Antakaapahan nyt vinkkiä urpålle, miten kannattaisi lähteä korjaamaan? Kannattaako aloitella näin keväästä puolilämpimässä tallissa vai odotella kesää?
Muut varmaan lisäilee, mutta ensiapuna itse käytän öljyä. Jotain sopivan notkeaa nurkista löytyvää (jopa nämä spräy tuotteet) ruosteisiin kohtiin toppaamaan ruostepeikon leviämistä / lisätuhoja. Lähtee sitten aikanaan pois kun puhdistelee hieman reilummin liuotinaineilla ennen maalausta.
Sitten kevään tullen lämpimässä maalaushommat? Ainakin ite oon kokenu hitaan kuivumisen hankaliksi liian viileässä, yleensä kosteat työskentelyolosuhteet eli ilman kosteus kovempi...
Miten noiden kuraläppien kanssa varmistutaan, ettei keräänny muta ja sora jatkossa ruostuttamaan? Miten kannattaisi toistaiseksi ehjien ovien alareunat suojata ruosteelta? Onko muuta vinkkiä auton alustalle ja sen ylläpitämiselle? Tekisi mieli viedä se johonkin ruostesuojauspajalle ja laittaa oikeasti hyvin kuntoon, mutta se varmaan maksais tonneja..
Joten ite on tehtävä, vaikka peltihommissa en mikään ihmelapsi olekaan.
Kuraläppien taakse kirkas koriteippi/suojateippi/mikä se oikea nimi onkaan.
Kotelosuoja-ainetta ja kaupan halvinta öljyä sekaisin, on osoittautunu toimivaksi ovien sisustoihin yms. kun käyttää ovipahvia irti.
Tuo sama sekoitus toimii sinne alustan palkkeihinkin. Jos kompura löytyy, ja puuhapukit jostain, ni halpakaupasta massaruisku hankintaan ja likaisiin hommiin.
Tietysti kannattaa pestä painepesurilla ja harjailla sitä alustaa puhtaammaksi ennen suojauksia ja antaa rauhassa kuivaa.
Jos käytät alustamassaa niin monet niistäkin on kohtuu jäykkää kamaa. Tarvittaessa niitäkin on tullut kotelosuojalla notkistettua ennen käyttöä...
Näillä opeilla ite on tullut puuhasteltua mm. maasturin runkoja...