Nyt alkaa vihdoin olla pakoputki kelvollisessa kunnossa. Katalysaattori on takuuvaihdettu ehjään yksilöön, akseliylityksen kohdalta korjattu reikä paikkausnauhalla ja häntäputki (Motonet 14-7808, 11.90 euroa) odottaa asentamista.
Joo, pakoputken takaosakin menee kyllä vaihtoon, mutta vasta ensi kesänä...

Päivitystä: Nyt on häntäputkikin laitettu paikoilleen. Tuossa ennen ja jälkeen kuvat:

Kolmannesta kuvasta selviää miksi jäi aikalailla piiloon... Eipä tuo haittaa, tosin oishan sen voinu kerralla suoraankin laittaa

Ite tein ja tuli ite tehty

Muita viimeaikaisia puuhasteluja:
- Koirakalteri saapui ja asentui paikoilleen melko kivuttomasti.
- Keskikyynärnoja mukitelineillä odottaa asennusta.
Kustannukset kahdesta edellä mainitusta 265 €.
- Takavalojen kunnostus aloitettu, vasen puoli hiottu 100-180-240-400-... jatkuu kun jaksaa...
- Konepelti ja takaluukku vahattu Simoniz Originalilla, muovilistojen käsittely Turtlen Black Chromella aloitettu. Lisäksi hankittu kokeilua varten Turtlen ICE-vahaa, josta saatu ristiriitaisia kommentteja.

Päivitystä 22.8: Nyt on kokeiltu Turtle ICE:a konepeltiin, ihan riittävän hyvin kiiltää ja on ainakin tosi helppo kiillottaa. Kestosta ei voi vielä sanoa. Turtlen puskuriaine auttoi kyllä ulkonäköön, huomattavasti tummemmat on nyt muoviosat. Alkaa tässä kiero suunnitelma hahmottua auton vahauksen suhteen... Kerran tai pari kesällä/syksyllä Simoniz Original pohjalle ja muoviosiin tuota Turtlea tai sitten kehuttua Auto Glymin bumper carea (vielä kokeilematta)... Pesujen jälkeen täydentelisi vahapintaa tuolla helppotöisellä ICE:lla, joka on kuulemma hyvin riittoisaa ja soveltuu myös muoviosille. Vaikuttaisi siinäkin mielessä hyvältä tuo ICE, että sillä saa piilotettua Simonizin jäljiltä "hologrammit" (eihän tuota kiinteää jaksa kiillottaa hullukaan ilman konetta). Enkä halua ostaa konetta, on rojua liikaa muutenkin...
- Haaveillaan kirkkaista sivuvilkuista ja muusta pienestä tuuningista...
- Tuumaillaan miten tuulilasin ylälistan saa irti, pitäisi pari ruostekukkaa elvyttää sieltä...
- Oiskohan tökerön näköinen jos vain repisi halkeilleet pinnoitteet irti kokonaan tuulilasin sivulistoista ja kiillottaisi ne?
- Abs-valo syttyi palamaan alustapesun jälkeen, siinäpä seuraava tutkimuksen kohde. Katsastus lähestyy huolestuttavasti...
- Muutama pintaruostekohta pohjasta kaipaisi huomiota. Katalysaattorin alla oleva peltilevykin pitäisi patentoida kiinni. Ja pakosarjan pelti on myös toistaiseksi irti, pitää muistaa ennen talvea laittaa takas.
- Ajovaloja sain säädettyä vähäsen ylemmäksi. Vasemmanpuoleinen ei näköjään liiku moottorin avustuksella mihinkään vaikka surina kuuluukin. Jos katsuri huomaa niin selvinneeköhän korjauskehotuksella... Laitan kyllä kuntoon jos kerkeän eikä maksa maltaita

- Vikakoodit tuli luettua (
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=165.0), tommosia löytyi:
A1 Sytytys/suihkutus, Fenix
- 122 Imuilman lämpötunnistin
A3 Jarrut
- 314 Oikean takapyörän nopeuden tunnistin, katkos tai oikosulku
- 324 Oikean takapyörän nopeuden tunnistin, epänormaali signaali yli 40 km/h nopeudessa
- 142 Jarruvalokatkaisin
B1 Ilmastointi
- 135 No signal from engine coolant temp. sensor
- 414 Drivers side interior temperature sensor inlet fan seized
Imuilman tunnistimen piuha unohtui laittaa kiinni kun vaihdoin ilmanputsarin, eipä sen dramaattisempaa toivottavasti. ABSien koodeilla ei kuulemma välttis ole mitään rajapintaa todellisuuden kanssa, mut aion silti aloittaa tutkimalla tuota oikean takapyörän ympäristöä. Ilmastointi toimii mielestäni moitteettomasti joten en aio noista B1:sen koodeista stressata ainakaan vielä. "Temperature sensor inlet fan" mietityttää, sensorin yhteydessä joku puhallin, häh?
Koodit on nyt nollailtu ja kattellaan myöhemmin mitä sinne on taas ilmestyny...