Joo-o, tulihan sitä eilen ja tänään jotain tehtyä, eli eteen vaihtui iskareiksi Bilsteinin B8, alla vertailukuva lyhennettyihin 240 iskareihin

Seuraavaksi hain naapurin kyläsepältä lainaan 36mm hylsyn ja t-vääntimen. Otin molemmat pyörännavat irti ja laitoin SKF:än laakerirasvaa laakereille. Apukuskinpuoleinen napa oli aivan h*lvetin tiukassa, joten ei ihme, että napa otti lämpöä. Jarrusatuloiden liu'ut putsailin myös ja laitoin kuparitahnaa väliin. Jarrukilpi olis ollut hyvä vaihtaa kuskinpuolelle nyt samalla kun napa oli auki, mutta eihän mulla ollutkaan yhtään ehjää kilpeä tallilla. Tolpasta vielä kuva paikallaan.

Ja autosta nokka pystyssä

Tolpat kun oli kasassa ja kellokin oli olevinaan niin vähän, aloitin nokka-akselin vaihdon. Vanha nokka lähti suht kivuttomasti pois, ja uusikin meni aika helposti tilalle. No paketti kasaan ja auto tulille, no ei meinannut käydä ollenkaan ja tehotkin olivat hukassa nopealla testilenkillä. No ei muuta kuin jakopää auki ja jakohan siellä oli pielessä, vaikka koitin olla tarkkana vaihdon yhteydessä. Jako paikalleen ja hienosti rokkasi.

Tänään sitten piti lähteä takaisin Helsinkiin, niin tietysti kytkin päätti taas kusta nesteet allensa.

Tällä kertaa anopin pihaan. Nopeesti anopin auto alle, ja haettiin 240 tallilta. Meinasi tulla vähän kiire kun emännällä alkoi työt kolmelta Helsingissä.
Ensi kertaan jäi siis kytkimen ehostusta, tuplavakaajan teko ja alapoikkituen asennus.