Kannattaa unohtaa noi teräsharjat ruosteen poistossa, ei niillä saa mitään aikaseksi järkevässä ajassa, minä ainakin kyllästyin hinkkaamaan niillä heti kättelyssä vaikka oli ammattilais työkalu arsenaali käytössä. Oon tässä viimeaikoina tehny "hätä paikkauksia" mahdollisimman perusteellisesti kun ei ole hiekkapuhallukseen mahdollisuuksia elikkä ekana poistetaan ruoste mahdollisimman hyvin silleen että leikkaa mädän rupisen pellin pois ja hio vingulla "virsikirjalla"(lamellilaikka) siitä ympäriltä pellin kiiltäväksi, puhutaan sekunneista kun massat, maalit ja ruosteen alut muuttuu pölyksi virsikirjan vaikutuksesta. Tosin rälläkällä teräsharjalaikalla on hyvä poistaa isolta alueelta massat ym. isoimmat ruostepaakut.
Hitsataan jos tarvitsee ja sitten virsikirjalla palaneet maalit ym. paska helvettiin siitä sauman ympäriltä ja kiillottaa sen samalla. Bräkleeniä ja paineilmaa maalattavaan kohtaan samaan aikaan suihkuttamalla putsaa tosi hienosti ja tehokkaasti kaiken skeidan. Kun kaikki on valmista niin pensselillä maalit päälle, ite oon laittanu pohjamaaliksi pari kerrosta 1K Spies Hecker Priomattia joka on väriltään "punamulta", tarttuu kuin tauti ja kuivuu puolessa tunnissa. Vaikka jäisikin jotain pientä ruskeeta täplää alle niin ei ne yleensä ole tulleet läpi, pari oikein rupista ja teräsharjalla huonosti putsattua kohtaa on tullut uudestaan läpi maalista.
Pohjien jälkeen oon tukkinu hitsisaumat ym. kolot sikaflexillä kun sitä nyt yleensä on käden ulottuvilla ja se toimii hienosti. Pintamaaliksi Temalac ML90 1K maalia. Takakaaret on ainakin pysyny hyvänä tämän käsittelyn jälkeen vaikka oletin että talven suola kylvyn jälkeen olisi ihan ruskeena mutta eipäs ruostunutkaan yllättäen, ei ollut edes kotelosuojaa tai massaa päällä. Ite oon ainakin tyytyväinen tähän metodiin kun parempaa ei ole saatavilla.
