Kulkukoira  Proturbo

Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?

  • 102 Vastauksia
  • 45055 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JKK74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #60 : 04.09.2014, 22:26:35 »
Eikös se Sachsin supertouring ole halpismalli? Sachsin Advantaget ostin entiseen Volvoon taakse, ja nekin maksoivat jotain 75€ kpl.

Olen käsittänyt että SuperTouring on ns. vakiovaimentajaa vastaava korvausvaimennin. Ja Advantage on taas vastaava vaimennin hieman sporttisemmalla tatsilla. Molemmathan on tavallaan halpismalleja jos Konin FSD -pumpuihin vertaa, mutta siinä sarjassa rahansa mittaisia kamppeita.

Varsinkin Sachsin Advantaget on toimineet Bemuissa erittäin hyvin ns. kohtuuhintaisena kompromissiratkaisuna. Olen niitä asennellut muutamia kierroksia erilaisiin 3-sarjan bemuihin. Ovat toimineet kyllä aina odotetulla tavalla. Harmi vain kun ko. vaimentajaa ei taida saada uusimpiin V70/S80:iin.

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #61 : 05.09.2014, 09:12:20 »
Tuo Sachs advantage on sama pumppu kuin Boge turbo, kandee kysäsästä silläkin nimellä löytyiskö. Noi ovat erittäin hyviä vaimentajia ja tuovat ripauksen topakkuutta vakioon nähden ilman että mukavuus vielä kärsii. Itekkin noita käyttänyt muutamissa autoissa
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa JKK74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #62 : 05.09.2014, 20:31:33 »
Juu ei tunne ZF:n kataloogi kuin Sachsin Advantagen V70 mk3:seen. Ja siitäkin vain etuvaimentajat. Todella kummallista. Yleensä aina kun on Sachsin pumppu tarjolla, löytyy ko. kataloogista myös vastaava Bogen osanumero. Ja näinhän se menee, että:
Sachs Super Touring = Boge Automatic
Sachs Advantage = Boge Turbo
Kyse on täsmälleen samasta pumpusta, joka on tullut ulos samalta hihnalta. En ymmärrä miksi myyvät sitä kahdella eri brändillä?

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #63 : 05.09.2014, 23:22:15 »
Kyse on täsmälleen samasta pumpusta, joka on tullut ulos samalta hihnalta. En ymmärrä miksi myyvät sitä kahdella eri brändillä?

Ettei olisi eri nimet eri markkina-alueille? Sachs koetaan täällä hyväksi ja jossain muualla Boge?
-12 V60 D3A

Poissa JKK74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #64 : 12.09.2014, 20:55:27 »
Juuri kun saavutin mielenrauhan tehdessäni päätöksen pelkistä Bilsteinin B6:sista vakiojousien kaveriksi, huomasin kilpailevalla Volvo-foorumilla keskustelun liittyen jousien vaikutukseen (anteeksi jos ko. linkkiä ei saa laittaa tälle fooorumille):
http://www.volvolandia.com/areena/index.php?topic=4274.0

Eli onkohan se kuitenkin nyt niin, että lullamaisuudesta ei pääse eroon pelkillä tiukemmilla vaimentajilla. Tosin B6:set on ilmeisesti jonkin verran jäpäkämmät kuin FSD:t, mutta alkoi nyt kuitenkin arveluttamaan tämän asian kanssa. Eihän tämä niistä jousista muuten kiinni ole, mutta käytännön syistä en haluaisi pudottaa autoa yhtään matalammaksi.

Te ketkä täällä olette päivittäneet pelkät vaimentajat FSD:hen tai B6:seen, oletteko kertaakaan ajatelleet että jouset saisivat olla vakiota jäykemmät? Ja pudottaako se Eibachin peruskitti sen 40mm vai vähemmän?

Löytyykös Volvolta omia vakiojousia matalammalla, mutta maltillisemmalla setupilla? Onko esim. R-Designissa matalammat jouset? Jos on niin mitähän sellaiset maksaa? Voisin vielä suostua johonkin -20mm pudotukseen.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2014, 20:57:11 kirjoittanut JKK74 »

Poissa jv70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #65 : 12.09.2014, 23:30:41 »
Jos haluat hyvän auton ajaa niin laita eibach jouset. Ne pudottaa sen 30mm ja se on ihan oikeasti sopiva. Voit kuitenkin huoletta ajella vielä huonommillakin teillä pelkäämättä pohjakosketusta. Voin sanoa, että et tule katumaan meinaan loppuu mutkissa kallistelu.

Poissa JKK74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #66 : 13.09.2014, 20:38:36 »
Jos haluat hyvän auton ajaa niin laita eibach jouset. Ne pudottaa sen 30mm ja se on ihan oikeasti sopiva. Voit kuitenkin huoletta ajella vielä huonommillakin teillä pelkäämättä pohjakosketusta. Voin sanoa, että et tule katumaan meinaan loppuu mutkissa kallistelu.

Jaksaisiko joku Eibach-setin omistaja mitata alustan korkeuden? Vaikka vanteen alareunasta lokasuojan kaareen? Tai navan keskikohdasta. Ihan kuinka vain.

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1680
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #67 : 13.09.2014, 21:07:11 »
Edessä 37 senttiä keskeltä kaareen ja takana 38 senttiä. Heicot eli siis kuin Eibach.

Tässä V70:ssä tuli R-designissa Nivot taakse, niiden jouset ei käy sulle tavallisten iskareitten pariksi.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1722
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #68 : 13.09.2014, 22:20:01 »
Jos haluaa pitää auton vakio korkuisena, niin kannattaa vaihtaa samalla muiden hilujen kanssa kallistuksen vakaajat jäykempiin.
Todella iso ero vakioihin nähden. Puhun nyt omasta kokemuksesta, joka on mk 2 mallista, ja on vielä normaalia korkeampi.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa JKK74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #69 : 14.09.2014, 19:25:13 »
Jos haluaa pitää auton vakio korkuisena, niin kannattaa vaihtaa samalla muiden hilujen kanssa kallistuksen vakaajat jäykempiin.
Todella iso ero vakioihin nähden. Puhun nyt omasta kokemuksesta, joka on mk 2 mallista, ja on vielä normaalia korkeampi.

Tämä pitää varmasti paikkansa. Asiaa vaan vaikeuttaa kun uudempaan 3-koppaiseen ei ole hirveästi saatavilla tuollaisia päivitysosia. Edes Powerflexiltä ei taida olla tarjolla vielä tuotteita uudempaan korimalliin.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1722
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #70 : 14.09.2014, 20:59:18 »
Ainakin takapäähän löytyy. Omaan laitoin ekaks takapään kun oli helpompi. Jo sillä tuli huomattavan paljon jämäkämmäksi. Tilasin Alankomaiden IPD:ltä, ei tarvitse maksaa tullia. http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1675_1792&product_id=15206
« Viimeksi muokattu: 15.09.2014, 05:47:55 kirjoittanut J2K »
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 799
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #71 : 14.09.2014, 22:58:46 »
Juuri kun saavutin mielenrauhan tehdessäni päätöksen pelkistä Bilsteinin B6:sista vakiojousien kaveriksi, huomasin kilpailevalla Volvo-foorumilla keskustelun liittyen jousien vaikutukseen (anteeksi jos ko. linkkiä ei saa laittaa tälle fooorumille):
http://www.volvolandia.com/areena/index.php?topic=4274.0

Eli onkohan se kuitenkin nyt niin, että lullamaisuudesta ei pääse eroon pelkillä tiukemmilla vaimentajilla. Tosin B6:set on ilmeisesti jonkin verran jäpäkämmät kuin FSD:t, mutta alkoi nyt kuitenkin arveluttamaan tämän asian kanssa. Eihän tämä niistä jousista muuten kiinni ole, mutta käytännön syistä en haluaisi pudottaa autoa yhtään matalammaksi.

Te ketkä täällä olette päivittäneet pelkät vaimentajat FSD:hen tai B6:seen, oletteko kertaakaan ajatelleet että jouset saisivat olla vakiota jäykemmät? Ja pudottaako se Eibachin peruskitti sen 40mm vai vähemmän?

Löytyykös Volvolta omia vakiojousia matalammalla, mutta maltillisemmalla setupilla? Onko esim. R-Designissa matalammat jouset? Jos on niin mitähän sellaiset maksaa? Voisin vielä suostua johonkin -20mm pudotukseen.



Itselläni on kokemusta tosta bilsteinin B6 mallista eteen. Tuli himpun jämäkämpi keula, mutta kesto ei kyllä ollut sitä mitä odotin. Alkuperäiset ensimmäiset iskarit kesti sen 130tkm ennenkuin tuli lulla keulasta. Nämä Bilsteinit ei kyllä vuotaneet yms missään vaiheessa, mutta aloittivat kolinan noin 50-60tkm kohdalla jo. Auto muistutti enemmän titanicia jo siinä vaiheessa. Vaihdoin nyt kokeeksi vuorostaan Sacshin super tourinit ja toistaiseksi ollut tyytyväinen näihinkin. (hinta kolmasosa verrattuna Bistein). Autona vm 2007 s80, eli pitkälle sama alustaltaan kuin V70 vm 2009.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #72 : 15.09.2014, 10:35:19 »
Automyyjän mukaan R-Designissa olisi jäykemmät vakaajat. Ja -15 mm lyhyemmät jouset.

Poissa JKK74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #73 : 15.09.2014, 21:31:58 »
Ainakin takapäähän löytyy. Omaan laitoin ekaks takapään kun oli helpompi. Jo sillä tuli huomattavan paljon jämäkämmäksi. Tilasin Alankomaiden IPD:ltä, ei tarvitse maksaa tullia. http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1675_1792&product_id=15206

Voisin kuvitella että autosi muuttui jonkin verran yliohjaavampaan suuntaan? Eikös se niin mene, että takapään jousituksen/vakaajien jäykennys lisää yliohjaavuutta? Tosin se ei etuvetoisen Volvon tapauksessa ole välttämättä huono asia... Mutta varmasti ihan perusteltu muutos jokatapauksessa.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1722
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #74 : 16.09.2014, 06:57:24 »
Omasta mielestä ei sen lyhyen kokemuksen mukaan ollut. Laitoin melko pian kun oli aikaa sen etupäänkin. Satsissa oli molemmat.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

 

Elekma  Autoracing