15 »
Lisäätään viellä että kun vika tuli niin ei rajoittanut konetehoja.
Kotipihassa sitten sammutuksen jälkeen konepelti auki ja sieltä tuli sellainen kuuman metallin haju.
Oliskohan tullut vaihteistosta?
Joudun pysähtymään risteyksessä 500m ennen kotipihaa ja tais vissiin nelosella lähteä liikkeelle siitä.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: -03 V70 D5a Eeprom rikki?
« Vastaus #7 : 04.05.2012, 23:19:00 »
Miksun kanssa samoilla linjoilla. Ton ikäluokan (muistaakseni just D5 -03 tai -04) jossain yksilöissä oli todellinen tekovika ECM-yksikön sisällä EEPROM:ssa mutta en muista, että siinä kiesissä missä törmäsin aiheeseen olisi ollut noin monitasoisia ongelmia.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: -03 V70 D5a Eeprom rikki?
« Vastaus #8 : 05.05.2012, 09:57:20 »
Bsr-lukijalle voi tulla mitä vaan vikakoodeja jos se väylä on jonkun ohjausyksikön takia .jumissa tai viallinen. Mm. maadoitusvika ja johtokatkokset kannattaa sulkea pois

PPC3 tarvitsee heti kättelyssä auton tunnistetiedot ja yhteyden muuallekin kuin CEM:iin. Tuosta en ole varma, mutta ainakin uudemmissa pitää olla toimiva yhteys myös esim ECM:aan jotta diagnostiikkaan pääsee kiinni.

Volvohuollon Vidalla voi päästä lukemaan oikeita vikakoodeja vaikka tuolla bsr:lla ei pääsisikään. En nyt pääse kaivelemaan kytkentäkaavioita, mutta siitä selviää mitä kaikkia yksiköitä on kiinni missäkin dataväylässä. Niitä voi nyppiä irti ja testata jos kontrolli palautuu.

Tämänikäiseen voi TCM:n, ECM:n (ajonesto vaihdettava), ym boksit hankkia purkuosana kunhan on aivan samanlaisesta ja samanikäisestä purkuautosta. Siis yleensä, mutta pienin varauksin kun ei 100% varmuudella toimii, mutta onnistuessaan on halpa korjaustapa.

Kun vaikkapa BSR:lla onnistuu lukemaan koodeja, voi niitä aiheuttaa lisää vaikka toimilaitteita tai antureita irroittelemalla. Siitä selviää, ovatko uudet vikakoodit loogisia tehdyille vioille eikä umpimähkään vaihdella vääriä osia kunnes tärppää ;).
« Viimeksi muokattu: 05.05.2012, 10:08:16 kirjoittanut Nortti »

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: -03 V70 D5a Eeprom rikki?
« Vastaus #9 : 05.05.2012, 17:07:12 »
Takakontin sulakerasiasta palanut sulake #13 ??
Vaihdoin sen ja taas toimii.
Se sulake pitäis olla subbasen :idiot2:
Joku tehnyt jotain ihme virityksiä...

 :sundaydriver:

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: -03 V70 D5a Eeprom rikki?
« Vastaus #10 : 05.05.2012, 17:19:00 »
Takakontin sulakerasiasta palanut sulake #13 ??
Vaihdoin sen ja taas toimii.
Se sulake pitäis olla subbasen :idiot2:
Joku tehnyt jotain ihme virityksiä...

 :sundaydriver:

Vaikuttaa sattumalta ja sitä, että vika tulee vielä uudelleen ja silloin ei varmaan ole tuo sulake palanut, kun se tulee uudelleen.
No, toivoa sopii, että seuraavan kerran vika tulee 10 vuoden päästä ...
Vika voi olla CEM:ssä myös...  esim. vettä päässyt sinne ja hapettunut, mutta aika näyttää.

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: -03 V70 D5a Eeprom rikki?
« Vastaus #11 : 06.05.2012, 15:39:50 »
BSR antoi tämmöisen listan;
0x001 - BCM - Brake Control Module
0x0100 -
Communication between control units Communicational problems with ECM
0xE000 -
Control module communication Faulty communication
0x0150 -
Stop (brake) lamp switch Signal outside its permitted range
0x011 - ECM Bosch EDC15C - Engine control module, EDC15C
0x6805 -
Boost pressure control
0x9210 -
Cruise Control
0x940A -
Brake position sensor
0xA03B -
Communication, Central Electronic Module (CEM)
0xA500 -
CAN error
0xA02B -
Communication, control module for anti-lock brakes (ABS)
0xE000 -
Control module communication
0xE003 -
Configuration fault
0x047 - UEM - Upper electronic module
0x003D -
Luggage compartment lighting Faulty signal
0x050 - CEM - Central electronic module (D2)
0x1A59 -
Communication with AUM control module Signal missing
0xE000 -
Control module communication Faulty communication
0x06E - TCM - Transmission control module
0xE000 -
Control module communication Faulty communication

Yliviivattuna vahoja vikoja (takakontissa ledivalo ja ei alkuperäinen radio pois)

Mutta auto taas kunnossa  8) :3/4 jättää sen:
« Viimeksi muokattu: 06.05.2012, 15:44:14 kirjoittanut Rompe »

 

Autoracing  KL-varaosat