Elekma  Autoracing

Vetokoukun SÄHKÖT - kiirus!

  • 17 Vastauksia
  • 9481 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vetokoukun SÄHKÖT - kiirus!
« : 21.06.2012, 08:48:59 »
Didii. Kyseessä 00-mallinen vanhakoppainen V70 ja vetokoukkuprojekti juhannukseksi...

Aloittelin sähköjen metsästyksellä vaan en löytänyt sopivia liittimiä. Tähän mennessä purettu vas. takavalo (jonka vieressä, kontin seinässä oli jokin liitin jota ei ollut toisella puolella), vas. kontinpohja (josta palkin alta löytyi se valkoinen ljuskontroll-boksi ja moninapaliitin), varapyörätila, oik. kontinpohja (jossa ensiapukamat) ja oik. takavalon kuoret.

Tässä kuvassa on "luskontroll"-boksi ja sen moninapaliitin. http://aijaa.com/0067010404260

Tässä kuvassa vas. takavalo, sivuseinän liitin ja sähkösarjan liittimet. http://aijaa.com/0026310404261

Ei vaan löytynyt kyvyille sopivaa palikkasestiä eli missäköhän ne sähköliittimiten tarkalleen ottaen olivatkaan.

Sähkösarjassa on kaksi liitintä - 4 + 3 johtoa.
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetokoukun SÄHKÖT - kiirus!
« Vastaus #1 : 21.06.2012, 11:45:19 »
Näyttäis olevan väärä sähkösarja (#¤%&), Motonetistä oikea (70€).

Vielä kun keksis mistä ottaa läpivienti, pitääkö porata?
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Vetokoukun SÄHKÖT - kiirus!
« Vastaus #2 : 21.06.2012, 12:14:24 »
Didii. Kyseessä 00-mallinen vanhakoppainen V70 ja vetokoukkuprojekti juhannukseksi...

Aloittelin sähköjen metsästyksellä vaan en löytänyt sopivia liittimiä. Tähän mennessä purettu vas. takavalo (jonka vieressä, kontin seinässä oli jokin liitin jota ei ollut toisella puolella), vas. kontinpohja (josta palkin alta löytyi se valkoinen ljuskontroll-boksi ja moninapaliitin), varapyörätila, oik. kontinpohja (jossa ensiapukamat) ja oik. takavalon kuoret.

Tässä kuvassa on "luskontroll"-boksi ja sen moninapaliitin. http://aijaa.com/0067010404260

Tässä kuvassa vas. takavalo, sivuseinän liitin ja sähkösarjan liittimet. http://aijaa.com/0026310404261

Ei vaan löytynyt kyvyille sopivaa palikkasestiä eli missäköhän ne sähköliittimiten tarkalleen ottaen olivatkaan.

Sähkösarjassa on kaksi liitintä - 4 + 3 johtoa.

C-mallissa oli pistoke muistaakseni oikealla puolella, olikohan se harmaa ja siinä keltainen pistoke valmiina. Voin muostaa värit väärin, saattoi olla toisinpäinkin.
Sieltä pohjasta oikeesta laidasta löytyi tyhjä läpivientikumi.

Voi olla, että V-malli on ihan erilainen, mutta todennäköisesti sielläkin nuo kaikki on valmiina.

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetokoukun SÄHKÖT - kiirus!
« Vastaus #3 : 21.06.2012, 13:45:50 »
Sähköt on asennettu käyttäen Motonetin (Thule) sähkösarjaa. Siinä on "välikaapeli" ljuskontrollin ja tulevan kaapelin välille. Motonet myy tuota yleisesti 1991-2000 malleihin joten varmaan tuo kontrolliboksi löytyy useammastakin vollesta. Lisäksi sarjassa oli muutama irtojohto suoraan lamppujen kantoihin (vilkut, sumari ja olikohan kolmas pakki tai jarru).

Ainoaksi ongelmaksi sähköistyksessä jää tuo läpivienti - mistä halvatusta se on tarkoitus vetää ellei koriin poraa uutta reikää?
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Vetokoukun SÄHKÖT - kiirus!
« Vastaus #4 : 21.06.2012, 14:02:12 »
Eikö siellä ole tuollaista?

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetokoukun SÄHKÖT - kiirus!
« Vastaus #5 : 21.06.2012, 14:07:02 »
Ei ole, kyseessä on vanhinkoppainen 2000-malli (MkI). Varapyöräkotelon pohjassa on kolme "tulpattua" reikää, mutta a) eivät irtoa sovinnolla b) tyhmää vetää kaapeli kotelosta alas.

Luulen, että kohta pora raikaa...
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetokoukun SÄHKÖT - kiirus!
« Vastaus #6 : 21.06.2012, 16:06:39 »
Siihe varapyörä kotelon takareunaan mä porasin, kun laitoi uudet piuhat. Ja sikaa tiivisteeksi.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa V70 2.5 TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 180
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetokoukun SÄHKÖT - kiirus!
« Vastaus #7 : 21.06.2012, 19:15:40 »
oikean puolen tuuletusräppänässä on ainakin alkuperäinen läpivienti.

Poissa 850Z71S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
Vs: Vetokoukun SÄHKÖT - kiirus!
« Vastaus #8 : 21.06.2012, 21:13:00 »
850:ssä farmarissa on ojan puolella varattuna paikka johtojen läpiviennille.
Omassa näin ainakin ja siellä oli sellainen "tutti" jonka kärjen leikkasin pois ja siitä pujotin/työnsin kaapeli nipun läpi.
YOURS CAN GO FAST... BUT MINE CAN GO ANYWHERE.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Vetokoukun SÄHKÖT - kiirus!
« Vastaus #9 : 21.06.2012, 21:21:24 »
Vararengaspöntön takaosassa on peltinen tulppa, poraa reikä siihen, on helppo vaihtaa sitten kun joku haluaa koukun poistaa niin ehjäksi tulpaksi.

94 855sessa menee orig. koukun sähköt keskeltä vararengaspöntön takaseinää, itse en kyllä porais siihen, mutta jälleenmyyjät on jälleenmyyjiä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetokoukun SÄHKÖT - kiirus!
« Vastaus #10 : 21.06.2012, 21:52:08 »
Koukku on kiinni ja sähkötkin taitaa pelata. Tempaisin varapyöräkoteloon uuden reiän ja siihen läpivientikumin. Sähkösarja oli sen mittainen, ettei se ylttänyt reunoille.

Ei kun vetooo...

ps. vastaavaan ryhtyville tiedoksi, että ostakaa niitä 12mm prikkoja reilusti - osa tuntuu katoavan matkalla...
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Vetokoukun SÄHKÖT - kiirus!
« Vastaus #11 : 21.06.2012, 22:09:19 »
Koukku on kiinni ja sähkötkin taitaa pelata. Tempaisin varapyöräkoteloon uuden reiän ja siihen läpivientikumin. Sähkösarja oli sen mittainen, ettei se ylttänyt reunoille.

Ei kun vetooo...

ps. vastaavaan ryhtyville tiedoksi, että ostakaa niitä 12mm prikkoja reilusti - osa tuntuu katoavan matkalla...

Juu ja riittävän isoja, omassa sarjassani tuli jotain onnettomia lipareita, vaihdoin kaikki suurempiin.

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3168
Vs: Vetokoukun SÄHKÖT - kiirus!
« Vastaus #12 : 01.07.2012, 20:33:27 »
Ja sama vaiva täälläkin eli ei löydy piuhoille paikkaa.

Onko mullakin väärät nämä päät? Ja mihin tarkalleenottaen johdot pitäisi tulla?



Ja autohan oli -98, V70.

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetokoukun SÄHKÖT - kiirus!
« Vastaus #13 : 01.07.2012, 21:15:18 »
Sanoisin, että väärä sähkösarja - lieneekö johonkin 850:een tms.

Osta Motonetin/bilian tms. sahkösarja, jossa on kaksi n. kymmennapaista liitintä. Kuvassasi näkyy oranssi "ljuskontroll"-boksi - irroita sen liitin, sarja tulee boksin ja liittimen väliin. Lisäksi sarjassa on erillisiä johtoja pakille, sumarille ja vilkuille jotka viedään takavaloumpiossa oleviin liitinpaikkoihin.
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3168
Vs: Vetokoukun SÄHKÖT - kiirus!
« Vastaus #14 : 01.07.2012, 21:19:25 »
Sanoisin, että väärä sähkösarja - lieneekö johonkin 850:een tms.

Osta Motonetin/bilian tms. sahkösarja, jossa on kaksi n. kymmennapaista liitintä. Kuvassasi näkyy oranssi "ljuskontroll"-boksi - irroita sen liitin, sarja tulee boksin ja liittimen väliin. Lisäksi sarjassa on erillisiä johtoja pakille, sumarille ja vilkuille jotka viedään takavaloumpiossa oleviin liitinpaikkoihin.

Kiitos, nyt alkoi asia valkenemaan  :hello:.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo