Auto savuttaa kun lyö käyntiin ja haisee vanhalle (t)raktorille. Suuttimet olen nyt kotikonstein testannut, eli letkuhässäkkä ohivuotoa ajatellen ja äsken tarkistin pienen lenkin jälkeen hehkut, jotka olivat nokiset, eivät märät.
Havaitsin pienen savutuksen kun tein catbackin, ja kattien poiston jälkeen rupesi kunnolla savuttamaan. Tai no selvemmin, ei kunnolla, ei mitään "armyn Sisu talvella käyntiin". Diesel huollosta sanoivat että yleensä suutin vuotaa jos savuttaa valkoista, eikä nesteitä häviä. Hovimekaanikko kehui että normia kun ottanut katit pois, sama homma oli kuulemma jo 2.5 TDI koneissa. Voinko sulkea vuotavat suuttimet vaihtoehdon kuinka varmasti pois savutusta ajatellen? Onko tuo hehkutemppu kuinka varma? Voiko vuotava suutin muuten rikkoa ajanmyötä jotain? Samaisesta dieselhuollosta jonne soitin kehuivat että ei sen kummempaa vaaraa, muutakuin savuttaa vaan, mutta eikai tuo nyt kovin terveellistä voi olla? Uskaltaakohan tuolla ajella?