Minulla bilstein B4:t tilattuna motonetistä (halvemmat kuin motonetin oma merkitön).
On siis ns vakioiskari, eli hyvä jos tykkää traktorin ominaisuuksista. Keula ei löllöä ollenkaan, mutta toki kallistelee ja joustaa reilusti, kuten vakion kuuluukin.
B6 taitaa olla sitten pykälää "racempi", vakiokorkuinen ja kova. Jotkut tykkää, toiset ei. Varmasti loistava iskari parantamaan ajo-ominaisuuksia, mutta on rutkasti kalliimpi. Minulle tärkeintä oli hakea sitä vakion käyttöauton tilaa, joten valinta kääntyi B4:iin.
B8 on kuin B6 mutta lyhkäisempi. En muista paljonko lyhyempi, mutta löytyy tietoa tästäkin topicista paljon.
Iskareista:
KYB valmistus on ilmeisen hajautettua eikä oikein tuntunut saavan mistään ns. "aitoja japanilaisia korkeapainekaasuja". Kaikki KYBit tuntui olevan KYBiksi stanssattua rihkamaa, sitä samaa paskaa mitä saa motonetistä heidän suosittelemana.
Monroe vähän sama juttu. On olemassa hyviä iskareita, mutta niitä oikein löydy mistään ja vakiomonroet tippuu samaan kastiin kuin nuo vakio KYBit.
Muista merkeistä en niinkään ottanut selvää. Boge/Sach löytyy noita Bilstein B4:sia vastaavia iskareita, mutta hinta vähän kovempi ja joku valitteli Sachsin iskareiden kestoa 940:ssä, joten nojauduin taas B4 suuntaan. Bogea ei oikein löytynyt mistään.
KONI:lla olisi ollut sitten aika ruttomaisen laaja valikoima mukavasta perusiskarista, jäykkyyssäädettävän kautta täysin muokattavaan tolppaan. Hinnat vain perusmalleissakin +200euroa kovemmat, joten kiva niitä oli kattoa ja haaveilla.
Eli:
Hinta/laatu perusteella itsekkin valitsin Bilstein B4:t kun hain sitä vakio-ominaisuuksia mutta toimivaa iskunvaimenninta. Motonetissä tilaamalla 49,90€/kpl maksoi nuo.
