Tänään sitten taas käytännössä huomattiin Volvo -foorumin ylivertaisuus!! :hello: Kerroin ystävällisesti aamulla että kyseessä taitaa tosiaan olla väärä anturi mitä tarjoatte, ja näin todella olikin.
Tilattiin sivukiihtyvyys anturi jolle jäi hintaa 220€ ja otin siihen vaihdon 100€+vikakoodien nollauksen 100€ niin pitäisi kai sen tuolla sitten tulla kuntoon.
Harmittaa vaan kuinka huonoja asiakaspalvelijoita hyvän merkin huollossa on (enkä tarkoita tätä virhettä, koska ihmisiähän me kaikki olemme) vaan ylipäätään ynseätä asennetta kun itse yrittää kohteliaasti opastaa ettei se asia näin välttämättä olekaan kuin sanotte.
Onneksi suurin osa on todella fiksua ja asiakaspalvelun omaksunutta porukkaa. Viikon päästä sitten anturin vaihto ja samalla vaihdatan laatikon öljyt myös kun niilläkin on se 60tkm jo menty.
Lisätäänpä vielä, että ensimmäisen soiton perusteella minulle tarjottiin uutta anturia hintaan 880€ kun ko. komponenttia kysyin??
Ei lienee tuulesta temmattua että merkkihuolto rahastaa aivan täysillä tietämättömiä asiakkaita, valitettavasti..
Vaikka en nyt enää olekkaan kahteen päivään kuulunut sinisen-tiskin henkilökuntaan (ks allekirjoitukseni), niin puolustetaan vielä sen verran, että yleensä tuollaisessa tilanteessa, kun olet puhelimitse kysynyt jonkin osan hintaa ja sen vaihtoa, kysymys on yleensä suunnattu työnjohtajalle, jolla ei ole monesti, kuin hyvä muistikuva siitä, että mitä se osa mahtoi maksaa ja muistinsa varassa antaa sen hinta-arvion...
Monesti käy pahasti ja luvataan liian halvalla ja sitten tuli firmalle kalliiksi, mutta välillä toki toisin päin, että kerrotaan liian suuri hinta, mutta ei sitä kyllä missään nimessä veloiteta, jos se osa oikeasti on halvempi.
Oman urani aikana en ole kertaakaan törmännyt siihen, että olisi otettu ovh hintaa enempää, vaikka olisi ensin muistettu hinta pepulleen.
Ei siellä siis sentään koulutettuja huijareita ole töissä

Niin ja väärän osan tarjoamisesta pitää vielä puolustaa sen verran, että tuon osan oikeaksi varmistamien ei ole niin helppoa, että sen jokainen varaosamyyjä osaisi tehdä, kun tuossa joutui jonkinverran käyttämään tietolähdettä, jota varaosamyyjät eivät yleensä käytä, eli järjestelmän rakenne/toiminta kuvauksia ym.