joo loppujen lopuksi tuolta turbotekniikasta sain ahtimen...kiitos heille siitä.
muttei mene ihan offtopikiksi niin tuliko gazit tuolta rallyracelta, itellä on samanmoiset ja kesällä vasta saa ajokokemuksia, mutta hyvältä ne ainaki näytti ja tuntu tollein käsikopelolla.
Mitäs meillä oli tässä tehollista tavotetta??
Gazit on rallyracelta ja tilattu suoraan gazilta ns. omilla mitoilla. Otin jonkun kymmenen milliä lyhyempänän nuo kun vakiot on niin pääsee lähemmäs maata.
Tehotavoitetta ei varsinaiesti enää ole. Nyt on se 385hp ja kaikki mitä tulee lisää on kotiinpäin.
Sain tänään myös tehtyä asian, joka on ollut suunnitelmissa koko talven, mutten ole pirtin remontoinnilta kerennyt. Sain siis vihdoin taka-akselista puslat ulos. Kosaanilla lämmitttelin sitä puslan teräsrunkoa ja laitoin sitten pitkän putkenpätkän toiseen päähän ja pitkällä kierretangolla ja muttereille venytin tuota puslaa niin kauan (samalla lämmittäen), että pusla napsahti ulos pesästää. Sitten vingulla loput puslan osat pois ja maalia sisään. Samalla maalasin koko perän taas uudestaan.
Seuraavalla kerralla sitten asennan uretaanit ja alan punnertamaan perää takaisin paikalle. Ellen innostu laittamaan niitä toisia jarrusatuloita tuonne perään vielä. Menis toki nekin samalla, mutta voi olla aikataulun kanssa aika huonoa.

Maalattu uusiksi

Ennen maalausta. (Maalattu muutama vuosi sitten)

Pikkuhiljaa talven alustamuutos tästä valmistuu..
Työlistalla vielä:
- Saada etupään ylälautaset valmiiksi
- Soravata taakse coilover jousien säätöpalikan alle nylonista kiinnityspalikat tukivarsiin.
- Keksiä jotain taka coilien yläpäihin..
- Tehdä säädettävä pannhard, jos kerkeää
- Taakse toiset jarrusatulat, jos kerkeää
- Muutama öljyvuoto korjata (letkuja lähinnä)
- Vaihtaa Getrag 262 tilalle toinen getrag 262, jos kerkeää..