Joo, näin minäkin olettaisin.
Itsekin jatkovarrella painoin reippaasti tukivartta alaspäin, mutta se toppaa vähän liian aikaisin. Iskarin alapää jää noin kaksi senttiä sinne navan sisään siinä vaiheessa, kun tukivarsi ei enää taitu alaspäin. Tiedä sitten, olisiko auttanut, jos olisi pitänyt koiranluun pultin kiinni ja antanut koiranluun painaa iskaria ylöspäin.
Alfamerin suomenkielinen ohjekirja tiesi kertoa (lähes täsmälliseen tapaansa

), että joissain malleissa iskunvaimentimen irroittaminen alapalloa irroittamatta saattaa olla mahdotonta. En vaan ymmärrä, miksi tämän ihan tavallisen 2wd 2,0d:n kohdalla näin olisi. Jos olisi four-c tai jotain muuta eksoottisempaa ratkaisua, niin sitten voisi epäillä, että vikaa on muuallakin kuin sepässä (ja ohjeissa).
Offtopicina kerrottakoon, että saman kirjan mukaan _kaikki_ ko. mallisarjan diesel-autot on varustettu itseilmautuvalla polttoainejärjestelmällä. Tämähän ei tietenkään pidä paikkaansa nelisylinteristen moottoreiden osalta.