Dollyä jokunen vuosi käyttäneenä sanoisin, että hyvin sillä autot perässä kulkee. Tuolla yhdistelmällä ajettaessa pitää vain vähän ennakoida enemmän seuraavista syistä.
- Kääntösäde on iso, koska jyrkkiä käännöksiä tehdessä hinattavan auton kylki voi osua dollyn rakenteisiin (lokasuoja). Siksi vaatii loivempia käännöksiä kuin trailerilla vedettäessä. Mitä leveämpi hinattava auto, sitä loivemmat käännökset.
- Dolly kuormattuna peruuttaminen on enemmän tai vähemmän taitolaji, koska dolly kuormattuna peruutettaessa kääntyy kaksi niveltä (vetoaisa peräkoukussa ja dollyn keskinivel). Peruuttaminen verrattavissa rekka-autossa puoliperä+vasikka kärry yhdistelmän peruuttamiseen.
- Vetoauton jarrut joutuvat kovemmalle, koska dollyt ainakin pääsääntöisesti jarruttomia. Varsinkin liukkailla talvikeleillä tarvitaan ennakointia pitkien jarrutusmatkojen osalta.
Pääosin dolly-yhdistelmän vetäminen ei ole mitään järkyttävää tai vaarallista. Siellä se auto tulee perässä ihan sujuvasti, kun vain ottaa huomioon yllä mainitut seikat.
Tuossa eräs esimerkki...
