Katsastuksessa tuli hylsy oikean puolen seisontajarrun laahaamisesta ja käyttöjarrujen tehokin oli laskenut sen verran, että päätin samalla uusia kaikki takapään jarruosat faq osion hyvän ohjeen avulla. Homma sujui ohjeen avulla hyvin mutta..
Toiset hihnoista olivat molemmilla puolilla irronneet kengistä ja se ei ollut laahaamisen syynä. Varsinaiseksi syyksi osoittautui oikean puolen seisontajarrukengät, jotka eivät palaudu täysin lepoasentoon. Löysäsin käsijarruvaijeria jopa hieman liioitellusti, mutta en silti saanut seisontajarrukenkiä täysin lepoasentoon, vaan vaijerin puolella jää kenkien ja stopparin väliin rakoa. Rako pieneni vähän vaijeria löysäämällä, mutta en saanut sitä poistumaan kokonaan.
Ehdin epäillä tarvike jarrukenkiä, mutta vika oli samanlainen vanhoillakin jarrukengillä. Onko vika vaijerin kiristämisellä "laajenevassa" vaijerin päässä olevassa osassa vai jossakin muualla? Voiko tätä laajenevaa kenkiä levittävää osaa säätää jotenkin?
Sain uuden jarrulevyn työnnettyä paikalleen uusien jarrukenkien päälle, mutta tiukkaa teki. Takarenkaan ollessa ilmassa, sitä pystyi pyörittämään ilman suurempaa vaivaa eli laahaus ei ole todella tiukassa. Lyhyellä koeajolla kuului kuitenkin selvää laahausääntä ja pystyi haistamaan selvän käryn. Mikä neuvoksi?