Carcom Oy  Elekma

Volvo S60 -02 Iskarit + muuta

• 27 Vastauksia
  • 19511 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vartsi

• De Luxe
  • *
  • Jeppistä..
Volvo S60 -02 Iskarit + muuta
« : 05.05.2012, 16:20:55 »
Helou!

Taitaisi olla ajankohtaista rempata hieman tuota omaa kulkinetta joten neuvoja sekä vinkkejä kaivataan. Autonahan on -02 S60 T5 (Tosin mikäli olen oikein ymmärtänyt tuo T5 ei eroa alustan osilta "normimalleihin"??)

Lähtökohtana on se, että kaikki auton osat olisivat alkuperäisiä. Minulla ei ainakaan ole tositteita että mitään osia olisi vaihdeltu. Tämän lisäksi se, että auto on jo 10v vanha ja 150tkm rullattu.

Etuiskarit autossa ovat sököt, joten ne menevät vaihtoon. Samaan syssyyn uusitaan myös takaiskarit. Onko kenelläkään (varmaa) tietoa siintä, mitkä iskarit Volvo tuonne laittaisi? Jostain olen lueskellut, että Sachseja laittaisivat (Super Touringit??), ja tuo "jostain lueskelu" ei paljon vakuuta.

Varaosaliikkeistä kun noita iskareitakin saa muutamia erilaisia. Yhtenä vaihtoehtona olisi nuo Sachsin Advantaget. Mitähän eroa näilläkin kahdella on? Kiinnostusta olisi kuitekin tietää mitä sinisen tiskiltä saa.

Noh, iskarihomman lisäksi ajattelin vaihtaa iskarien yläpään laakerit, etualatukivarsien helat sekä alapallonivelet. Taitaa mennä siinä samalla vaivalla. Lisäksi olen kuullut jostain kumeista joita näihin vanhempiinkin on survottu jonnekkin jousien väliin vaimentamaan kolinoita. Uudemmissa nämä ilmeisesti jo vakiona(??) Kannattaisiko tällaiset sinne laittaa myös samalla?

Vieläkö olisi jotain muuta mitä kannattaa vaihtaa samassa remontissa? Etu- tai takapäässä?

Ps. Itse en autoista ymmärrä mitään, jos itse saan osat hommattua joku muu tekee työt. Tai vaihtoehtoisesti sininen hoitaa koko homman hurjaan hintaan. :)
« Viimeksi muokattu: 05.05.2012, 16:33:00 kirjoittanut Vartsi »
Volvo S60 T5 -02

Poissa (Miksu)

• Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • www.carcom.fi
Vs: Volvo S60 -02 Iskarit + muuta
« Vastaus #1 : 05.05.2012, 16:35:53 »
Helou!

Taitaisi olla ajankohtaista rempata hieman tuota omaa kulkinetta joten neuvoja sekä vinkkejä kaivataan. Autonahan on -02 S60 T5 (Tosin mikäli olen oikein ymmärtänyt tuo T5 ei eroa alustan osilta "normimalleihin"??)

Lähtökohtana on se, että kaikki auton osat olisivat alkuperäisiä. Minulla ei ainakaan ole tositteita että mitään osia olisi vaihdeltu. Tämän lisäksi se, että auto on jo 10v vanha ja 150tkm rullattu.

Etuiskarit autossa ovat sököt, joten ne menevät vaihtoon. Samaan syssyyn uusitaan myös takaiskarit. Onko kenelläkään (varmaa) tietoa siintä, mitkä iskarit Volvo tuonne laittaisi? Jostain olen lueskellut, että Sachseja laittaisivat (Super Touringit??), ja tuo "jostain lueskelu" ei paljon vakuuta.

Varaosaliikkeistä kun noita iskareitakin saa muutamia erilaisia. Yhtenä vaihtoehtona olisi nuo Sachsin Advantaget. Mitähän eroa näilläkin kahdella on? Kiinnostusta olisi kuitekin tietää mitä sinisen tiskiltä saa.

Noh, iskarihomman lisäksi ajattelin vaihtaa iskarien yläpään laakerit, etualatukivarsien helat sekä alapallonivelet. Taitaa mennä siinä samalla vaivalla. Lisäksi olen kuullut jostain kumeista joita näihin vanhempiinkin on survottu jonnekkin jousien väliin vaimentamaan kolinoita. Uudemmissa nämä ilmeisesti jo vakiona(??) Kannattaisiko tällaiset sinne laittaa myös samalla?

Vieläkö olisi jotain muuta mitä kannattaa vaihtaa samassa remontissa? Etu- tai takapäässä?

Jos laitat tarvike-iskarit, kuten nyt olet ilmeiseti tekemässä, niin älä osta halvimpia, vaan käytä tunnettuja laatumerkkejä, siten ei voi mennä paljoa pieleen.
Jos taas haluat alkuperäiset, niin hae ne volvolta, siellä tarvitaan auton rekkari  + moottoritilassa olevasta tyyppikilvestä merkintä, joka kertoo, mitkä iskarit autoon alunperin kuuluu, niitä on useita eri malleja ja oikean saa selville tosiaan vain tuosta tyyppikilvestä ja se merkintä on soveltuva ainoastaan volvolta ostettaessa iskareita.
Eri merkinnälle tarkoitetut kyllä fyysisesti sopivat autoon, mutta ominaisuuksissa on sitten eroja (mistään ei tiedä, että mitä eroja.)

niin, ne merkinnät periaatteessa tarkoittavat samaa, kuin mitä kuluttajille myytävissä on  super touring, advantege  jne. jne.  eli niillä merkitään eri ominaisuuksia.  sinänsä merkinnäksihän riittäisi kulutajillekkin vaikka  1, 2, 3, 4 ja 5, mutta super touring kuulostaa myyvemmältä :)

Ne jousien yläpäänkumit ainakin kannattaa vaihtaa, kun kerran ne puretaan irti.

Niin ja ne väliin laitettava kumit,  vanhemmissa oli "halkaistu letku" jousen kierteellä, joka esti jousen ja jousilautasen välisiä ääniä, tosi helppo vaihtaa uudet purkamatta mitään.
Uudemmissa on koko lautasen kokoinen kumimatto, jonka vaihtamiseksi pitää irroittaa jousi,  nämä kumimatot hajoaa alta aikayksikön, eli suosittelen vanhan mallista  "halkaistua letkua"
« Viimeksi muokattu: 05.05.2012, 16:41:59 kirjoittanut (Miksu) »

Poissa Julma-Henri

• Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
« Vastaus #2 : 05.05.2012, 16:41:49 »

Jos laitat tarvike-iskarit, kuten nyt olet ilmeiseti tekemässä, niin älä osta halvimpia, vaan käytä tunnettuja laatumerkkejä, siten ei voi mennä paljoa pieleen.

Sachsin iskarit on volvossa vakiona  ;) Hintaa vain marmori tiskillä on tuplat enemmän ku varaosaliikkeessä. Etuiskarit oli muistaakseni 220€/kpl, varaosaliikkeessä 115€/kpl...

Mulla on Sachsin Advantaget joka nurkassa eibachin -30mm jousien kera ja tyytyväinen olen ollu :)

Mutta varaosaliikkeessä kyllä osaavat suositella hyvät iskarit ko. autoon.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Vartsi

• De Luxe
  • *
  • Jeppistä..
« Vastaus #3 : 05.05.2012, 18:25:36 »
Lainaus
Sachsin iskarit on volvossa vakiona  ;) Hintaa vain marmori tiskillä on tuplat enemmän ku varaosaliikkeessä.

Tätä varten lähinnä ajattelin täältä kysellä kun tokkopa tuo Volvo noita iskareitaan itse valmistaa. Mikäli sieltä Volvon hyllystä löytyy ne samat Sachsit kuin varaosaliikkeistäkin, miksi maksaa merkkiliikehintaa? Taas jos samoja iskareita ei muualta saa kuin siniseltä tiskiltä, silloin hommaan varmaan ne sieltä, koska laadun haluan säilyttää.
Volvo S60 T5 -02

Poissa Julma-Henri

• Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
« Vastaus #4 : 05.05.2012, 18:31:50 »
Tätä varten lähinnä ajattelin täältä kysellä kun tokkopa tuo Volvo noita iskareitaan itse valmistaa. Mikäli sieltä Volvon hyllystä löytyy ne samat Sachsit kuin varaosaliikkeistäkin, miksi maksaa merkkiliikehintaa? Taas jos samoja iskareita ei muualta saa kuin siniseltä tiskiltä, silloin hommaan varmaan ne sieltä, koska laadun haluan säilyttää.

Juu samat löytyy ja ne on ns. huonoimmat/halvimmat mitkä löydät sieltä siniseltä. Jotka saat puolella varaosaliikkeestä. Sitä en osaa sanoa miksi ne sinisellä maksaa enemmän. Tokkopa siinä mitään järkevää selitystä sille hinnalle on..

Ja noi advantaget on hyvä iskarit :)

Poissa remes

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
« Vastaus #5 : 05.05.2012, 19:06:52 »
Sachsin iskarit on volvossa vakiona  ;) Hintaa vain marmori tiskillä on tuplat enemmän ku varaosaliikkeessä. Etuiskarit oli muistaakseni 220€/kpl, varaosaliikkeessä 115€/kpl...

Mulla on Sachsin Advantaget joka nurkassa eibachin -30mm jousien kera ja tyytyväinen olen ollu :)

Mutta varaosaliikkeessä kyllä osaavat suositella hyvät iskarit ko. autoon.
Juu kyllä minä lykkäisin noita hintoja katsellessa suoraan Konia tai Bilsteiniä alle jollain laatujousilla. Jos ei halua pahemmin madaltaa niin sitten vaikka Volvon sporttijouset.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Julma-Henri

• Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
« Vastaus #6 : 05.05.2012, 19:10:12 »
Juu kyllä minä lykkäisin noita hintoja katsellessa suoraan Konia tai Bilsteiniä alle jollain laatujousilla. Jos ei halua pahemmin madaltaa niin sitten vaikka Volvon sporttijouset.

No kukin laittaa mitä tykkää :) Jos en oikeen väärin muista niin sportjouset madalsi 25mm ja eibach 30mm. Et eipä siinä suurta eroa ole ja eibach on progressiivinen jousi.

Poissa remes

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
« Vastaus #7 : 05.05.2012, 19:15:36 »
Okei mä ajattelin että näissäkin sporttijousi on n. -15mm. Varmaan halvin laatusetti olis sitten laittaa tuo Eibach B12 prokit mikä itselläkin on vakavassa harkinnassa. Mun mielestä aika asiallinen hinta karvan yli 900e.

Edit: tuossa yksi linkki: http://www.modificars.fi/tuotteet/volvo-s60-2
« Viimeksi muokattu: 05.05.2012, 19:19:12 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Julma-Henri

• Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
« Vastaus #8 : 05.05.2012, 19:18:43 »
Okei mä ajattelin että näissäkin sporttijousi on n. -15mm. Varmaan halvin laatusetti olis sitten laittaa tuo Eibach B12 kit mikä itselläkin on vakavassa harkinnassa. Mun mielestä aika asiallinen hinta karvan yli 900e.

No jos säädettävän alustan saa alle 800€ niin onko se sitten asiallinen? ::)

Eibachin jouset ja iskarit maksaa n. 700€ vähän hinnat vaihtelee paikan mukaan mutta kumminki..

Poissa remes

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
« Vastaus #9 : 05.05.2012, 19:20:33 »
Niin saa, mutta ei yhdistelmää tuv-hyväksytty + laadukas.

Okei, toi Eibachin koko sarjakaan ei näköjään ole pahan hintainen.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa (Miksu)

• Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • www.carcom.fi
« Vastaus #10 : 05.05.2012, 19:46:09 »
Mikäli alustamuutoksista kiinnostaa jutella, niin osoite on tuo http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=36.0

Tässä keskustellaan vakio osista ja korjauksista.

Poissa anssi68

• Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Volvo V70
« Vastaus #11 : 05.05.2012, 19:58:58 »
Vaihtu tuossa iskarit ja jouset, laitoin Sachsin Advantaget. Samalla meni uudet jouset joka nurkkaan ja eteen yläpään osat.. Ajoltaan muuttu parempaan suuntaan.. Vielä odottaa nelipyöräsuuntausta..
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Vartsi

• De Luxe
  • *
  • Jeppistä..
« Vastaus #12 : 05.05.2012, 21:40:40 »
Miksu täräytti naulan kantaan. Hyvähän se  että ideoita heitellään, mutta auto ei madallu milliäkään. Mikäli en näistä osista tolkkua saa, vien romun volvolle laitettavaksi maksoi mansikoita tai mustikoita.

Vaihtu tuossa iskarit ja jouset, laitoin Sachsin Advantaget. Samalla meni uudet jouset joka nurkkaan ja eteen yläpään osat.. Ajoltaan muuttu parempaan suuntaan.. Vielä odottaa nelipyöräsuuntausta..

Mistäs jouset hommasit? Ovatko ihan vakiot ja missä hinnoissa pyöri?
« Viimeksi muokattu: 06.05.2012, 14:29:29 kirjoittanut Vartsi »
Volvo S60 T5 -02

Poissa remes

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
« Vastaus #13 : 06.05.2012, 06:06:09 »
Se että tuleeko koko tolppa vai pelkkä vaimenninpatruuna selviää varmaan ainoastaan soittamalla johonkin tarvikeputiikkiin. Eikä sillä varmaan siinä mielessä mitään väliä olekaan vaikka pelkän patruunan vaihtaisi, näissä tuskin on ruosteongelmia jousilautasen kanssa?

Sachsit on varmasti laadukkaat ja niitä myy kaikki tarvikeliikkeet. Jos jouset on alkuperäiset niin laitattaisin ehdottomasti ne samalla.

Iskarin yläpäät kannattaa kuitenkin ostaa Volvolta, tähän käsitykseen olen päässyt mitä noista tarvikeosista tullut luettua.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa anssi68

• Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Volvo V70
« Vastaus #14 : 06.05.2012, 19:00:54 »

Mistäs jouset hommasit? Ovatko ihan vakiot ja missä hinnoissa pyöri?

Tilasin kaverin autokorjaamon varaosatoimittajalta. Vakio jouset ja eteen 120€ pari, taakse 140€ pari.. Ei enää mitään madallusjousihärpäkkeitä..
« Viimeksi muokattu: 06.05.2012, 19:02:55 kirjoittanut anssi68 »
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

KL-varaosat  Race.fi