Minä olen ollut siinä käsityksessä, että huonokuntoisella lumitiellä (pöperöä, loskaa tjsp paskaa tiellä ja heittoja tiessä) multilink olisi vikurampi kuin jäykkäakseli.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tai ei vikurampi, mutta yllättävämpi..
Tää menee just täysin päinvastoin, tollanen peräkärryakselilla varustettu volvo vetelee ihan miten sattuu eikä saa pitoja jos on oikeasti liukasta, loskakelissä mun mielestä ihan järkyttävä, lukko jeesaa kyllä paljon, silti kun sataa +10cm lunta niin erillisjousitettu puskee eteenpäin ihan eri malliin. Vertailtiin tossa pari kolme viikkoa sitten w124 mersun ja 740 volvon etenemiskykyä hangessa, tasaisella tiellä tolla seiskakantilla pysyy perässä mut ku mennään hiukan huonommalle tielle niin ei mihinkään... Mulla oli vieläpä paremmat renkaat volvossa mitä mersussa oli. Tollanen erillisjousitettu puree vaan paljon paremmin tien pintaan kiinni, kun se akseli joustaa tien pinnan mukaan, jäykällä akselilla katoaa toiselta renkaalta pito aika herkästi. Täysin sama kokemus mk2 960 talviominaisuuksista vrt ex ysinelikymppiin. Tällähetkellä oon ite täysin valmis vaihtaan ton seiskakantin 250-300td mersuun, tai 2.5 M90 ysisatkuun jotka hakkaa ton kyllä vähän joka osa-alueella

Ruotsin maalla on näkynyt useempiakin 960/760 volvoja vähän kiukkusemmillakin kokoonpanoilla, vakioperillä, samat välitykset kuulemma sopii kun jäykkään akseliin, lukoista en tiedä. Aika kestävä toi multilinkki vaikuttais olevan, tosin kahdesta vakio 960 vaan kokemuksia, mut kaverilla ei oo ongelmia niiden suhteen ollu, eikää ajotapa todellakaan rauhallisimmasta päästä. Ite oon paskonu kevyemmällä ajotavalla ja kapeemmilla renkailla pari vaihdelootaa, yhen perän, vetarin ja kaikki perän tuennat kahteen otteeseen ysinelikympistä
