7.10.2013 sain käsijarrun vihdoin toimimaan. Motonetin vaijerit oli aika huonot, ei oikein voima välittynyt kengille asti... Tai sitten vika oli käsijarrun paisuttimissa, jotka nekin tuli vaihdettua ihan uusiin. Purkuautosta otin (melko) ehjät vaijerit ja nyt jarrut pitää hyvin, jopa motonetin jarrukengillä

Käytin myös varmuuden vuoksi ennen asennusta 40:stä hiekkapaperia rumpuihin ja kenkiin.
12.10.2013 katsastus meni läpi ilman huomautuksia, huolimatta rikkinäisestä tuulilasista. Myös vasenta raidetangon sisempää niveltä tutkivat jopa kahden inssin voimin, mutta totesivat että ei tartte vaihtaa (sama homma oli viime vuonnakin). Käsijarrusta mitattiin enemmän nyyttoneita kuin takaa käyttöjarrusta, eli lienee kunnossa

Oikea vetarin ulomman nivelen suojakumi oli vähän alkanut pykimään, pitää varmaan vielä vaihtaa se ja tuo raidetangon nivel jossakin sopivassa välissä. Päästöt oli ok, käytin mittauksessa paikallisessa merkkiliikkeessä, vaikka tulikin kalliimmaksi. Autossahan on kiinni bioadapter ja tankissa e85:sta, sen takia en halunnut edes kysyä katsurin mielipidettä päästöasioihin liittyen - merkkiliikkeessä olivat varsin höveleitä ja asentaja ainakin sanoi, että häntä ei henk.kohtaisesti kiinnosta, mitä bokseja autoon on asennettu.
Katsastus 44e, päästömittaus 25e.
Auto jatkaa tästä eteenpäin matkaansa serkkupojan hallussa ja minun omistuksessani. Perheeseen tuli nimittäin kesällä uusi auto (Peugeot 807) ja tämä jäi tavallaan ylimääräiseksi. Sen verran on remppaa tehty nyt että ei millään raatsi myydä pois, säilyypä sentään suvussa ja itse saa tätä rempata jatkossakin

Itsehän ajelen ainakin ensi talven mersulla (S210), joka on ihan hieno auto, vaikkakin väärän merkkinen

Voin sitten kevväämmällä kertoa, miten hyvin/huonosti väyrynen toimii talviajossa...