Elekma  Autoracing

740 TIC -88 (B200ET+M46->B230ET+M90)

  • 215 Vastauksia
  • 75584 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty
« Vastaus #120 : 30.09.2012, 19:53:17 »
Täytyy huomenna koululla kysellä mistä tuo voisi johtua ja onko penkissä jotain häikkää tms.
Kytkin ei mullakaan luistanut, eikä mun mielestä renkaatkaan.  :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty
« Vastaus #121 : 25.10.2012, 11:51:04 »
Viikonloppuna tuli sudittua mustaa Hammerite maalia pohjaan ja alustanosiin. Käsijarrua kiristelin myös ja muutenkin hiplailin autoa leimakuntoon. Valoista pitäisi vielä nyppiä kalvot pois, tai toinen vaihtoehto on vaihtaa vanhat valot keulalle leiman ajaksi. Todennäköisesti laitan auton seisontaan talven ajaksi ja ajan 240:pillä talven. Jos talvella saisi vihdoinkin jatkettua tekniikkaprojektia. Katsastus menee varmaan marraskuulle, mutta onhan tässä aikaa vuoden loppuun asti.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty
« Vastaus #122 : 09.12.2012, 21:10:25 »
Eilen leimattu, kahteen kertaan piti käydä näyttämässä, kun käsijarru ei pitänyt ensimmäisellä yrityksellä tarpeeksi. Vaihdoin uudet kengät ja herkistelin ne linkut ja nyt pitää!! Eilen Helsinkiin ajellessa kytkin tuntui jotenkin oudolta ja parkkiksella sain nesteet kytkimestä ulos. Syynä oli sen "muoviholkin" pettäminen työsylinterin tapista ja tappi pamahti läpi kytkinhaarukasta. Täytyy viikolla hakeä motonetistä sopivaa kierretankoa ja tehdä siitä sopiva tappi. Samalla saa säädönkin siihen tankoon kun jättää muttereille liikkumavaraa ulospäinkin.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2012, 21:12:41 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

s73

  • Vieras
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Katsastettu
« Vastaus #123 : 09.12.2012, 21:54:29 »
Eilen leimattu, kahteen kertaan piti käydä näyttämässä, kun käsijarru ei pitänyt ensimmäisellä yrityksellä tarpeeksi. Vaihdoin uudet kengät ja herkistelin ne linkut ja nyt pitää!! Eilen Helsinkiin ajellessa kytkin tuntui jotenkin oudolta ja parkkiksella sain nesteet kytkimestä ulos. Syynä oli sen "muoviholkin" pettäminen työsylinterin tapista ja tappi pamahti läpi kytkinhaarukasta. Täytyy viikolla hakeä motonetistä sopivaa kierretankoa ja tehdä siitä sopiva tappi. Samalla saa säädönkin siihen tankoon kun jättää muttereille liikkumavaraa ulospäinkin.
olisiko kuitenkin kytkin loppu? En huomannut itsekkään sitä kun kiekkamittarista, motarilla kiekat nousi 2700>3000 pari tuntia myöhemmin tuli sylinteristä nesteet pihalle ja poljin jäi lattiaan. ???

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Katsastettu
« Vastaus #124 : 09.12.2012, 22:02:05 »
olisiko kuitenkin kytkin loppu? En huomannut itsekkään sitä kun kiekkamittarista, motarilla kiekat nousi 2700>3000 pari tuntia myöhemmin tuli sylinteristä nesteet pihalle ja poljin jäi lattiaan. ???

En usko, sillä kytkinhaarukka oli puolivälissä tappia kun kävin tilannetta tutkimassa, ja syksyn penkityksessä ei kytkimen kanssa ollut ongelmia + kytkin on uusittu 30tkm sitten joten en usko kytkimen olevan loppu.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

s73

  • Vieras
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Katsastettu
« Vastaus #125 : 09.12.2012, 22:10:35 »
Joo, ei noilla kilometreillä. :facepalm:

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Katsastettu
« Vastaus #126 : 10.12.2012, 00:01:14 »
siulla kyllä tuntuu toi kytkin ahistavan  :D

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Katsastettu
« Vastaus #127 : 10.12.2012, 00:31:55 »
siulla kyllä tuntuu toi kytkin ahistavan  :D

Joo siitä on tänä vuonna tullut kyllä aikamoinen riesa. Vaijerikytkin on käynyt useaan otteeseen mielessä, mutta koitetaan nyt vielä kerran tolla nestekytkimellä.. Onneksi autoa ei periaatteessa tarvitse kuin Helsinki-Forssa välillä parin viikon välein, niin ei tarvitse ottaa ressiä, vaikkei auto olisikaan ajossa viikkoon  :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Katsastettu
« Vastaus #128 : 10.12.2012, 02:39:39 »
Joo siitä on tänä vuonna tullut kyllä aikamoinen riesa. Vaijerikytkin on käynyt useaan otteeseen mielessä, mutta koitetaan nyt vielä kerran tolla nestekytkimellä.. Onneksi autoa ei periaatteessa tarvitse kuin Helsinki-Forssa välillä parin viikon välein, niin ei tarvitse ottaa ressiä, vaikkei auto olisikaan ajossa viikkoon  :)
raakana silmään  :-X :uglystupid2:

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Katsastettu
« Vastaus #129 : 11.12.2012, 22:50:21 »
No nyt tuntuis kytkin pelaavan. Hain eilen motonetistä kierretankoa, jonka pätkäsin sopivan pituiseksi ja löin paikalleen. Kaikki vaikutti ihan hyvältä, kunnes lähdin heittämään kaveria kotiin. Pääsin n.200m jonka jälkeen kytkin hävis taas, ja syynä oli, että kierretangon pätkä muistutti S-kirjainta. No ei muutakun kävellen Prismaan katseleen muita vaihtoehtoja, ja silmiin osui sopivan mittainen kiila-ankkuri. Lumisateessa hetken vielä asensin, mutta kytkintä (taas) ilmatessa antautui lopullisesti se lukkorenkaan ura työsylinterin kyljestä. Onneksi sattui olemaan ehjempi mukana ja tänään vaihdoin sen paikalleen ja sain kytkimen pelittämään. Tosin tuo kiila-ankkurikin näytti hieman taipumisen merkkejä jo, vaikka on kovuudeltaan 8.8, täytyy ehtiessä hakea sopiva pultti sinne tilalle, niin luulisi kestävän. Mutta josko tuolla huomenna miitissä uskaltaisi käydä kääntymässä.   :idiot2:

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Katsastettu
« Vastaus #130 : 12.12.2012, 16:25:00 »
Pääsin n.200m jonka jälkeen kytkin hävis taas, ja syynä oli, että kierretangon pätkä muistutti S-kirjainta.

On muuten ihmeen pehmeetä toi kierretanko. Ite tein mopediin taka-akselin kierretangosta, ja kun ketjut läks, ni tanko väänty niin paljon ettei saanu enää pois paikaltaan  :idiot2:

Eti ihmeessä 12.9 lujuusluokkaa oleva pultti.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Katsastettu
« Vastaus #131 : 12.12.2012, 23:47:20 »
Huh huh, aika kovat voimat, kun 8.8 luokan tanko taipuu...  :( Itse laitoin pari vuotta takaperin autopukkeihin lukkotapeiksi (oli sopivan kokoiset) 8.8 lujuusluokan pultit, ja on hyvin kestänyt, vaikka välillä ollut melkein koko auton paino pukin päällä. 

Ihme homma kyllä ettei siellä kytkin puolella komponentit kestä. Oliko tässä vakio kytkinlevy vai jäykempi?

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Katsastettu
« Vastaus #132 : 13.12.2012, 00:00:10 »
Turbon vakio kytkinhilut siellä on.. Täytyy huomenna katsoa tangon pituus kohdilleen, josko sillä saisi kytkimen toimintaa normalisoitua. Alkaa jo hävettää kun ei saa noinkin yksinkertaista asiaa, kuin kytkin toimimaan oikein  :-[

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Terhonaattori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Katsastettu
« Vastaus #133 : 13.12.2012, 11:01:41 »
Turbon vakio kytkinhilut siellä on.. Täytyy huomenna katsoa tangon pituus kohdilleen, josko sillä saisi kytkimen toimintaa normalisoitua. Alkaa jo hävettää kun ei saa noinkin yksinkertaista asiaa, kuin kytkin toimimaan oikein  :-[

Kannattaa myös tarkastaa laatikosta se pallopäinen tappi jonka varassa kytkinkäpälä keinuu, itellä oli samanlaisia ongelmia ja johtui siitä että tapin kiinnitys oli lohjennut laatikosta, silloin käpälä pääsee taipumaan vääriin suuntiin ja rikkoo työsylkyn pään.
Radical Garage

Amazon -67, Amazon -69 B20 turbo, 740 turbo -86 , Omega 3000 -90

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Katsastettu
« Vastaus #134 : 21.12.2012, 18:54:49 »
Kytkintä ilmattu vielä tänään, ja nyt saatiin tuntuma normaaliksi. Toivottavasti kestää huomenna ajella 120km Jokioisille niin saa ottaa 240 ajoon, ja pääsee ainakin hetkeksi kytkinmurheista eroon.

Tulevia kesävanteitakin sovittelin alle, tosin talven nuo tod. näk. majailevat 240 alla ja keväällä soodapuhallan vanteet ja pyöräytän kesärenkaat noiden nastarenkaiden tilalle. Kai sitä yhden kuvankin uskaltaa esille laittaa, vaikka kaupat onkin vielä vähän vaiheessa..



Eli 16" pellit kyseessä. Taakse tulee käännetyt ja eteen siirretyllä kehällä olevat. Aavistuksen saa näyttää rälläkkää kaarelle ja takajouselle.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

 

Kulkukoira  Proturbo