RallyBaron  Samppasport

740 TIC -88 (B200ET+M46->B230ET+M90)

  • 215 Vastauksia
  • 75587 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #90 : 05.08.2012, 21:14:21 »
Sepä se, tosin miettinyt saisiko noita parkkeja ja vilkkuja mitenkään järkevästi tummennettua nätisti.
Mikään tummennus spray ei tule kysymykseen  *tumppuun->

Kalvottaa ne kai pitäis kans jos hyvät haluaa. Ite tykkään et on parempi kun ei tummenna vilkkuja ja parkkeja, tuo mukavasti kontrastia keulaan.

Onko etualatukivarren ne pitkittäispuslat missä kunnossa, täryyttää nimittäin kun ois levy kiero niin jarrutuksessa jos puslat väljät.

Varmaan aika loppu, mutta rengas ilmassa kun pyörittelee niin aina yhdessä kohdassa kahahtaa kiinni ja ajon jälkeen on pyörännavat aika kuumana. Tosin voi siellä olla satuiloissakin männät jumissa  ::) Ei varmaan olis pahitteeks jos avais satulat ja herkistelis männät.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2012, 21:16:52 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #91 : 06.08.2012, 09:43:44 »
Komean näköinen keula noilla tummilla jenkki-valoilla!   O0

Poissa Ougi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 344
  • Hyvä vahva tukka
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #92 : 08.08.2012, 15:24:44 »
Komean näköinen keula noilla tummilla jenkki-valoilla!   O0
+1 ...Samat sanat  ;)
>>> Go away n00b <<<

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #93 : 23.08.2012, 19:29:25 »
Viikonlopulle olis hommaa taas tiedossa. Etujarrut pitäis herkisellä, bilsteinit pitäis vaihtaa eteen ja nokka-akseli pitäis vaihtaa (VX). Alapoikkituki pitäis ruuvata paikalleen ja tuplavakaajankin vois tekaista eteen. Samalla kun jarrut käyttää auki, niin vois varastosta koittaa kaivella apparin puolelle vielä suoremman levyn.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa FenixOmena

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 713
  • Ahdoin vähän huonosti ja nyt turbottaa.
    • UncleMikesGarage
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #94 : 24.08.2012, 08:56:15 »
aijai ku tuli ikävä omaa 740tic ku kattoo tätä :( ihan hiton siisti volssi ja tuo jenkkikeula kalvotettuna  S* itellä oli grafiitin harmaa seiska ekana autona b200et ja m47 :)

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #95 : 26.08.2012, 20:00:09 »
Joo-o, tulihan sitä eilen ja tänään jotain tehtyä, eli eteen vaihtui iskareiksi Bilsteinin B8, alla vertailukuva lyhennettyihin 240 iskareihin

Seuraavaksi hain naapurin kyläsepältä lainaan 36mm hylsyn ja t-vääntimen. Otin molemmat pyörännavat irti ja laitoin SKF:än laakerirasvaa laakereille. Apukuskinpuoleinen napa oli aivan h*lvetin tiukassa, joten ei ihme, että napa otti lämpöä. Jarrusatuloiden liu'ut putsailin myös ja laitoin kuparitahnaa väliin. Jarrukilpi olis ollut hyvä vaihtaa kuskinpuolelle nyt samalla kun napa oli auki, mutta eihän mulla ollutkaan yhtään ehjää kilpeä tallilla. Tolpasta vielä kuva paikallaan.

Ja autosta nokka pystyssä


Tolpat kun oli kasassa ja kellokin oli olevinaan niin vähän, aloitin nokka-akselin vaihdon. Vanha nokka lähti suht kivuttomasti pois, ja uusikin meni aika helposti tilalle. No paketti kasaan ja auto tulille, no ei meinannut käydä ollenkaan ja tehotkin olivat hukassa nopealla testilenkillä. No ei muuta kuin jakopää auki ja jakohan siellä oli pielessä, vaikka koitin olla tarkkana vaihdon yhteydessä. Jako paikalleen ja hienosti rokkasi.  :3/4 jättää sen:

Tänään sitten piti lähteä takaisin Helsinkiin, niin tietysti kytkin päätti taas kusta nesteet allensa.  :facepalm: Tällä kertaa anopin pihaan. Nopeesti anopin auto alle, ja haettiin 240 tallilta. Meinasi tulla vähän kiire kun emännällä alkoi työt kolmelta Helsingissä.

Ensi kertaan jäi siis kytkimen ehostusta, tuplavakaajan teko ja alapoikkituen asennus.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #96 : 03.09.2012, 22:03:21 »
Perjantaina hain Mamasanilta PLX:än laajakaistalambdan ja lauantaina tökkäsin paikalleen. Ahtopainemittari täytyy jossain vaiheessa vaihtaa, jotta sopii ulkonäöllisesti olemaan tuon PLX:än kanssa ja noita johtoja täytyy joskus piilotella paremmin.



Keskiviikkona olis ohjauskulmien säätö.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #97 : 03.09.2012, 22:22:32 »
ootko tyytyväinen laajakaistaan/mittariin? itsellä samanlainen tosin ajanut vasta muutama sata metriä ja ollut käynnissä vain parkis mutta hyvin näytti toimiva :)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #98 : 03.09.2012, 22:33:16 »
ootko tyytyväinen laajakaistaan/mittariin? itsellä samanlainen tosin ajanut vasta muutama sata metriä ja ollut käynnissä vain parkis mutta hyvin näytti toimiva :)

Pari sataa kilometriä olen tuota nyt seuraillut ja ihan tyytyväinen olen. Ehkä aavistuksen nopeammin saisi "päivittyä" mutta muuten toimii hienosti ja nopeasti käynnistyksen jälkeen alkaa näyttää oikeaa lukemaa.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #99 : 03.09.2012, 22:40:28 »


Keskiviikkona olis ohjauskulmien säätö.

Mitä mitä mitä ??? Eiks keskiviikkona oo taas miitti ??? Ethän sä kerkee mitää ohjauskulmia mittailee  ;D
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #100 : 03.09.2012, 22:49:21 »
Mitä mitä mitä ??? Eiks keskiviikkona oo taas miitti ??? Ethän sä kerkee mitää ohjauskulmia mittailee  ;D

Säätö on jo neljältä, joten just saatan ehtiä ajoissa miittiin.  ;D

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #101 : 03.09.2012, 22:51:22 »
Säätö on jo neljältä, joten just saatan ehtiä ajoissa miittiin.  ;D

Hyvä  O0

Oliks siit levy napa sommitelmasta sulle mitää hyötyä ?
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #102 : 04.09.2012, 08:04:56 »
Hyvä  O0

Oliks siit levy napa sommitelmasta sulle mitää hyötyä ?

Enhän mä muistanu sitä testailla paikalleen  :facepalm:

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4407
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #103 : 04.09.2012, 08:50:29 »
Hei, täähän etenee hyvää vauhtia, tosin kuin eräs toinen "projekti"  ::) Talveks vielä 16g kiinni?

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #104 : 04.09.2012, 15:56:54 »
Hei, täähän etenee hyvää vauhtia, tosin kuin eräs toinen "projekti"  ::) Talveks vielä 16g kiinni?

16T. Täytyy pistää auto ensin leimakuntoon ja sen jälkeen koitan saada koneprojektia eteenpäin. Toivottavasti jo talvella pääsisi testailemaan uutta kokoonpanoa.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

 

KL-varaosat  Race.fi