Olipahan homma.
Purkaminen siihen pisteeseen että pääsi ETM:n pultteihin käsiksi vei kaksi tuntia (mm. flektin irroitus). Auto on siis uusi minulle ja uusin vuosimalliltaan mitä on koskaan ollut omistuksessa, joten aika varovasti tuli purettua ja katsottua että miten mikäkin paikka purkaantuu ja mikä kuuluu minnekin.
Ennen puhdistamista:

Ennätin jo suhauttaa tuohon Quickleenia, joten koko karmea totuus ei käy ilmi. Rööri oli aivan mustan pien peitossa läpästä imusarjaan päin. Semmoista tahmeaa, oikein tarrautuvaista töhnää.
30 minuuttia puhdistelua WD40:n, Quickcleenin, messinki- ja hammasharjojen, rättien ja paineilman kanssa ja tulos oli tämmöinen:

Aloitin remontin 16:45. Viimeiset osat sain paikoilleen 22:30. Varmaan sujuu nopeammin seuraavalla kerralla, mutta muutamat paikat (kuten välijäähyltä kaasuläpälle menevän putken klemmarin kiristys kaasuläpän kaulukseen) ovat todella hitaita ja tuskaisia tehdä.
Lopputulos:
-käynnistyy hyvin
-tasainen tyhjäkäynti
-ei niiaile missään tilanteessa
-ei epäröi pienillä kierroksilla (nyt jaksaa edetä jo 1000 rpm alkaen hienosti)
-kuskilla on hyvä mieli
Osat ja tarvikkeet:
-tökötit (oli jo hyllyssä) ~1 € verran
-puhdistusvälineet 0 €
-ETM:n ja imusarjan välinen tiiviste 3 € (siniseltä)
Yht. 4 €
Työkustannukset:
-harrastushan tämä on, joten jokainen tunti pajalla on pelkkää henkistä tienestiä
