Viime keskiviikkona leimasin kanssa ite seiskan (740 '87). B230FT + Holset ja BC Racingin alusta leimattiin, 27% tuli otteeseen. 276€ kustanti määräaikaiskatsastuksen kanssa tossa paikallisella OmaKatsastuksella.
Meluraja oli 84db. Ja ilman Volvon vastaavuustodistusta pärjättiin, itse tehty varaosavertailu, lyhyt vapaamuotoinen selostus tehdyistä muutoksista, penkkilappu ja oliko Trafin liitteet 2, 3 ja 7 mitä tossa täytettiin (liite 7 täytettiin penkittäjän kanssa). Alustan puolelta sitten paperit BC:ltä ja kulmien säädöstä, korkeudet kaaresta napaan mitattuna ennen ja jälkeen alustan asennuksen sekä kokonaiskorkeus mitattuna.
Selostelin nyt nämä vaan sen takia jos jotain kiinnostaa tai vastaava edessä. Etenkin toi meluraja oli aika työn takana löytää kuulemma kun ei suoraan ole saatavilla. Aika byrokraattista touhua etenkin ton alustan osalta nykyään mitä katsuri kiros. Mulla oli kyllä kaikki lanketit ja vehkeet jiirissä joten niistä ei sanomista tullut 
Se mikä ihmetytti niin mitattiin pelkästään tyhjäkäynnillä päästöt eikä ns. vähäpäästöisen tapaan.
Etuvetoisen 302mm jarruista ei tullut prosentteja, ja voimansiirron puolesta en edes mitään maininnut vaikkei tuo M90 siellä alkujaan ole ollutkaan.
Mulla oli exeliin tehty taulukko alustan osanumeroista, teholappu ja se joku trafin lappu mikä tehonmittauksessa täyteltiin.
Muuten ihan normi katsastus, toki tyyriimpi, 265€ oli muutoskatsastus+normikatsastus. Meluja ei mittailtu. Päästöt otettiin niinkuin ennenkin, tyhjäkäynnillä ja 2000rpm.
Alustan kun katsastin aiemmin tuohon meidän s80ppiin, tarvittiin pyöränkulmien suuntauslaput ja hyväksyntälappu. Mitat katsuri mittaili itse, ja ei mitään ennen mittoja tarvittu.
Ennen madallusta mittojen vaatiminen kuullostaa jotenkin ihmeelliseltä, kun korkeuteen vaikuttaa, onko tankki täynnä, onko paljon ajettu vakioalusta, kaasuiskarit, onko kuormajouset ym.
Konttoreissa on eroja, aina kannattaa käydä etukäteen konttorilla kysymässä mitä tarvitsee.