Elekma  Autoracing

740 nykii/nypyttää 80km/h:n jälkeen..

  • 5 Vastauksia
  • 2460 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wason

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
740 nykii/nypyttää 80km/h:n jälkeen..
« : 03.06.2012, 14:14:03 »
Tosiaan pikahuolto topiciin kirjoitinkin jo kyseisestä oireesta.
Eli 80 jälkeen alkaa auto nykimään tasakaasulla/pintakaasulla, ja voimakasta juuri siinä 80-90km/h paikkeilla, tuntee perseessä selvästi. Ei huomaa juurikaan kovemmissa nopeuksissa. Imuvuotoa on veikattu, mutta en kyllä mistään paikantanut tätä. Myöskään kierroslukumittari ei elä nykimisen aikana.

Kellään samanlaista oireilua ilmennyt, mistä voisi lähteä vikaa ehtimmään? Ei huvittais pajalle lähteä viemään..tutkittavaksi...  :-\

Niin, ja 740 B230K aw71

Poissa håkan740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Volvo 740 turbo
Vs: 740 nykii/nypyttää 80km/h:n jälkeen..
« Vastaus #1 : 23.03.2015, 11:41:08 »
Selvisikö vika? Sillä itellä täsmälleen samaa vikaa 740 b200fssä! Sytkäpuolen viaksi epäilisin?

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 nykii/nypyttää 80km/h:n jälkeen..
« Vastaus #2 : 23.03.2015, 22:38:45 »
Ei laatikossa vika olisi kun tietyllä nopeudella tuon tekee?
« Viimeksi muokattu: 23.03.2015, 22:40:32 kirjoittanut jvVolvo »

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: 740 nykii/nypyttää 80km/h:n jälkeen..
« Vastaus #3 : 24.03.2015, 00:10:58 »
Käynnistyykö moottori muuten hyvin kylmänä ja lämpimänä vai joutuuko sitä kuumana sahaamaan enemmän? Jos tulpat, ja v.johtimet jakajineen ovat ok, niin sitten se Solex Cisac on ottanut jostain itseensä. Niissä on tupannut olemaan kaikenlaista pientä aina varsinkin vanhemmiten. Pa.pinnan, neulaventtiilin ja uimurin katsoisin ensimmäiseksi. Myös ne bakeliittilevyt ovat herkkiä hajoamaan jos kiinitysruuveja on kierretty liian tiukalle. Uimureissa on esiintynyt vuotoja, eli se imee bensaa sisälleen joskus. Käsitin nyt että se nykii ajossa lähinnä juuri tuolla pintakaasulla ajettaessa. Vaikuttaako rikastimen käyttö mitenkään? Jos tyhjäkäynti on tasaista niin uskon että imusarjan tiiviste joka on aivan kulutustavaraa on kuitenkin ehjä. >brakelean auttaa paikallistamaan imuvuodot. Jos niitä on niin kierrokset nousevat kun ruiskuttaa vuotokohtaan.

Tsekkaa nyt tulpat ja johtimet ensin.  Sitten tyypistä riippuen sinulla on siinä enemmän tai vähemmän erivärisiä alipainejohtimia ja venttiileitä. Jos siellä on jokin väärin tai vuotaa ovat tuollaiset oireet myös mahdollisia.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2015, 00:15:30 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2405
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 740 nykii/nypyttää 80km/h:n jälkeen..
« Vastaus #4 : 24.03.2015, 07:49:31 »
B230K:ssa on, tai ainakin pitäis olla Pierburg 2b7 (ja vanhemmissa 2b5, mutta itselläni '87 2b7:lla). Ryyppykään ei ole käsikäyttönen...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa tatte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 nykii/nypyttää 80km/h:n jälkeen..
« Vastaus #5 : 05.04.2015, 13:40:14 »
Meillä loppui B200E:n nykiminen kun laitettiin ajoitus kohdilleen.
850 20V '96

 

Elekma  Autoracing