KL-varaosat  Race.fi

D24tdic jakopään remmin vaihto

  • 43 Vastauksia
  • 19732 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #15 : 15.02.2011, 21:21:11 »
huippu homma. huomenna onki cityrattoriin öljyn vaihto päivä  ;D

onko Vajuh teboilin öljy niin MONIASTE SAE 10W-30 vae MONITRA PLUS SAE 10W-30
« Viimeksi muokattu: 15.02.2011, 21:27:28 kirjoittanut vaihtoehto »

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #16 : 15.02.2011, 21:33:27 »
onko Vajuh teboilin öljy niin MONIASTE SAE 10W-30 vae MONITRA PLUS SAE 10W-30

Moniaste 10w-30 ~2,5e/litra... tarvis kyllä ostaa 200 litran monitra tai vastaava. Tulis pidemmän päälle halvemmaks ;)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #17 : 15.02.2011, 21:41:53 »
taispa muute olla moniasti plussa mitä löytyy tallista. eiköhän tuo käy ja kuku vaekka sitä laittas

€458,00 (sis. 23 % alv
Moniaste 10W-30 ASTIA 180 KG TOIMITUS RAHTIVAPAASTI
« Viimeksi muokattu: 15.02.2011, 21:45:12 kirjoittanut vaihtoehto »

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #18 : 15.02.2011, 21:46:36 »
taispa muute olla moniasti plussa mitä löytyy tallista. eiköhän tuo käy ja kuku vaekka sitä laittas

Se on tollaisiin jätemoottoreihin kuten d24x, b19x ja b20xx ihan sama mitä sinne kaataa :) Pää-asia että siellä on öljyä...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #19 : 16.02.2011, 02:36:12 »
Tämä remmin, rullien ja vesipumpun vaihto ei riitä jos haluaa kunnon lopputuloksen. Rivipumpun ajoitus on myös säädettävä uudelleen ja siinä kehoittaisin kokematonta seuraamaan ohjeita tarkasti,muuten voi tulla lisätöitä. Siinä tarvitaan lisäksi mittakello ja välyksen poistaja, joten minä teettäisin homman dieselpajalla. Ei maksa hirveästi ja toimii senjälkeen taas sen 120tkmvähintäin. Näissä kun on nähty että kun huollot loppuu, niin jos vaihdetaan,niin remmi korkeintaan ja sitten se käynti ajanoloon huononee kunnes... :o

Parisen tuntia tuossa on mennyt 2sarjalaisessa, siinä kun pitää irroittaa jäähdytin. 7ja 9 selviää vähemmällä. 8)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #20 : 16.02.2011, 10:28:51 »
onko mitenkä porukalla kokemusta näillä pakkasilla nuissa cityrattorin konneissa niin 10w30 öljyt? meinasin jos olis laittanu tuommoset nii saes ihan raahassa vuotoo ku löytyy 200l pönttö tuota
älä sellasta tunge.
15w-40stä....

Rivipumpun ajoitus on myös säädettävä uudelleen ja siinä kehoittaisin kokematonta seuraamaan ohjeita tarkasti,muuten voi tulla lisätöitä.
MITÄ KETTUA SÄÄ SEKOILET? D24sessa ei oo mitään rivipumppua, ihan pasha jakajapumppu noissa on.

Parisen tuntia tuossa on mennyt 2sarjalaisessa, siinä kun pitää irroittaa jäähdytin. 7ja 9 selviää vähemmällä. 8)
Eipä tarvii irrotella jäähytintä 2satasessakaan, 1,5h menee remmin vaihtoon. 2h saa menemään jos vaihtaa puNpun remmin samalla.

Siinä tarvitaan lisäksi mittakello ja välyksen poistaja, joten minä teettäisin homman dieselpajalla.
Mittakellohan on niin "vaikea" käyttää, ajotuksen tarkistukseen/säätöön menee vaikka peukalo keskellä kämmentä max vartti jo pumppu ei oo ryytyny kiinni.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #21 : 16.02.2011, 11:13:40 »
ettei tuo 15w40 menis vähän liian jäykäks näillä pikku pakkasilla
« Viimeksi muokattu: 16.02.2011, 11:20:11 kirjoittanut vaihtoehto »

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #22 : 16.02.2011, 19:17:41 »
älä sellasta tunge.
15w-40stä....
MITÄ KETTUA SÄÄ SEKOILET? D24sessa ei oo mitään rivipumppua, ihan pasha jakajapumppu noissa
on.


Niin on jakajapumppu vakiona. Hyvä huomio,taisin olla AtAin Volvon konehuoneessa ;) Silti samanlaisesti ne on säädettävä kuitenkin :)


Eipä tarvii irrotella jäähytintä 2satasessakaan, 1,5h menee remmin vaihtoon. 2h saa menemään jos vaihtaa puNpun remmin samalla.
Mittakellohan on niin "vaikea" käyttää, ajotuksen tarkistukseen/säätöön menee vaikka peukalo keskellä kämmentä max vartti jo pumppu ei oo ryytyny kiinni.


No ei jos on käärmekädet. Kuitenkin nopeammin selviää kun on tilaa.;) Säätää voi vaikka viidessä minuutissa, se on sitten eri asia oliko siitä hyötyä vai haittaa. 8) Niin tottakai tähän kuuluu kaikki mitä huolto-ohjelmassa on. Että siitä vain jos 1,5 h tekee sen, mitä vihreässä sanotaan. 8) Eihän ne juutu kun säädetty on säännöllisesti. ;) Heittokello on helpompi käyttää, sanoi jo aikoinaan opettajakin. :2funny:
« Viimeksi muokattu: 17.02.2011, 02:14:06 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #23 : 16.02.2011, 20:28:16 »
flekti ja imutunneli irti nii hyvin mahtoo työskentelemmään

Poissa antti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #24 : 16.02.2011, 21:44:17 »
D24 pumpun säätö korvakuulolla kun käy pehmeästi eikä ole teräviä ääniä. Kävin sitten vielä pumppuhuolossa että säätävät ja totesivat että ei ole mitään järkeä alkaa säätämään kun ei ole mitään ylimääräisiä ääniä ja käynistyy nuin hyvin. Näin täällä pohjoanmaalla toedettiin pumppun säädöistä liikkeessä ja hyvin on toiminut jo 50000.
EX 940 STW B230FB -91 EX 740 sedan D24T -91 EX 940 sedan B230FB -91 NYT 940 STW B200 -91ja V70 2.4 -01 varaosa 740 STW B230 -91

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #25 : 16.02.2011, 22:18:06 »
Se jakajapumpun ajoituksen tarkistus ja säätö tuossa remmien vaihdossa on mun mielestä helpoin homma. Heittokello pumppuun kiinni (digimauserikin käy) ja vähän pyörittelee konetta ees sun taas ja tarvittaessa säätää ajoitusta. Itellä meni varmaan parin nortin verran aikaa ensimmäisellä kerralla kun pari kertaa muutin ajoitusta kun ei ollut ihan kohdallaan ja vielä tarkistinkin pariin kertaan. Itse en löysännyt pumppua kun ei pultit halunneet aueta ja ei vesisateessa huvittanut temuta vaan löysäsin nokan takapään hihnapyörän ja käänsin sitä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #26 : 17.02.2011, 00:18:36 »
D24 pumpun säätö korvakuulolla kun käy pehmeästi eikä ole teräviä ääniä. Kävin sitten vielä pumppuhuolossa että säätävät ja totesivat että ei ole mitään järkeä alkaa säätämään kun ei ole mitään ylimääräisiä ääniä ja käynistyy nuin hyvin. Näin täällä pohjoanmaalla toedettiin pumppun säädöistä liikkeessä ja hyvin on toiminut jo 50000.
Tällöin ennakko on virheellinen, sen kuuluu kuulostaa vähän ilkeeltä muttei tosi pahalta, sitten on virallinen hiihtoliiton hyväksymä ennakkoasetus käytössä ;D.


Se jakajapumpun ajoituksen tarkistus ja säätö tuossa remmien vaihdossa on mun mielestä helpoin homma. Heittokello pumppuun kiinni (digimauserikin käy) ja vähän pyörittelee konetta ees sun taas ja tarvittaessa säätää ajoitusta. Itellä meni varmaan parin nortin verran aikaa ensimmäisellä kerralla kun pari kertaa muutin ajoitusta kun ei ollut ihan kohdallaan ja vielä tarkistinkin pariin kertaan. Itse en löysännyt pumppua kun ei pultit halunneet aueta ja ei vesisateessa huvittanut temuta vaan löysäsin nokan takapään hihnapyörän ja käänsin sitä.
Noin se on myös helpointa säätää kokeilemalla, joskus kun ei ollut mitään mittainstrumenttia käytössä ja piti saada pyörähtäneen hihnapyörän jäljiltä laitteet tulille niin eka nafta osumaan oikeaan pyttyyn ja ajotusta pikkuhiljaa lisää kunnes käynti kuulosti terävältä ryskytykseltä ja siitä ihan hitunen takas.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #27 : 17.02.2011, 02:03:31 »
Tällöin ennakko on virheellinen, sen kuuluu kuulostaa vähän ilkeeltä muttei tosi pahalta, sitten on virallinen hiihtoliiton hyväksymä ennakkoasetus käytössä ;D.

Noin se on myös helpointa säätää kokeilemalla, joskus kun ei ollut mitään mittainstrumenttia käytössä ja piti saada pyörähtäneen hihnapyörän jäljiltä laitteet tulille niin eka nafta osumaan oikeaan pyttyyn ja ajotusta pikkuhiljaa lisää kunnes käynti kuulosti terävältä ryskytykseltä ja siitä ihan hitunen takas.

Niinpä. sanoit tärkeimmät. ja sitten ei kun keliä 8)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #28 : 20.02.2011, 12:32:42 »
tuosta punpum ajotuksesta tul mieleen ku itellä ei nyt taho kylmiltään hyvin lähtee pyörimään ja konneesta ei kuulu terävää raksutusta kuin ennen, niin onko ajotus myöhäsellä? ja sinistä antaa putkesta iha mukavasti kylmänä

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #29 : 20.02.2011, 13:30:00 »
tuosta punpum ajotuksesta tul mieleen ku itellä ei nyt taho kylmiltään hyvin lähtee pyörimään ja konneesta ei kuulu terävää raksutusta kuin ennen, niin onko ajotus myöhäsellä? ja sinistä antaa putkesta iha mukavasti kylmänä

Myöhäsellä on...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

 

Kulkukoira  Proturbo