Proturbo  Autodiagnoosi

DSTC ja luistonesto-ongelmat V70 T5

  • 28 Vastauksia
  • 17874 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: DSTC ja luistonesto-ongelmat V70 T5
« Vastaus #15 : 18.05.2012, 07:54:01 »
Ellei nyt kohta päästä yhteisymmärrykseen oikeasta anturista ja hinnasta niin tilaan tämän http://verkkokauppa.bilia.fi/epages/SSP.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/13022008-35531/Products/8622414

Biliasta ja vaihdan itse.

Mistä Miksu ja kumppanit tietää tämän olevan oikea antur(sivukiihtyvyys/sopiva ko. autoon) koska tuossa ei ole mitään tarkempaa kuvausta kuin pelkkä tilausnro?

Vida:n rakenne ja toiminta osio kertoo, että kumpiko anturi on kumpiko ja sitten vidan varaosakuvastosta voi rakenne ja toiminta kuvan perusteella päätellä, että kumpiko on kumpiko, vaikka kuvat hieman poikkeavat toisistaan.  Kiertokulma-anturi on isompi ja hieman eri mallinen, mutta kyllä niiden sijainnin pitäisi olla kutakuinkin 10cm päässä toisistaan keskikonsolin alla.

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: DSTC ja luistonesto-ongelmat V70 T5
« Vastaus #16 : 18.05.2012, 18:27:42 »
Tänään sitten taas käytännössä huomattiin Volvo -foorumin ylivertaisuus!! :hello: Kerroin ystävällisesti aamulla että kyseessä taitaa tosiaan olla väärä anturi mitä tarjoatte, ja näin todella olikin.

Tilattiin sivukiihtyvyys anturi jolle jäi hintaa 220€ ja otin siihen vaihdon 100€+vikakoodien nollauksen 100€ niin pitäisi kai sen tuolla sitten tulla kuntoon.
Harmittaa vaan kuinka huonoja asiakaspalvelijoita hyvän merkin huollossa on (enkä tarkoita tätä virhettä, koska ihmisiähän me kaikki olemme) vaan ylipäätään ynseätä asennetta kun itse yrittää kohteliaasti opastaa ettei se asia näin välttämättä olekaan kuin sanotte.
Onneksi suurin osa on todella fiksua ja asiakaspalvelun omaksunutta porukkaa. Viikon päästä sitten anturin vaihto ja samalla vaihdatan laatikon öljyt myös kun niilläkin on se 60tkm jo menty.

Lisätäänpä vielä, että ensimmäisen soiton perusteella minulle tarjottiin uutta anturia hintaan 880€ kun ko. komponenttia kysyin??
Ei lienee tuulesta temmattua että merkkihuolto rahastaa aivan täysillä tietämättömiä asiakkaita, valitettavasti..
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: DSTC ja luistonesto-ongelmat V70 T5
« Vastaus #17 : 18.05.2012, 19:22:14 »
Tänään sitten taas käytännössä huomattiin Volvo -foorumin ylivertaisuus!! :hello: Kerroin ystävällisesti aamulla että kyseessä taitaa tosiaan olla väärä anturi mitä tarjoatte, ja näin todella olikin.

Tilattiin sivukiihtyvyys anturi jolle jäi hintaa 220€ ja otin siihen vaihdon 100€+vikakoodien nollauksen 100€ niin pitäisi kai sen tuolla sitten tulla kuntoon.
Harmittaa vaan kuinka huonoja asiakaspalvelijoita hyvän merkin huollossa on (enkä tarkoita tätä virhettä, koska ihmisiähän me kaikki olemme) vaan ylipäätään ynseätä asennetta kun itse yrittää kohteliaasti opastaa ettei se asia näin välttämättä olekaan kuin sanotte.
Onneksi suurin osa on todella fiksua ja asiakaspalvelun omaksunutta porukkaa. Viikon päästä sitten anturin vaihto ja samalla vaihdatan laatikon öljyt myös kun niilläkin on se 60tkm jo menty.

Lisätäänpä vielä, että ensimmäisen soiton perusteella minulle tarjottiin uutta anturia hintaan 880€ kun ko. komponenttia kysyin??
Ei lienee tuulesta temmattua että merkkihuolto rahastaa aivan täysillä tietämättömiä asiakkaita, valitettavasti..


Vaikka en nyt enää olekkaan kahteen päivään kuulunut sinisen-tiskin henkilökuntaan  (ks allekirjoitukseni), niin puolustetaan vielä sen verran, että yleensä tuollaisessa tilanteessa, kun olet puhelimitse kysynyt jonkin osan hintaa ja sen vaihtoa, kysymys on yleensä suunnattu työnjohtajalle, jolla ei ole monesti, kuin hyvä muistikuva siitä, että mitä se osa mahtoi maksaa ja muistinsa varassa antaa sen hinta-arvion...
Monesti käy pahasti ja luvataan liian halvalla ja sitten tuli firmalle kalliiksi, mutta välillä toki toisin päin, että kerrotaan liian suuri hinta, mutta ei sitä kyllä missään nimessä veloiteta, jos se osa oikeasti on halvempi.
Oman urani aikana en ole kertaakaan törmännyt siihen, että olisi otettu ovh hintaa enempää, vaikka olisi ensin muistettu hinta pepulleen.
Ei siellä siis sentään koulutettuja huijareita ole töissä :)

Niin ja väärän osan tarjoamisesta pitää vielä puolustaa sen verran, että tuon osan oikeaksi varmistamien ei ole niin helppoa, että sen jokainen varaosamyyjä osaisi tehdä, kun tuossa joutui jonkinverran käyttämään tietolähdettä, jota varaosamyyjät eivät yleensä käytä, eli järjestelmän rakenne/toiminta kuvauksia ym.

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: DSTC ja luistonesto-ongelmat V70 T5
« Vastaus #18 : 18.05.2012, 19:50:16 »

Vaikka en nyt enää olekkaan kahteen päivään kuulunut sinisen-tiskin henkilökuntaan  (ks allekirjoitukseni), niin puolustetaan vielä sen verran, että yleensä tuollaisessa tilanteessa, kun olet puhelimitse kysynyt jonkin osan hintaa ja sen vaihtoa, kysymys on yleensä suunnattu työnjohtajalle, jolla ei ole monesti, kuin hyvä muistikuva siitä, että mitä se osa mahtoi maksaa ja muistinsa varassa antaa sen hinta-arvion...
Monesti käy pahasti ja luvataan liian halvalla ja sitten tuli firmalle kalliiksi, mutta välillä toki toisin päin, että kerrotaan liian suuri hinta, mutta ei sitä kyllä missään nimessä veloiteta, jos se osa oikeasti on halvempi.
Oman urani aikana en ole kertaakaan törmännyt siihen, että olisi otettu ovh hintaa enempää, vaikka olisi ensin muistettu hinta pepulleen.
Ei siellä siis sentään koulutettuja huijareita ole töissä :)

Niin ja väärän osan tarjoamisesta pitää vielä puolustaa sen verran, että tuon osan oikeaksi varmistamien ei ole niin helppoa, että sen jokainen varaosamyyjä osaisi tehdä, kun tuossa joutui jonkinverran käyttämään tietolähdettä, jota varaosamyyjät eivät yleensä käytä, eli järjestelmän rakenne/toiminta kuvauksia ym.

Olet varmasti oikeassa tässä. Mutta tosiasia on missä tahansa ammattiryhmässä että joukkoon mahtuu ihmisiä joitten kannattaisi vaihtaa työpaikkaa tai alaa niin se palveluhaluttomuus ei välittyisi niin vahvasti asiakkaaseen.

Aion käyttää jatkossakin sinisen palveluita kuten tähänkin mennessä, ja ihan hyvässä yhteisymmärryksessä tähänkin ongelmaan siellä ratkaisua etsimme eikä millään keljuilu asenteella.

Nykyautoilu vaan maksaa, ja jos merkin ympärille on rakentunut näin loistava ja aktiivinen keskustelufoorumi kuin tämä ja muinainen landia, on se vaan plussaa O0

Ja by the way, onnittelut muuten uudelle lehdelle Volvojen ympärillä! Tulen varmasti käymään siellä vaikka matkaakin tuppaa hieman tulemahan :)
« Viimeksi muokattu: 18.05.2012, 19:54:05 kirjoittanut jleino »
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: DSTC ja luistonesto-ongelmat V70 T5
« Vastaus #19 : 18.05.2012, 20:45:38 »
Ellei nyt kohta päästä yhteisymmärrykseen oikeasta anturista ja hinnasta niin tilaan tämän http://verkkokauppa.bilia.fi/epages/SSP.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/13022008-35531/Products/8622414

Biliasta ja vaihdan itse.

Mistä Miksu ja kumppanit tietää tämän olevan oikea antur(sivukiihtyvyys/sopiva ko. autoon) koska tuossa ei ole mitään tarkempaa kuvausta kuin pelkkä tilausnro?
tilausnumero on sama mitä mulla lukee sinisen kuitissa kun vaihdettiin toi uus sivukiihtyvyysanturi.

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: DSTC ja luistonesto-ongelmat V70 T5
« Vastaus #20 : 19.05.2012, 22:12:28 »
Tilattiin sivukiihtyvyys anturi jolle jäi hintaa 220€ ja otin siihen vaihdon 100€+vikakoodien nollauksen 100€ niin pitäisi kai sen tuolla sitten tulla kuntoon.
Eli vaihtotyöstä yli tunnin veloitus ja vielä tuo mukava vikakoodien nollaus (keskikonsolin takosa vaan irti, osan vaihto ja keskikonsoli kiinni) . Työtätähän tuo ottaa todellisuudessa varmaan max puoli tuntia ja muistaakseni kalibrointi+nollaus siihen päälle. Kovat on taksat siellä jossain, mutta...

Niin ja vikakoodin yksityiskohtia tutkimalla pitäisi avautua, onko se anturi oikeasti särki. Eli onko ne jännitteet järjellisisä rajoissa vai ei.

Ja onneksi (jos muistan oikein) uudemmissa eli oisko ollu 2002 ja siitä eteenpäin on jo uudempi systeemi ja paremmat anturit eli ei tartte teutorin pelätä, että leviää käsiin ;)

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: DSTC ja luistonesto-ongelmat V70 T5
« Vastaus #21 : 27.05.2012, 09:53:03 »
Auto huollettu> uusi sivukiihtyvyysanturi vaihdettu ja vaihteistoöljyt myöskin kun sattui tämä korjaamokäynti sopivasti. Herja on pysynyt poissa ja kuskiakin hymyilyttää ;)

Olin aivan yllättynyt kuinka mitättömän näköinen anturi tuo onkaan, kooltaan sama kuin tarvikelisävalorele eikä siinä ole kuin kolme pinniä.

Muistaako joku teistä aivan hatusta paljon tuon anturin arvot pitäisi olla? Voisi ihan mielenkiinnosta mittailla ja katsoa mitä vastusarvoja sieltä tulee.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: DSTC ja luistonesto-ongelmat V70 T5
« Vastaus #22 : 27.05.2012, 13:44:29 »
Yhtään en muista miten voisi olla kytketty ja mitä siellä pitäisi olla, mutta nyt kun sanoit, että on kolme johtoa, niin olis yksi vaihoehto mielessä

1. johto:  Maa
2. johto: +5V jännitteensyöttö
3. johto: Signaali ohjainlaitteelle (todennäköisesti 2.5V, kun anturi ei liiku)


Älä mittaa vastusta sieltä, vastusmittaus kuitenkin syöttää aina jännitteen ja kun piiri on suljettu, niin siellä kulkee virta, vaikka se on pieni virta, niin älä suotta tökkää sellaiseen paikkaa, mistä et tiedä, elektroniikassa kuitenkin on olemassa komponentteja, jotka ei tuollaisestakaan tykkää..
Mikäli anturi on tuolleen kytketty, niin maan ja signaalin väliltä mitattuna saat arvon, mitä voi tarkastella, mutta tällöin pitää anturin olla kytketty autoon ja auton virrat päällä.

Poissa Rizlaˆˆ

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: DSTC ja luistonesto-ongelmat V70 T5
« Vastaus #23 : 17.08.2016, 20:47:29 »
Miltä tuo kiihtyvyys anturi näyttää? V70 vm. 2001...

Purkasin keskikonsolin ja se on varmaan tuo tommonen lisävaloreleen kokonen tiukasti pakattu palikka käsijarrukahvan "takana". .

2002 tuo ilmeisesti muuttu uudenmalliseen eikä enään sovi 2001 vuotiseen...? Varaosatiski sano että yhtä löytyy mutta sopivuus oli kuulemma vuosimalliin 98.. Ei taida sopia?? Yli toistasataa tuosta ei viittis maksaa..

Volvo V70, 2001 vuotinen ja T5 moottorilla...

Poissa Traileri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: DSTC ja luistonesto-ongelmat V70 T5
« Vastaus #24 : 20.09.2016, 19:31:21 »
Moi

Vinkkejä kaipaisin tännekin päin, autona V70 T5 2001.

Vikakoodeina 00A2 & 00A3, eli suoraan liitännäinen sivuttaiskiihtyvyysanturiin ja sen antamaan signaaliin. Vikakoodit kerran poistettu, mutta palasivat välittömästi.

Vielä kesällä merkkivalo syttyi harvakseltaan, mutta nykyisin on lähes sääntö että se palaa, vika on siis hyvin aktiivinen.
Sanottakoot, että anturin olen jo uusinut purkamolta ostettuun ja samalla varaosanumerolla olevaan. Joko oli niin huono tuuri, että tuossa on identtinen vika tai sitten vika on muualla.

Onko foorumilaisia vinkkejä vian paikallistamiseen, ja kokemuksia vastaavista vikakoodeista johtuen jostain muusta kuin itse anturista? Johtosarja, tai sitten signaalin vastaanottava boxi (ABS).

Kiitokset jo etukäteen
Volvo V70 T5

Poissa Joneone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • V70 T5
Vs: DSTC ja luistonesto-ongelmat V70 T5
« Vastaus #25 : 26.10.2020, 07:51:08 »
Hei,

Tähän samaan aiheeseen liittyen. DSTC huolla pian on alkanut syttymään nyt melkein joka kolmas päivä. 10km ajoa ja syttyy palamaan. Kun sammuttaa auton ja käy vaikka kaupassa jne. niin valo on sammutut eikä herjaa tuota "huolla pian". Voi pysyä poissa taas päivän kaks tai sitten syttyä taas kun kaupan pihasta lähtee.
 
Autona V70 T5 -00 mkII 207 000km mittarissa.

Voi pysyä välillä pois 1kuukaudenkin ja taas voi tehdä sitä. DSTC napissa palaa silti valo vaikka näytössä lukee tuo huolla pian ja ja keltainen kolmion kuva oikeassa laidassa näytöllä.

Vikakoodeja ei ole vaikka herja oisikin näytöllä. Tai ainakan oma mittarini ei anna mitään koodeja ja omamittari on kyllä tähän menneessä kaikki muut näyttänyt ihan hyvin.

Joskus lukenut että voi johtua jarruistakin jne. No itselläni oli toinen levy kiero niin vaihdoin levyt ja palat parisen viikkoa sitten, mutta ei tästä ainakaan apua ollut.

Voiko se sivuttaiskiihtyvyysanturi vinoilla noinkin, että antaa herjaa mutta ei vikakoodeja?
V70 T5
CBR 1000 Pirkka

Poissa Joneone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • V70 T5
Vs: DSTC ja luistonesto-ongelmat V70 T5
« Vastaus #26 : 26.10.2020, 16:34:43 »
Tuli mieleen kans tossa lontoonkielisillä sivuilla et abs sensorikin voi vissiin antaa välillä jonkun herjan mikä sytyttäis ton valon eikä siitä jää vikakoodeja.
V70 T5
CBR 1000 Pirkka

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6408
Vs: DSTC ja luistonesto-ongelmat V70 T5
« Vastaus #27 : 26.10.2020, 16:52:09 »
Napapulttien kireys kannattaa tsekata. Mikä se oma testeri on?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Joneone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • V70 T5
Vs: DSTC ja luistonesto-ongelmat V70 T5
« Vastaus #28 : 28.10.2020, 14:53:45 »
Napapulttien kireys kannattaa tsekata. Mikä se oma testeri on?

Nyt on menty taas paripäivää ettei "DSTC huolla pian" ole syttynyt.

Itseasiassa tänä viikonloppuna olen vaihtamassa pelkääjänpuolen alatukivarren kun siitä on se toinen "pusla" millä tulee apurunkoon kiinni niin revennyt ja tuntuu oleva klappia aika reilusti nyt.
Sekä samanpuolen pyöränlaakeri alkanut pitämään ääntä niin vaihdan pyörännapa/laakeri asetelman ja alapallonivelen siinä samalla sitten niin tulee tietty vaihdettua se uus napapultti ja laitettua se sitten momenttiin. Saas nähä onko tästä apua vai tarviiko vielä avata abs sensorit ja putsata tarvittaessa.

Oma laite on tommonen vanha vikakoodipeli, aikoinaan bemariin hommattu, mut toiminu moitteetta kaikissa mun vehkeissäni, näytäny koodit ja saanu nollattua, paitsi Opel Astrassa. Pelittänyt ainakin näissä mun vehkeissä,Bemarin 530diisseli, Chevrolet Suburban, parit pösöt, Mersun Vito ja C 280 v6 jne. ja tässä volvossakin näyttänyt jos jotain ollut.

https://www.xenonkauppa.fi/V-checker-BMW

Vanha mut on jeesannut monessa rempassa.

Voi toki olla ettei sitten kaikkea kuitenkaan volvossa näytä.. kaikki on mahdollista  ;D

V70 T5
CBR 1000 Pirkka

 

Elekma  Autoracing