Itselläni iski sama vaiva, kuskin puolelta toinen eli olisiko ollut sitten 4. pytty. Ei ollut päässyt ilmeisesti kovin pahaksi, koska mustaa mönjää oli vain hiukan moottorin päällä ja ei ollenkaan suojakopassa. Alkoi kuulua sellainen pakoputken vuotoa muistuttava ääni kun konepelti auki, joka oli helppo paikallistaa suuttimen juureen. Kupliva musta massa varmisti diagnoosin. Tiivistepinnan sain puhdistettua hyvin kiristämällä rätin Ø15 mm kupariputken päähän ja sillä oli ilo hinkata sitä tiivistepintaa. Tinnerirätti pehmitti sen asfalttimönjän nopeasti.
Tavara liukeni hyvin liuottimeen (tinneri) niin suuttimesta kuin reiästä ja liuotinräteillä sain kaivettua reiän puhtaaksi ja meisselin kärjellä kuparitiivisteen ulos. Tuohon hätään ei ollut mitään varaosia, joten hehkutin kuparitiivisteen ja kiillotin sen karhunkielellä. Siinä näkyi hyvin sellainen noin 1/8 ympyrän sektori, joka oli musta ja siis vuotanut venttiilin ja tiivisteen välistä.
Hyvin lähti käymään ja vanhatkin vaikuttavat pitävän. Hommassa vaan tuli tunaroitua sen verran, että väänsin suutinputkea hiukan kierteelle, kun tösserönä en huomannut, että siinä suuttimen kupeessa on se nippeli, joka lähtikin avautumaan eikä se suutinputken liitin. Pitää muistaa pitää kiinni vastapuolelta toisella avaimella !
Semmoinen vain jäi askarruttamaan, että olikohan tuo tiivistyksen pettäminen ihan sattuman oikku vai voisiko syynä olla suuttimen vuoto, jolloin iskisi vastaan ja paineet olisivat siksi tavallista kovemmat ?