Mutta siis vielä siitä putkesta. Sehän on se jota ei pidä mennä irrottelemaan, jos nyt olen samassa kohteessa. Mä sitä ronkin nippusiteellä (sopivan kokonen, taipuisa ja muovinen, jolla ei kuvittelisi saavan tuhoa aikaan) silloin samalla kun putsasin pöntön. Kunhan siis kokeilin, että siellä ei ole mitään tukosta ja kyllä se nippuside sinne tosin stoppas, ihan kuin olis tullu joku mutka vastaan.
Olenko mä nyt sitten saanut sieltä jotain rikki tuolla operaatiolla?
Eli siinä yhdessä ja samassa putkessa kulkee kaasut toiseen suuntaan ja öljy valuu sitten toiseen suuntaan.
Silloin ekalla kerralla, kun joku neuvoi minulle tuota puhallustestiä, että ottaa siitä imuilmaletkulta sen liekkilukolta tulevan letkun irti, niin siellä tuntui enemmän painetta vastaan. Ja silloin öljykorkin avattuani se pisti alkuunsa hanttiin ja sitten tuntui kuin olis puhallusputkella ampunu. Eli ihan kun jotain olis irronnu jostain. Mutta tarttee nyt testailla vielä puhaltamalla.
Stefa laittaessa joutu ihan kunnolla painamaan (semmosella sopivan kokosella muoviputkella), että sai sen sinne paikoilleen. Oli paljon tiukempi kuin apuakseli, jonne sain parikin stefaa hupsseonpohjassataas-tyyppisesti turattua. No, saahan sitä taas avata tuon jakopään ja homma menee pikkuhiljaa jo rutiinilla...
En ole muuten saanu aikaseksi vielä mitata venttiilinvälyksiä, kun olen ajatellu, että tolla vois ajaakin välillä. Eli jos niissä on heittoa, niin saako sillä painetta tonne venttiilikoppaan? Ekana ny mittaan noi puristukset, kunhan saan mittarin käsiini jostain.