Voiskos ajatella lurauttaa vielä niitä öljyyn tulevia lisä aineita (forte tms.) jotka pehmentää kovettuneita stefan kumeja?
Noin koemielessä ennen suurta projektia, jos vuoto vähäistä?
Onnea ja menestystä valitsemallesi tielle, vaikka ylläpitokustannukset lienee suuremmat kuin nissanissa on kyyti sentään miellyttävämpää
.
Tattis vain, toivottavasti ei tyssää heti ens alakuun tämä suhde..

Kyyti on kuninkaallista ku vertaa sunnyyn, ja mikä parasta: ei ruostetta missään!
Sunnylla ku veteli motarivauhtia niin sai rystyset valakosena puristaa rattia että auto menis suurinpiirtein suoraan, mutta tämähän puksuttaa ku juna konsanaan.
Tuli itseasiassa töistä ostettua tänään Liqui Molyn "Motor Oil Saver" -törppö, jos jaksas nyt lähipäivänä vaihtaa ölijyt ja heittäs ton sekaan, pikkujuttuhan tuo ois mutta iltavuoro vaatii veronsa.. vai oliko se laiskan selityksiä.
Tuntuu aika hurjalta kun tossa lukee että tuo riittää 5 litraan öljyä, kuitenki 300ml törppö.
Tuo reikä pitänee metästää kunhan seuraavan kerran alle ryömin.
Tarkotus oli tänään putsata kone ja vaihtaa ölijyt ja perehtyä vähä paremmin, vaan ei sitä oikeen jaksa ku illan painaa duunia.
Enkä kyllä löytäny mistään kunnon pukkejakkaan alle että sais laivan pysymään luotettavasti paikoillaan. No, tarpeita sai sentään ostettua, eli läjä rättejä, motor cleania ja tuo oil saveri.
Suodattimet ja ölijyt oottaa kans peräkontissa asentajaansa.
Kyseessähän on palssilla vapari Volvo s70 2.4l 10v, vm. 1997, 207tkm ajettu.
Palssin linkittämissä kuvissa( http://kotisivu.dnainternet.net/jankaup1/volvo/ ) on mielestäni se vaihdelaatikonkopan reikä ja tuo on hyvä vinkki katsoa/haistaa öölin laatu.
Linkissä on kuvia hyviä kuvia myös vuodosta ja edelleen olen sitä mieltä, että laatikon vetarin stefakin vuotaa eniten ja palssin kertoman mukaan ei öljyä "katoa" moottorista... vuoto kuitenkin kuvien perusteella kohtalainen(?).
Vetarista mahtaa eniten lentää joo, sillähän tuo vähän kuumottaski jo päästä kattomaan laatikosta ölijyt..

Onko olemassa mitään ainetta mikä lyödään öljyn sekaan ja joka loistaa esim. uv-valossa? Ois aika näppärä keino paikallistaa vuotoja, kai.