
Nyt lämppärinkennon sitten kokeeksi vaihdoin. Loma kun on ja on aikaa rassata autoakin.
Paikallaan oli ehjä alkuperäinen kokometallinen Volvo-kenno. Sellainen, jota voi korjauttaa jäähdytinkorjaamossa tinalla... Ei vuoda paineilmalla vesiastiassa koestettuna. Toki oli aika likaínen sisältä. Menee hyllyyn varaosaksi.
Kunhan keksii, minkä laittaa suojaksi, ettei aika raiskaa.
Tilalle tuli muovipäätyinen epäilyttävä rimpula. Motonetin aikanaan myymä.
Yksi norjan kruunu löytyi sieltä kennon päältä ja muuta muraa; hiekkaa ja neulasia.
Norjan kruunu selittyy sillä, että tuo oli ensimmäiset 139 tkm Nuorgamissa taksina.

Se kenno lähtee todellakin tässä tummaihomallissa pois, kun saa ensin päädyn irti ja purkaa letkut ja poljinhässäkän ynnä yhden matolaatikon pois.
Terapiakiroilua aiheuttí vain ne päädyn T15-kannalla olevat pikku ruuvit. Kettumaisessa paikassa ovat.
Muuten homma on helppo! Jotta uusi muovipäätykenno asettuu hyvin, täytyy päätykappaletta vähän avartaa reunoista viilalla.
Samalla poistin tuon yleisen vuotokohteen eli lämmityslaitteen hanan. Ennestään on jo konehuoneen puolella kuulasulku, jolla saa kesäksi taatusti lämmityslaitteen kierron katkaistua.
Nyt on suunnitelmissa sen tilalle yleismallinen lämppärihana, jota alkuperäinen lämmönsäätövipunen vaijerilla säätää.
Ei ole ylivoimainen tehtävä, jahka ehtii...