KL-varaosat  Race.fi

740 TIC -88 (B200ET+M46->B230ET+M90)

  • 215 Vastauksia
  • 75588 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #45 : 04.04.2012, 06:21:04 »
Tuon laipan mallin saat helposti.

Hieman paksumpaa tiivistepaperia, laitat dp:n lähdön päälle, pallopää vasara millä naputtelet varovasti huulloksen reunaa = nätti ympyrä.
Sen jälk saa pultinreijät pyörittelemällä vasaran palloa reijän kohdalla.

Näin itse tein sabluunan dp:n laippaa varten  :)
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #46 : 23.04.2012, 20:24:39 »
Pirun komia tuo sivun 1. talvilook-kuva  :o !!!

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #47 : 23.04.2012, 20:35:53 »
Pirun komia tuo sivun 1. talvilook-kuva  :o !!!

Kiitoksia  :)



Pari viikkoa sitten tuli laitettua taakse uudet jarrupalat ja kuskinpuolelle ehjä jarrusatula. Vanhasta satulasta oli kiinnityskorva katkennut. Käsijarrua herkistelin myös ja vaijeria pitäisi hiukan vielä kiristää, kahva nousee ihan ylös asti ja käsijarru ottaa kunnolla kiinni vasta kahvan ollessa niin ylhäällä kun sen saa vedettyä. Tulevana viikonloppuna pitäisi paikata yksi reikä apukuskin penkin alta lattian ja helman liitoskohdasta. Add-on kulmapalat ja sivuhelmat voisi myös vihdoinkin ruuvata kiinni.


2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #48 : 02.05.2012, 18:21:47 »
Viime viikonloppuna hitsailin pari paikkaa apparin puolelle ja pohjan pitäisi olla nyt siinä kunnossa, että kelpaa leimalle. Kaverin kautta pitää tilata muutama tiiviste niin saa öljyvuodon loppumaan ja samalla vois vaihtaa öljytkin.

Tämän kuun aikana pitäisi saada auto taas liikenteeseen, niin saa kesällä keskittyä tekniikkapuoleen.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #49 : 21.05.2012, 16:30:44 »
Noniin, kertomusta viikonlopulta. Eli perjantaina lähdin heti töiden jälkeen Helsingistä kohti tallia ja matkalla poikkesin hakemaan Forssan Keskusautohallista muutaman tiivisteen, että saa öljyvuodot tukittua. Siitä sitten tallille ja ajoin auton nosturille, tosin ensimmäisellä yrittämällä ei auto suostunut nosturille kiipeämään vaan sylki nesteet ulos kytkimen työsylinteristä. No ei muutakuin työntämään ja sain auton nostettua ylös. Purin öljynjäähdytyksen putkia ja öljynsuodattimen siirtojalkaa autosta pois, mutta homma tyssässi sopivien työkalujen puutteeseen. Lauantaina aamuna soiteltiin paikalliselle kyläsepälle ja häneltä onneksi löytyi sopiva lenkkiavain, niin saatiin siirtojalka purettua osiin. Uudet tiivisteet väliin ja paketti kasaan. Kytkimen fiksasin myös ja muutenkin katsoin, että auto on katsastuskunnossa. Vähän ennen yhtätoista lähdin konttoria kohti ja korjattavaahan sieltä löytyi. Käsijarru oli tehoton kuskinpuolella, joten kiireellä takaisin tallille ja käsijarrua kiristämään. Puoli kaksi olin uudestaan konttorilla (konttori meni kahdelta kiinni) ja sen verran piti käsijarru, että leima heltisi.

Iltapäivällä vielä fiksailin JP:n valmistamat 15" aluvanteet ja laitoin splitterit etukulmiin kiinni. Sunnuntaina laitettiin vielä add-on helmat paikalleen.

Muutama kuva:

Splittereillä




Ja äsken otettu kuva kuituhelmojen kanssa


Täällä muutama kuva lisää:
http://s200.photobucket.com/albums/aa87/oskari90/Volvo%20740%20TIC%20-88/

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #50 : 21.05.2012, 16:34:23 »
Takapuskimen alaosa kaipais täytettä.   ;)
Muuten jees.   :)

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #51 : 21.05.2012, 16:36:50 »
Takapuskimen alaosa kaipais täytettä.   ;)
Muuten jees.   :)

Joo add-on sarjan takalippaa huutaa, mutta niitä harvemmin on tarjolla ja silloin kun on niin ovat järjettömän hintaisia. Mutta katsotaan jos kesällä esim. Ruotsista tilaisi puuttuvan osan.

Ja kiitoksia  8)

Edit: Ja Gemineitähän tuo myös kaipaisi, mutta niillä olevat renkaat ovat ihan finaalissa ja menee hetki ennen kun saa pyöräytettyä paremmat kumit alle.
« Viimeksi muokattu: 21.05.2012, 16:38:46 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #52 : 21.05.2012, 16:39:44 »
Johan on jumalauta upeet vanteet. Kyllä silmä lepää. -H-
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4407
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #53 : 21.05.2012, 19:52:10 »
Edit: Ja Gemineitähän tuo myös kaipaisi, mutta niillä olevat renkaat ovat ihan finaalissa ja menee hetki ennen kun saa pyöräytettyä paremmat kumit alle.
Mull on renkaat joss pintaa kesäksi. Voin mitata tarkemmin jos kiinnostaa. Oikein hyvännäköinen helmoilla ja splitereillä  :pomo:

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #54 : 21.05.2012, 19:55:54 »
Mull on renkaat joss pintaa kesäksi. Voin mitata tarkemmin jos kiinnostaa. Oikein hyvännäköinen helmoilla ja splitereillä  :pomo:

Juu niistä oli puhetta sillon grillikauden avajaisissa. Mittaa vaan ja kiitos  8)

Johan on jumalauta upeet vanteet. Kyllä silmä lepää. -H-

Tuuman pari saisivat vaan olla isommat, tai ainakin vähän järkevämmän kokoset renkaat edes. 7" leveät vanteet ja edessä 195/50 ja takana 195/60 kumit  :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 21.05.2012, 20:08:40 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #55 : 21.05.2012, 20:14:34 »
Ja seuraavaan miittiin tällä sitte ? Voidaa ajaa "Kuningas" Motronicit rinnakkain  :D

EDIT : Pst ! Vaiha add-on puskurin kulmapalat ja helmat jenkkikeulaan ?  ::)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #56 : 21.05.2012, 20:16:07 »
Ja seuraavaan miittiin tällä sitte ? Voidaa ajaa "Kuningas" Motronicit rinnakkain  :D

Ehdottomasti!

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #57 : 21.05.2012, 20:19:07 »
Pst Pst ! Voin lahjottaa sulle jo valmiiks punaseks lakatut kuus ruutuset takavalot tähän  8)
Pakki linssiä ei oo punerrettu  :P
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #58 : 21.05.2012, 20:24:19 »
Pst Pst ! Voin lahjottaa sulle jo valmiiks punaseks lakatut kuus ruutuset takavalot tähän  8)
Pakki linssiä ei oo punerrettu  :P

Kelpaa  O0 Muistat vaan ottaa ne ens miittiin mukaan  :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #59 : 21.05.2012, 20:28:01 »
Kelpaa  O0 Muistat vaan ottaa ne ens miittiin mukaan  :)

Liimasin niihi muistilaput  ;D
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

 

Futurez  Kulkukoira