Proturbo  Autodiagnoosi

V70 tdi vm:97 ABS-Boksi.

  • 26 Vastauksia
  • 11271 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 850Z71S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
Vs: V70 tdi vm:97 ABS-Boksi.
« Vastaus #15 : 23.09.2012, 18:31:04 »
Tarvii E5 thorxin hylsyn... boxi neljällä pultilla kiinni hydrauliyksikössä.
Itse boxin avaamisessa ei kannata käyttää "lekaa" ;).

http://pp.kpnet.fi/huhtala/abs/

http://www.freewebs.com/dacvolvo/absrepair.htm

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4773.0

Ja kuten aiemmin kirjoitin, niin oman volvon ABS-boxi toiminut n. 7v moitteetta, kun sen ammattilaisella juotatin kuntoon.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2012, 18:36:00 kirjoittanut 850Z71S80 »
YOURS CAN GO FAST... BUT MINE CAN GO ANYWHERE.

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tdi vm:97 ABS-Boksi.
« Vastaus #16 : 23.09.2012, 18:51:30 »
avaa boksi varovasti mattopuukolla..

Poissa 850Z71S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
Vs: V70 tdi vm:97 ABS-Boksi.
« Vastaus #17 : 23.09.2012, 19:18:45 »
avaa boksi varovasti mattopuukolla..

Just näin ja ehkä katkaistun rautasahan terän kärjellä.
Otin ensin ne lukkorenkaan tapaiset irti niistä pultin reikien ympäriltä pienellä ruuvarilla kampeemalla muistaakseni.
Liimasin itse boxin kiinni liima sikaflexillä vesitiiviiksi.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2012, 19:20:27 kirjoittanut 850Z71S80 »
YOURS CAN GO FAST... BUT MINE CAN GO ANYWHERE.

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tdi vm:97 ABS-Boksi.
« Vastaus #18 : 23.09.2012, 19:32:48 »
mattopuukko riittää, ja sillä koukkuterällä. Sitten kampeat leveällä talttapäisellä meisselillä auki varovsti, niin aukeaa kivasti, tosiaan ne lukkorenkaat irti ensin jos lähtee, mutta kyl ne aukee vaik olisikin kiinni kun availet leveällä meisselillä. Kasaukseen eti sopiva tiivistysliima, joka kestää mahdollisimman paljon kuumuutta sekä paljon pakkasta, voi olla hieman elastista. käytä kasauksessa puupaloja sekä pieniä puristimia oilla saat boksiin tasaisen puristuksen, anna kuivua noin vuorokausi. Kun irroitat puristimet, leikkaa ylimennyt tiivisteliima mattopuukolla ta muulla terävällä veitsellä pois. Boksi takaisin autoon, liitin kiinni, vikakoodien nollaus ja sitten koeajo.

Poissa artoan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tdi vm:97 ABS-Boksi.
« Vastaus #19 : 24.09.2012, 00:05:55 »
Kiitos neuvoista,
mainiota, että täällä tiedetään ja tehdään asioita oikeasti!

Pääsin helpolla, kun boksi oli jo kerran avattu ja sikafleksattu. Juotoksille ei ollut tehty mitään, joten kaikki tinarutto oli vieläkin siellä. Ystäväni, elektroniikka-ammattilainen, sai tehdä juottamisen. Hyvät niistä näyttikin tulevan. Nyt on fleksit välissä ja boksi kuivumassa.

Huomenna sitten kasaus, koodien nollaus ja testi. Toivotaan parasta! :)

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tdi vm:97 ABS-Boksi.
« Vastaus #20 : 24.09.2012, 08:42:44 »
Noniin otsikon mukaisen kulkineen asb-jarrut rupes tässä kevääl koiraileen ensin et sytytti abs valon heti käynnistyksen jälkeen eikä sammunut ku uudes strtis ja sit alko venyyn vain et palaa koko ajan.

No nyt tein ton boksin uudelleen tinaamisen foorumin ohjeiden mukaisesti ja vot oli ilo ylimmillään ku sai boksin paikalle ja koeajolle lähdin ni 100m päästyäni taas alkaa abs valo palaan ja eipä sammu enää nytkään uudelleen käynnistyksien jälkeen vaan palaa koko ajan tuo valo.

Eli voisin veikata et tuo boksi on vainaa ja saa ruveta hommaan uutta boksia tilalle.
Mut ajattelin ny eka kuljettaa luetuttaan vikakoodit et ei mee arvailuksi,vaiks hyvin todennäköisesti tuo boksi on entinen.

Tietää taas mukavasti noin 400 ekuu rahanmenoa. :'(
Vekatronic Oy Vaasa,  Haapiniemi Kari
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa 850Z71S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
Vs: V70 tdi vm:97 ABS-Boksi.
« Vastaus #21 : 28.09.2012, 19:01:04 »
Nuo ESE:n vastaukset on ihan pro FAQ- luokkaa ja sinne ne pitäisi siirtää(?). P>
YOURS CAN GO FAST... BUT MINE CAN GO ANYWHERE.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 tdi vm:97 ABS-Boksi.
« Vastaus #22 : 28.09.2012, 20:24:15 »
Juottamisessa kannattaa käyttää taktiikkaa, että imee ensin ne vanhat tinat pois ja sit uutta tilalle.
Riittävän tehokas kolvi on hyvä olla myös ( ei mikään 100W kuitenkaan).

Luuppi on aivan ykkösapu tuossa hommassa ainakin tämmöselle, jolla alkaa jo ikänäkökin vaivata.

Ite laitoin boksin uudelleen kasaan kuumaliimalla ja päälle vulkaniteippiä ja kunnollista sähköteippiä (Scotch® Super 33+ Vinyl Electrical Tape).
Nittoteipit saa heittää jorpakkoon autosähköhommissam, niillä ei tee yhtään mitään. Liimat sulavat ja aukeevat vaan ajan saatossa.

Kuumaliimalla siksi, että saa sitten uudelleenkin helposti auki.
On tuo viritys kestänyt kasassa jo ainakin 5 vuotta...

Poissa 850Z71S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
Vs: V70 tdi vm:97 ABS-Boksi.
« Vastaus #23 : 28.09.2012, 20:56:01 »
Juurikin näin Justus.
Kunnolla, kun juottaa, niin ei kylläkään tarvi uudelleen juottaa, vaan vika on jo silloin muu eli vaihtoon boxi... mielestäni.
Lisäksi suosittelen silti luotettavaa ammattilaista tässä asiassa, koska sen piirilevyn pinnassa oleva siliconin tapainen liima kalvo ON saatava kokonaan pois ennen luotettavan juotoksen aikaan saamista... kuultu ammattilaisen suusta juodessa... eiku juotettaessa ;D.
YOURS CAN GO FAST... BUT MINE CAN GO ANYWHERE.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 tdi vm:97 ABS-Boksi.
« Vastaus #24 : 28.09.2012, 21:02:43 »
Juurikin näin Justus.
Kunnolla, kun juottaa, niin ei kylläkään tarvi uudelleen juottaa, vaan vika on jo silloin muu eli vaihtoon boxi... mielestäni.
Lisäksi suosittelen silti luotettavaa ammattilaista tässä asiassa, koska sen piirilevyn pinnassa oleva siliconin tapainen liima kalvo ON saatava kokonaan pois ennen luotettavan juotoksen aikaan saamista... kuultu ammattilaisen suusta juodessa... eiku juotettaessa ;D.

-99 vuotisessa ei tuollaista kalvoa ollut ollenkaan, mutta aika monessa tuollaisia on kuitenkin näkynyt.
Jaa niin en huomannut sanoa, että kannattaa vetästä piirilevylakkaa juotosten päälle.
esim. SK100 on hyvä tuote, jonka läpi myös pystyy juottamaan.
PRF202 lienee myös hyvä tuote ja ehkä helpommin saatavissa.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2012, 21:09:19 kirjoittanut Justus »

Poissa 850Z71S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
Vs: V70 tdi vm:97 ABS-Boksi.
« Vastaus #25 : 28.09.2012, 21:05:48 »
-99 vuotisessa ei tuollaista kalvoa ollut ollenkaan, mutta aika monessa tuollaisia on kuitenkin näkynyt.
Jaa niin en huomannut sanoa, että kannattaa vetästä piirilevylakkaa juotosten päälle.
esim. SK100 on hyvä tuote, jonka läpi myös pystyy juottamaan.
Asiaa... O0  Jo on kumma jollei boxit ala toimiin... ;D.
Oman 850 boxissa oli piirilevyn päällä paksu kalvo.
YOURS CAN GO FAST... BUT MINE CAN GO ANYWHERE.

Poissa KORTTARI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tdi vm:97 ABS-Boksi.
« Vastaus #26 : 07.10.2012, 12:55:39 »
Hei!
Ennen kuin lähetän poksin tinattavaksi ,olisi huomenna
tarkoitus käydä luetuttamassa vikakoodit.
Anturit oli ehjät ja liittimet puhtaat.
No testeri herjasi oik.taka anturia, eikä anna poistaa eli
pysyvä vika. Täytyy vielä tarkastaa takaliittimen naaraspuoli.
Mitkä boksin pääliittimen pinneistä kuuluu oik.taka anturille?
Itse itselleni vastaten: 17&1
« Viimeksi muokattu: 08.10.2012, 11:26:47 kirjoittanut KORTTARI »
Volvo 960 3.0 24v   -96
Volvo s70 2.4 10v    -97

 

Proturbo  Autodiagnoosi