Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

760 2.3 turbo tyhjäkäynti?

  • 31 Vastauksia
  • 7606 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

twin

  • Vieras
760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« : 15.07.2012, 20:30:24 »
Millä ton sais käymään tyhjää kunnolla, eilen taas säädettiin noin.1000rpm ja pikku lenkin jälkeen taas n.1600 ja katkoo?? Mikäs tän "tyhjäkäynti moottorin" funktio on kun ei vaikuta mitään vaikka nappaa tipselin irti? ja kyseessähän on -89 760 b230ft ja lh2.2...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #1 : 16.07.2012, 00:01:08 »
Kaasuläppäkytkimen säätö? Tai sitten se lisäilmaluisti on rikki.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

twin

  • Vieras
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #2 : 16.07.2012, 22:54:23 »
Sitä kaasuläpän sähkö härveliäkin säädeltiin kyllä... tuli mieleen että vaikuttaako siihen lisäilma luistiin öljy kuinkapaljon kun jurbon vaihdon yhteydessä huomattiin et ahto putkissa oli aika paljon ööliä ja se letkuhan lähtee ahtoputken alaosasta?

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #3 : 19.07.2012, 07:44:04 »
itsellä oli samaa vikaa joka sitten paljastui imusarjan tiivisteen vuodoksi
760 '90 b230ft+m46

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #4 : 19.07.2012, 10:05:14 »
Lisäilmaluistia voi kokeilla, ruuvarilla hennosti liikuttelet sitä läppää, kuuluu liikkua herkästi. Monessa se on vielä asemoitu siten, että siinä on "vapaana" ollessaan pieni rako "väärällä" puolen, ja kun sitä ohjataan niin se pieni rako menee ensin kiinni ja sitten alkaa aukeamaan toiselta reunalta, syytä en kyllä voi käsittää mutta monta tuommosta on tullu vastaan ???. Voit myös kokeilla syöttää hetkellisesti sille virtaa vaikkapa sulakkeen kautta akulta, pitää rävähtää vihasesti auki(en ole varma, vaikuttaako napaisuus toimintaan, kannattanee testata). Siis mikäli on 2-nastainen, 3-nastaiseen en lähtisi sokkona virtaa tarjoamaan ennenkon setvii mitä ne piuhat tekee.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

twin

  • Vieras
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #5 : 19.07.2012, 21:35:26 »
Imusarjan tiiviste on vaihdettu muutama kuukausi sit ja se ei vaikuttanut mitään mihinkään. Tarvii se härveli ottaa kätöseen ja katella sitä vaikka huomena.

hevonen

  • Vieras
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #6 : 19.07.2012, 21:49:42 »
Jos läppäkytkin on oikein säädetty ja kaasuläpän perussäätö myös kohdillaan, on olemassa imuvuoto tai imm on viallinen.

twin

  • Vieras
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #7 : 19.07.2012, 21:59:04 »
Niinpä niin, aina ne kalliit osat!

twin

  • Vieras
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #8 : 26.07.2012, 21:48:18 »
No nyt on sen verran selvinnyt että ilmavuotoa olis taas, viimetalvena vaihdettu imusarjan tiiviste vuotaa nelosen kohdalta ja puolet suuttimen o-renkaista.

twin

  • Vieras
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #9 : 14.08.2012, 15:53:52 »
No nyt on vaihdeltu taas tiivisteitä ja käy tasaseen tyhjää mut samalla myös sit nousi kulutus entisestään...

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #10 : 02.07.2013, 00:38:49 »
Ongelma uudessa pussihousumobiilissa, tyhjäkäynti 1450rpm... tasasesti.  Ei imuvuotoja, tutkisin ne tänään kun tuli tilapäinen imuvuoto, kun yks alipaineletku ampu irti ja alko tyhjäkäynti humppaamaan.(ja ahtopaine laski 1bar->0.8)

Tyhjäkäyntimoottorischaissena?
Mites tota kaasuläpän stopparia säädetään kun siinä kierretapissa oo kummassakaan päässä mitään mistä vääntää?
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

hevonen

  • Vieras
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #11 : 02.07.2013, 06:58:14 »
Mites tota kaasuläpän stopparia säädetään kun siinä kierretapissa oo kummassakaan päässä mitään mistä vääntää?
Kyllä siinä ruuvin päässä pitäis halkio olla. Paskaa täynnä ettei näy?
Jos ei ole, joku on vaihtanut sen, pyöritä millä kiinni saat kun lukkomutteri on löysätty. Joskus pyörii ihan sormin..


Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #12 : 02.07.2013, 16:25:36 »
Kyllä siinä ruuvin päässä pitäis halkio olla. Paskaa täynnä ettei näy?
Jos ei ole, joku on vaihtanut sen, pyöritä millä kiinni saat kun lukkomutteri on löysätty. Joskus pyörii ihan sormin..
Pitää koittaa uudemmin tiirailla.

Tyhjäkäyntimoottorin putsasin vaikkei ollu likanen, kokeilin miten käy ilman johtoa siinä, alko humppaamaan vaan, mutta ei muuta vaikutusta. Kaikki letkulähdöt ja imusarjan tiiviste ruiskittu bräkleenillä eikä missään mitää vaikutusta, myös koitettu puristella letkuja, ei vaan laske tyhjäkäynti tosta 1400rpmstä paitsi siirtämällä vaihteenvalitsemen vaihdeasentoon että tomaatti jarruttaa konetta  :idiot2:

Ei tässä muuten mitään hoppua, 12päivää aikaa leimata.
« Viimeksi muokattu: 02.07.2013, 16:40:08 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #13 : 03.07.2013, 08:44:48 »
Pitää koittaa uudemmin tiirailla.

Tyhjäkäyntimoottorin putsasin vaikkei ollu likanen, kokeilin miten käy ilman johtoa siinä, alko humppaamaan vaan, mutta ei muuta vaikutusta. Kaikki letkulähdöt ja imusarjan tiiviste ruiskittu bräkleenillä eikä missään mitää vaikutusta, myös koitettu puristella letkuja, ei vaan laske tyhjäkäynti tosta 1400rpmstä paitsi siirtämällä vaihteenvalitsemen vaihdeasentoon että tomaatti jarruttaa konetta  :idiot2:

Ei tässä muuten mitään hoppua, 12päivää aikaa leimata.

Oliko tuossakin vielä 2.2? Onko ohivirtausruuvia kaasuläpällä, sen säätö? Sytkä kohdillaan?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #14 : 03.07.2013, 10:48:13 »
Oliko tuossakin vielä 2.2? Onko ohivirtausruuvia kaasuläpällä, sen säätö? Sytkä kohdillaan?
Ei oo kaasuläpällä ruuvia, oliskin helppoa jos olis siinä säätö. Sytkää ei oo katottu, mutta vaikuttaisko sytkän heitto 500rpm lisäävästi tyhjäkäyntiin ?  :o

Tarvii varmaa toi kaasuläppä tarkistaa että menee kunnolla kiinni ja putsata kotelo.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron