Moottorin häiriövalo palaa, kun auto seisoi muutaman tunnin työmaan parkkipaikalla.
Auto ei lähtenyt käyntiin muuta kuin pitkällä sahaamisella ja pitämällä kaasu pohjassa, sitten räjähti käymään.
Sammutin auton kun moottorin häiriövalo jäi palaamaan moottorin käydessä, ja kas jäähdyttimen flekti jäi pyörimään vaikka kone oli ihan kylmä.
Akun kenkä irti jotta sain flektin sammumaan, kenkä kiinni käynnistys, häiriövalo paloi uudelleen.
Kotia päin ajaessani huomasin että lämpömittari teki omasta mielestäni ihan outoja liikkeitä, näytti normaali lämpöjä, vaika autolla ei oltu ajettu kuin kilometri.
Kotona tutkintaa uudelleen ja sama vaiva jää päälle, häiriö valo palaa ja flekti jää pyörimään.
Lueskelin vikakoodeja pistokkeesta ja antoi koodin 123=> moottorin lämpöanturi.
Kuinka herkkä on lämpöanturi ottamaan itseensä, ja luuleeko anturi että moottori on kuuma kun flekti jää pyörimään.
Lähdenkö suosista ostamaan uuden anturin vai onko jotain mitä pitäisi ottaa huomioon.
Autohan on 850 STW vm.-95 ja 10-valve, 2.5l.