Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

850 t5 tehot kateissa (taas!)

  • 34 Vastauksia
  • 14043 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: 850 t5 tehot kateissa (taas!)
« Vastaus #15 : 14.07.2012, 09:33:17 »
voiko ahtimen letkun ruttuun meno aiheuttaa tuon vian?  :buck2:

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 tehot kateissa (taas!)
« Vastaus #16 : 14.07.2012, 13:15:23 »
Itellä kanssa tuo katti käyny mielessä, muunmuassa! Mutta, miksi se sitten välillä "aukeaisi"? Koska välillä, satunnaisesti tuossa on potkua ihan vanhaan hyvään malliin... Eli luulisi että jos katti olis tukossa, se olis tukossa... No tietysti tuo tulee kokeiltavaksi jossain vaiheessa, nyt kuitenkin odotan sen turboruuvin tuloa ja toivon että se olisi ratkasu ongelmaan.

Eilen tuossa taas testailtiin ja ihmeteltiin kun kylmänä auton bypass toimi hyvin, päästi ilmat nätisti kun kaasun nosti ahdoilta ylös. Mutta lämpimänä turbosta alkoi kuulua sakkaava ääni aina ahdoilta pudotettaessa, ihan niinkuin bypass ei olisi enää toiminut. Miten tuossa yleensä toimii koko bypass?
Tämä turbojen maailma on mulle ihan uutta, joten kertokaa kun en ymmärrä. :idiot2:

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: 850 t5 tehot kateissa (taas!)
« Vastaus #17 : 14.07.2012, 13:56:48 »
Siellä on kuminen kalvo, joka käyttää semmosta mäntää. Siitä menee letku suoraan imusarjaan.
Eli kun kaasun päästää, kaasuläppä menee kiinni: imusarjaan tulee alipainetta ja vetää bypass venttiilin auki. Bypass venttiilli päästää turbon tuottaman paineen takaisin turbon impupuolelle. Tämän tarkoitus on mm. suojata turbon siipiä.
Ja tietenkin jos toi kalvo vuotaa, vuotaa se myös ahtopaineet takaisin turbon imuputkeen ja silloin ei ole ahtoja/tehoja.
Se on se kolmion mallinen metallikansi siinä turbossa. Voi ottaa auki ja katsoa, rikkomatta mitään.

Poissa Rasivaarankeisari

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 tehot kateissa (taas!)
« Vastaus #18 : 17.07.2012, 12:48:33 »
Ettei nyt ahtoputki vuoda mistään? Ja etenki kato viimenen mutka mikä tulee imusarjaan kiinni, yleensä halakeaa siitä tyhjäkäyntimoottorin letkus haarotuksesta. Mulla halkes se viimenen mutka niin vedot oli hukassa tottakait ja mustaa pöllyytti ku diisseli  :D Ja se uus mutka maksaa vetteriltä n. 83e. Ite sain 75e tinkaamalla...

Just viimeviikkolla jouduin itekkin vaihtamaan tuoon osan. seilaili ahdot täyskaasukiihdytyksessä 0.5-0.7 barin väliä. Helppo homma ja suht halpa osa.

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 tehot kateissa (taas!)
« Vastaus #19 : 19.07.2012, 20:22:41 »
Noniin, nyt on turboruuvi asennettu ja ahtaa kyllä, MUTTA, tehoa ei vain ole. Mistä tämä nyt johtuu, onko tosiaan joku paikka tukossa. Vai eikö saa polttoainetta nyt sitten. Onko muuten tietoa paljonko t5 vakioahdin kykenee ylipäätään ahtamaan?
Ensin tuntuu että nyt lähtis, mutta ei sitten kuitenkaan... Mystistä





Poissa antz

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 tehot kateissa (taas!)
« Vastaus #20 : 20.07.2012, 11:00:35 »
Voisko pakosarja olla halki. itellä ainaki oli aivan tehoton ku pakosarja halkesi.

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 tehot kateissa (taas!)
« Vastaus #21 : 20.07.2012, 12:31:10 »
Ainakaan äänimaailmassa ei ole tapahtunu muutosta, en tiedä. Mut miten kummassa ei ole tehoa vaikka ahtoja on, ei ymmärrä.

Poissa _Max_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 tehot kateissa (taas!)
« Vastaus #22 : 20.07.2012, 13:07:22 »
käytä sitä kattia irti ja kokeile.. ei oo iso homma

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 tehot kateissa (taas!)
« Vastaus #23 : 20.07.2012, 19:35:10 »
käytä sitä kattia irti ja kokeile.. ei oo iso homma

En väitä etteikö tuo katti vois olla tukossa, mutta minusta sen irrottaminen ei ole pikku homma. Näkyy olevan yhtenäinen tuo putki jostain ahtimelta auton puoliväliin asti.
Enpä kässää miksi katalysaattori ei voi olla kiinni vaikka klemmareilla?

Poissa _Max_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 tehot kateissa (taas!)
« Vastaus #24 : 21.07.2012, 00:43:14 »
joo no ei sitä turhan helpoksi oo sitte tehtykkään, mut kokeile kuitenkin.. on meinaan niin samanlainen taudin kuva mitä kaverin teukassa ja siinä oli tosiaa katti tukossa ja ei meinannu rekan edelle päästä..

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 tehot kateissa (taas!)
« Vastaus #25 : 21.07.2012, 09:34:52 »
Tietysti jos rälläkällä vetäs poikki putken silleen että virittelis katalysaattorin(tai sen tilalle suoran putken) uudestaan klemmareilla, kun ei tuota paikoillaan ollessa oikein ympäri pääse hitsaamaan takas. Tai sitten jos tekis luukun katin pohjaan ja rojut kylmästi ulos ja sitten hitsais luukun umpeen...
Joo, pitää suunnitella  ;D

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 tehot kateissa (taas!)
« Vastaus #26 : 30.07.2012, 15:20:04 »
Mulle ilmenny nyt samanlaista vikaa, välillä vetää ok, mut sit taas välillä tuntuu että ei ahda ollenkaan. Kaasua kun remppaa, ni tuntuu putkessa polttavan, ja alkaa katti haisemaan, kun pikkasen aikaa remppaa. Vuotoja en ole löytänny mistään.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 t5 tehot kateissa (taas!)
« Vastaus #27 : 31.07.2012, 09:14:55 »
Noniin, nyt on turboruuvi asennettu ja ahtaa kyllä, MUTTA, tehoa ei vain ole. Mistä tämä nyt johtuu, onko tosiaan joku paikka tukossa. Vai eikö saa polttoainetta nyt sitten. Onko muuten tietoa paljonko t5 vakioahdin kykenee ylipäätään ahtamaan?
Ensin tuntuu että nyt lähtis, mutta ei sitten kuitenkaan... Mystistä
otitko jo sen bypassin kannen auki ja katoit sen kalvon?
Toinen tapa on ottaa sen letku imusarjasta irti ja puhaltaa siihen, meneekö ilma läpi?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 tehot kateissa (taas!)
« Vastaus #28 : 02.08.2012, 20:05:54 »
Tehot löytyi, mutta tuo bypass pitäs tarkistaa kyllä, koska kuuluu sakkaava ääni kun höllää kaasun kovemmasta kiihdytyksestä.

"Vika" miksi tehot oli kateissa, oli loppujen lopuksi nolon yksinkertainen. Syynä oli yksinkertaisesti liian matalaoktaaninen polttoaine. Näköjään jo nuissa tehoissa vaatii korkeampaa oktaania, vakiossa kun ei huomaa mitään eroa vaikka mitä olis tankissa, silläpä en oikein jaksanut uskoa ennenkuin nyt.

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 tehot kateissa (taas!)
« Vastaus #29 : 02.08.2012, 22:31:31 »
Mulla vika helpottui kun vaihtelin tulpat, seuraavaksi pyörijän ja jakajan kannen, mutta nyt vielä ilmenee nykimistä toisinaan, juurikin, kun lähtee kiihdyttämään yli 80 vauhdista. Pitänee vielä tulpanjohdot vaihdella. Automaatin kanssa tää ettiminen on hankalampaa kuin manuaalin. Takana ajannut kaveri kyllä kertoili että kun ohittamaan läksin, ni raan bensan haju oli voimakas. Oiskos jollain ideaa tähän, tulpanjohdot tai ruiskut? Nii mulla tosiaankin v70 t5, mut eipä taida paljoo olla eroja.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2012, 22:43:42 kirjoittanut Phav »

 

Autoracing  KL-varaosat