RallyBaron  Samppasport

2.0d egr juttua taas

  • 12 Vastauksia
  • 8383 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
2.0d egr juttua taas
« : 06.06.2012, 18:43:36 »
Näyttäs tuo vuosi sitte vaihtama egr venttiili valskaavan venttiilin varresta. Eli onko hyvä homma? Ihan mustaa töhnää täynnä se kotelon puoli missä on se jousi hässäkkä. Eipä vanha venttiili ainakaa noin tehny.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0d egr juttua taas
« Vastaus #1 : 07.06.2012, 20:05:10 »
Yllättäen sinisellä ei mitään myönnetty eikä tiedetty. ens maanantaina selvittelevät, pakkokai se on sinne auto viiä ku takuu osa kyseessä..perseesä on kyllä peleko että kalliiksi tuloo.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0d egr juttua taas
« Vastaus #2 : 09.06.2012, 20:46:45 »
Peruin huollon.
Suunitelmissa EGR poisto ohjelmallisesti.

EDIT Tietääkö kukaan onko keskipohjanmaa-pohjanmaa akselilla pajaa jossa tuo egr ohjelmointi pois onnistuu? Waasassa on yks paikka, mutta onko muualla?
« Viimeksi muokattu: 11.06.2012, 19:26:20 kirjoittanut tepa_kla »
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

s73

  • Vieras
Vs: 2.0d egr juttua taas
« Vastaus #3 : 09.06.2012, 21:44:08 »
täällä on ollut juttua tuosta dieselin imusarjasta, joka on täynnä törkyä juuri tuon kierrätysjärjestelmän takia. Olisiko siellä vika? Tuo egr on tulpattu ja imusarja on irrotettu puhdistusta varten. ???
« Viimeksi muokattu: 09.06.2012, 21:50:47 kirjoittanut s73 »

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0d egr juttua taas
« Vastaus #4 : 10.06.2012, 07:20:21 »
Imusarja on tarkistettu, ei ollut pahasti paskanen .
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Kardaani77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0d egr juttua taas
« Vastaus #5 : 04.09.2012, 22:19:27 »
onnistuuko se poisto ohjelmallisesti??

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0d egr juttua taas
« Vastaus #6 : 05.09.2012, 08:15:40 »
onnistuu se.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Kardaani77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0d egr juttua taas
« Vastaus #7 : 05.09.2012, 21:48:38 »
onko muuta iloa kuin ettei sarja paskotu?? ja tietty se ettei EGR ala kettuileen, siis tehoa lisä tms?

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: 2.0d egr juttua taas
« Vastaus #8 : 16.10.2012, 20:53:39 »
Missä kohtaa se EGR on tuolla koneessa, kuvaa?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: 2.0d egr juttua taas
« Vastaus #9 : 16.10.2012, 21:16:53 »
Missä kohtaa se EGR on tuolla koneessa, kuvaa?

Tossa netistä googlen kuvahaulla bongatussa kuvassa ympyröitynä

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: 2.0d egr juttua taas
« Vastaus #10 : 16.10.2012, 22:01:12 »
Tossa netistä googlen kuvahaulla bongatussa kuvassa ympyröitynä
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ok. Kiitos. Eihän EGR vaikuta kulutukseen?

Poissa FIP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0d egr juttua taas
« Vastaus #11 : 17.10.2012, 23:17:03 »
Miksuhan se osaisi meille selvittää mitä kaikkea autosta tutkitaan esim juuri 1.6D ja 2.0D silloin kun asiakas tulee ja valittaa auton ylenpalttisesta kulutuksesta. Mitä ne tutkittavat kohteet näissä tapauksissa ovat?

Poissa nws

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0d egr juttua taas
« Vastaus #12 : 19.12.2012, 19:19:39 »


Itse EGR:n saa otettua pois ja vaihdettua yläkautta, jos vaan on sopivat työvälineet (pieni taipuva ns. ruuvari räikkä).

2.0D:n EGR:n hinta on jotain 450-550e tienoilla Volvolla.

Jos haluaa säästää selvää rahaa, niin kannattaa tälläiset tilata suoraan ulkomailta. Malli on suoraan Delphin EG10395-12B1 (kannattaa googlata) . Mitään eroa ei ollut alkuperäisen ja Delphin osan välillä. 100% identtiset, Volvon omasta jopa puuttui Volvon omat koodit :). Delphin laatikko oli hologrammilla sinetöity ja mukana tuli uusi tiivistekkin. Itse maksoin tuollaisesta rahtineen päivineen alle 200e. Kyseessä on yleismallin osa, mitä on Fordissa, PSA:ssa sekä Fiateissakin.

EGR:n kalibrointi tosin täytyisi mahdollisesti tehdä muualla, mutta esim. Boschin vika-koodin lukijalla / diagnostiikka palikalla pitäisi onnistua normi pajassa.

 

RallyBaron  Samppasport