Proturbo  Autodiagnoosi

s80 2.5d ahto- ja öljynpainemittari asennus kysymys

  • 25 Vastauksia
  • 10033 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: s80 2.5d ahto- ja öljynpainemittari asennus kysymys
« Vastaus #15 : 01.06.2012, 21:27:31 »
Samaa hieman mietiskelin mut en sanonu mitään tarkastamatta... Otan tuon muovikuoren kuitenkin huomenna irti ja katon oisko siellä lähempänä imaria joku parempi paikka, nyt oon niin väsy et just jaksaa näppäimistöä nakutella ja aika-ajoin nostaa tölkin naaman eteen...

E: tuskin kyl on, kun on tosta klemmarista eteenpäin metallia loput...

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: s80 2.5d ahto- ja öljynpainemittari asennus kysymys
« Vastaus #16 : 01.06.2012, 22:01:20 »
Alkoi parin neuvoa antavan voimistamana sen verran kiinnostamaan asia, että täytyihän se käydä tuolla hyttysten syötävänä parkkiksella tarkistamassa, ja asiahan on juuri niinkuin epäiltiinkin, eli tuon kuvassa näkyvän klemmarin jälkeen muovikuoren alla ei ole niin tasan mitään nähtävää, pelkkä metallinen imusarja, joten arvo varastetaan siis juuri tuosta merkitystä letkusta. Ainoa toinen paikka on imarin vastakkaisesta päästä lähtevä samanlainen luoja-ties-minne-menevä letku, mutta se teettäisi ihan turhaa työtä vetää anturi sinne, sillä samasta painetilastahan sekin lähtee, joten en ymmärrä miten siellä tai missään muuallakaan suoraan ahtoputkesta haarautuvassa letkussa olisi eri paine kuin kannessa...

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: s80 2.5d ahto- ja öljynpainemittari asennus kysymys
« Vastaus #17 : 01.06.2012, 22:11:36 »
Ilmeisesti sitten sen verran erilainen kun tuo minun b5204t :D
850 2.0 T5

Poissa nmmake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
Vs: s80 2.5d ahto- ja öljynpainemittari asennus kysymys
« Vastaus #18 : 02.06.2012, 18:28:04 »
Ilmeisesti sitten sen verran erilainen kun tuo minun b5204t :D

Ehkä ainut yhdistävä tekijä on sylintereiden lukumäärä ja pakokaasuahdin...  ;D
Nykyinen: mk3 V70 D3 vm.13 (MY14) Momentum

Entisiä: V70 TDI AT vm.1997,Corolla, S204 220cdi, S80 TDI, W124, 240 B230F, 240 B200K, Jetta.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: s80 2.5d ahto- ja öljynpainemittari asennus kysymys
« Vastaus #19 : 02.06.2012, 18:40:06 »
Eikö sen ahtopaineanturille menevän letkun vois haarottaa suoraan mittarillekin? Eli se joka lähtee imusarjan jakopäänpuoleisesta päästä.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa nmmake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
Vs: s80 2.5d ahto- ja öljynpainemittari asennus kysymys
« Vastaus #20 : 02.06.2012, 19:02:29 »
Eikö sen ahtopaineanturille menevän letkun vois haarottaa suoraan mittarillekin? Eli se joka lähtee imusarjan jakopäänpuoleisesta päästä.

Tätä itsekin mietin, tuossa olisi vielä se hyvä, että näkisi, koska nippa alkaa karstoittumaan niin voisi rassata puhtaaksi  :pomo:
Nykyinen: mk3 V70 D3 vm.13 (MY14) Momentum

Entisiä: V70 TDI AT vm.1997,Corolla, S204 220cdi, S80 TDI, W124, 240 B230F, 240 B200K, Jetta.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: s80 2.5d ahto- ja öljynpainemittari asennus kysymys
« Vastaus #21 : 02.06.2012, 22:05:49 »
Jaa, täytyy ottaa siis sieltä. Tänään ei ehtiny/jaksanu/pystyny tekemään asialle mitään, vaikka aamukahdeksalta lähdin tallille ja äsken palasin kotiin, melkein koko päivän satoi, ja iltasella kun alkoi hieman kuivua täytyi ajaa puoleen polveen päässy nurmikko äiteellä, jossa tallikin on. Tulipa siinä otettua sen verran monta neuvoa antavaakin että jäi Volvokin sinne, täytyy huomenissa mennä asentelemaan se mittari kun ilmoitin etten jaksa lähteä sukulaispojan synttäreille huomenna...

Mut miks siellä jakopään puoleisessa letkussa olis eri paine kun tuossa merkityssä? Tietystihän jonkin verran virtausta siinä saattaa olla, mut vaikuttaako?

Toinen mitä mietin, että tietääkö kukaan sanoa, minkälaisia arvoja öljyn- ja ahtopaineesta kuuluisi saada? Olettaen että asennukset sujuu hyvin, pitäisi ns. oletusarvot saada heti, koska koneen pitäisi tällä hetkellä olla kunnossa.

Ja kolmas: mites tuollaisessa vehkeessä pystyis hiukan nostamaan ahtoja, ja tarviiko sen jälkeen tehdä mitä kaikkea muuta? Kaverin pikkuveli puhui jostain bleed-venttiilistä jolla vois huijata ahtoja ylös, mut eikös silloin tarvii lisätä myös syöttöä, ja miten se tehdään?
« Viimeksi muokattu: 02.06.2012, 22:10:41 kirjoittanut mattson »

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: s80 2.5d ahto- ja öljynpainemittari asennus kysymys
« Vastaus #22 : 03.06.2012, 11:29:49 »
Se ahtopaineanturi lukee sitä painetta joka tulee nimenomaan sieltä imusarjan päässä olevasta nipasta. Ite en keksi kyllä mitään oikeampaa paikkaa mitata painetta kuin juuri se mistä tehdaskin sen haluaa tehdä.

Tämä ei ole 100% varmaa tietoa, mutta tältä foorumilta luettua ja itse uskon että tähän tietoon voi luottaa, eli ahdot ainakin V70mk1 dieselissä pitäisi olla vakiona 0,9bar. Tuolla perässä olevan linkin takaa löytyy tarkemmin keskustelua.

Tuolla ahtopaine- ja EVRY-modista:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=75.0
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: s80 2.5d ahto- ja öljynpainemittari asennus kysymys
« Vastaus #23 : 11.06.2012, 23:46:27 »

 8)

Olihan taas mönkiminen tuolla jalkotiloissa, käsivarret taas ihan naarmuilla mut onpahan asennettu. Kohtuu kivuttomasti meni, olihan siinä työtä yhdelle koko illalle, mut yllättävän vähän sotimista tuolla oli, kaikki on rakennettu sen verran fiksusti että purkaminen ja kasaus kävi melko helposti, läpivienti löytyi heti ja hyvästä paikasta ja sensorijohdotkin riitti perille jatkamatta! Virtapiuhat joutui jatkamaan, mutta senkin pääsi tekemään pöydän ääressä sisällä ennen asennusta. Pari ruuvia tiputin keskikonsolin sisään,  mutta en mitään elintärkeää... Öljynpainemittari nyt ei vielä näytä mitään, kun ryöstökaulus ei ole vielä tullut, mutta sensorimutikka oli pakko kytkeä johtojen päihin, muuten mittari vilkkuu signaalikatkosta, joten vetäsin murikan kahteen minigrip pussiin, niparilla tiukasti kiinni ja vielä parilla ankkuroin letkuihin ettei ota mihinkään kiinni. Volttimittaria en tähän hättään saanut, mutta eipä sillä näin kesäaikaan mitään niin teekään, lähinnähän se tulee sitten ardiccia ja kovia pakkasia varten, eikä sen asennuksessa mene varmaan kymmentä minuuttia kun vetää vaan sen lyhyen sarjotuskaapelin tosta ÖP-mittarista, kolme ruuvia ja thäts it.

Suurkiitos kaikille auttaneille, nyt on laatumittarit, ja vielä oikein, oikeista paikoista kytkettynä! Yhtä asiaa tosin ihmettelin tuossa testilenkillä: ahdot nousee tuonne 1.1 lukemiin, ja vieläpä erittäin pienellä kaasulla ja matalilla kierroksilla, joka äkkiseltään tuntuisi siltä, että reserviä riittäis enempäänkin... Täytynee seuraavaks kattella tota EVRY-hommaa...

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: s80 2.5d ahto- ja öljynpainemittari asennus kysymys
« Vastaus #24 : 12.06.2012, 17:35:35 »
Kuin paljo ahtopainemittari makso? Mikä merkki?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: s80 2.5d ahto- ja öljynpainemittari asennus kysymys
« Vastaus #25 : 12.06.2012, 17:43:44 »
Mittari on stepperimoottorilla toteutettu AutoGauge Electronica Smoke, samoin kun tuo öp-mittarikin. Helkutin kallis se oli, en muista ihan täsmälleen, mutten kamalasti valehtele jos sanon et seittemisen kymppiä.

 

Proturbo  Autodiagnoosi