Enäänhän ei hinattaviakaan laitteita saa itse alusta lähtien tehdä. Vaaditaan tyyppihyväksyntä tjs. Eli esim vanhasta kärrystä saa vielä tehä.
E: toki asia on tulkinnanvarainen, koska kuka sen tietää milloin se dolly tai muu hinattava on tehty 
Luulisi pätevän sovellettavin osin samat säännökset, kuin peräkärryn yksittäishyväksynnässä, jos siis jotain hyväksyntöjä vaaditaan. Eli peräkärryissähän ne ovat yhteensopivuustodistukset vetopään/työntöjarrun ja akselin/akselien yhteensopivuudesta (jos jarrut). Jarrujen osalta myös tiedot jarrutusvoimista yms... Vetoaisassa ei jatkoja, eikä hitsaussaumoja ja riittävät materiaalivahvuudet, ellei ole valmiiksi e-hyväksytty aisa. Dollyn tapauksessa voisi olettaa vaatimusten liittyvän tuohon aisaan.
Konttorilta kysymällähän tuo selviää.
Mitä noita kieltämään, tässä maassa kielletään jo aivan riittävästi asioita, mitä normaalilla maalaisjärjellä varustettu ihminen pystyisi tekemään aivan hyvin. Jos tuollaista alkaisi ylipäätään rakentamaan, niin voisi suurimmassa osassa tapauksista olettaa rakentajallla olevan osaamista sen verran, että tajuaa valita materiaalivahvuudet riittävällä kertoimella.
Kohta ei saa varmaan pestä autoaan, ellei ole jotain valtuuksia asiaan...