
0,5 volttia auttoi kun akun +-kengän kiristelin. On siinä niin paljon lisälähtöjä, että oli se lisälähtöpuoli (ei starttipiuhanpuoli) vähä löysällä. Ajon jälkeen kuumuus todellakin paljasti, missä oli löysyyttä. Loput hukkavoltit varmaan löytyy, jahka käytän laturin puolelta latauspiuhan irti. Nyt sentään tulee akulle jo 13,0 volttia tyhjäkäynnillä. Laturin pyllyssä se on 14,0 volttia.
Kauan olen haaveillut erillisestä jakokeskuksesta, josta +-lähdöt omille asennuksille tulee pultin alle kiristettäviksi. Voisi olla vaikkapa 3 lähtöä 6 mm:n pultilla. Ja muovisuoja koko komeudelle. Olikos se niin, että 240:ssä olikin joku tuollainen aikoinaan?Onko kenelläkään ylimääräisenä tuollaista?
Nyt ajattelin sellaisen jakorasian alkaa ettimään ja toteuttamaan. Voisi silloin päästä helpommalla tuon akunkengän kiristyksessä. Nyt se on kahdella mutterilla. Eka kiristää sen kengän +-navalle ja toinen ne lähdöt (5kpl) ja latauspiuhan siihen napaan.
Kiitti ToniA!