Itse EGR:n saa otettua pois ja vaihdettua yläkautta, jos vaan on sopivat työvälineet (pieni taipuva ns. ruuvari räikkä).
2.0D:n EGR:n hinta on jotain 450-550e tienoilla Volvolla.
Jos haluaa säästää selvää rahaa, niin kannattaa tälläiset tilata suoraan ulkomailta. Malli on suoraan Delphin EG10395-12B1 (kannattaa googlata) . Mitään eroa ei ollut alkuperäisen ja Delphin osan välillä. 100% identtiset, Volvon omasta jopa puuttui Volvon omat koodit

. Delphin laatikko oli hologrammilla sinetöity ja mukana tuli uusi tiivistekkin. Itse maksoin tuollaisesta rahtineen päivineen alle 200e. Kyseessä on yleismallin osa, mitä on Fordissa, PSA:ssa sekä Fiateissakin.
EGR:n kalibrointi tosin täytyisi mahdollisesti tehdä muualla, mutta esim. Boschin vika-koodin lukijalla / diagnostiikka palikalla pitäisi onnistua normi pajassa.