RallyBaron  Samppasport

Volvo 240DL -85 B200K->B230FT

  • 296 Vastauksia
  • 104117 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 598
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #15 : 04.09.2012, 18:04:07 »
Varmaa parempiki keino olemassa, mutta ite irrottelin kuumailmapuhaltimen kanssa nuo. Lähti helposti irti ja sen jälkee käsittelin sitä kohtaa paint renovationilla, vai mikä se nyt oli. Katos se sävyero maalipinnasta. :)
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Pekka92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #16 : 04.09.2012, 19:04:26 »
Onnittelut komeasta ensiautosta ;) etuoviin menee orggispaikoille muistaakseni max 5cm syvät kajarit (muuten ei ikkuna aukea). Itellä 4" SPL Dynamicsin koaksiaalit, ja meni heittämällä. Niistäkin on tosin tullu joku uus malli ni en tiiä sopiiko... ::)

Ainakin -88 vuotisessa on kuskin puolella rintapellissä läpivientilevy siinä kytkinpolkimen yläpuolella. On kahella pultilla kiinni. Siitä virtajohto subille. Takapenkit kun nappaat pois niin saat pujoteltua piuhan sinne konttiin. Takapenkit lähtee irti muistaakseni taaksepäin työntämällä ja nostamalla  ::)
Volvo 240 GL
Volvo V70 Mk3
Volvo 940 Turbo x2
Volvo V70 Classic

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #17 : 04.09.2012, 21:39:37 »
SF tarra lähtikin irti ihan vain vetämällä. Vähän jäi liimaa ja se reunus. Pitää joku päivä koittaa millä lähtis irti.

Nyt on siis tiedossa että jossakin rintapelissä pitäisi olla reikä virtajohdolle ja että tuolla takana on ne reiät konttiin. Mutta mistäs kannattais vetää sitten tuolla kabiinin sisällä ne johdot? Itse ajattelin mattojen ali, mutta mites ne matot lähtee irti vai onko parempia paikkoja?

E:Sellainen vielä tuli mieleen, että mistäs otan maadotuksen vahvarille kontissa?
« Viimeksi muokattu: 04.09.2012, 23:08:17 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #18 : 04.09.2012, 22:01:45 »
Nyt on siis tiedossa että jossakin rintapelissä pitäisi olla reikä virtajohdolle ja että tuolla takana on ne reiät konttiin. Mutta mistäs kannattais vetää sitten tuolla kabiinin sisällä ne johdot? Itse ajattelin mattojen ali, mutta mites ne matot lähtee irti vai onko parempia paikkoja?
Eiköhän ne mahdu meneen kun ottaa ne kynnysmuovit vetämällä irti niin sinne alle :)
No kun halvalla sai.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #19 : 05.09.2012, 01:09:32 »
240:ssä menee kynnyskoteloihin vaikka 6 virtajohtoa  ;)
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #20 : 06.09.2012, 21:20:14 »
Niin mistä kannattaisi ottaa maadotus tuolle subbarin vahvistimelle takakontissa? Ja kannattaakohan noita alkuperäisiä kaiutin kaapeleita vaihtaa uudempiin? Alunperin kuskin puolen kaiutin ei tosiaan toiminut niin siellä voi kyllä olla joku piuha katkikin. Joutuuko ne kaapelit tosiaan vaihtaa siitä liittimestä asti mikä tulee mankkaan kiinni? Hain myös mankan tänään vaikuttaa oikein hyvältä :). Huomenna tarkoitus kipaista motonettiin hakemaan virtakaapeli ja elementit. Mitäs luulette oiskos 40A sulake hyvä subbarille? Vahvistin on 500w kiinalainen. Ehkä jo huomenna pääse kuuntelemaan miltä kuulostaa.

E: Noniin nyt on asennettu nuo kaiuttimet oviin ja soitinki väliaikaisesti, mutta subbari uupuu vielä. Tällä hetkellä suurin kysymys on että mistä saan herätteen subille? En ainakaa ite löytäny tuosta soittimen manuaalista oikeen mitään järkevää.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2012, 20:37:01 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Pekka92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #21 : 07.09.2012, 23:27:12 »
Heräte vaikka tupakinsytyttimestä ja maadoitus johonkin mihin saa kaapelikengän kiinni ;D
Volvo 240 GL
Volvo V70 Mk3
Volvo 940 Turbo x2
Volvo V70 Classic

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #22 : 07.09.2012, 23:51:27 »
Heräte vaikka tupakinsytyttimestä ja maadoitus johonkin mihin saa kaapelikengän kiinni ;D

Juu no heräte taisikin löytyä tuosta soittimesta, kun uudestaan tutkailin manuaalia :). Innoissani jo kokeilin settiä siten, että vahvarilla oli sellainen väliaikainen "maadoitus". Eihän siitä muuta seurannut kuin palanut sulake :D. Huomenna uusi yritys paremmalla maadoituksella :). Pitäiskö tuon maadoituksen toimia maalinkin läpi? Nyt siis tarkoitus hioa pellille ja porata reikä mihin pultilla maajohto niin ei pitäisi olla siitä kiinni.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Pekka92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #23 : 08.09.2012, 13:24:18 »
Hiot ihan paljaalle pellille niin toimii 8) ja kannattaa pistää ehkä vähän isompi sulake tohon ettei paukahda heti, joku 60A aika sopiva.
Volvo 240 GL
Volvo V70 Mk3
Volvo 940 Turbo x2
Volvo V70 Classic

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #24 : 08.09.2012, 15:21:57 »
Hiot ihan paljaalle pellille niin toimii 8) ja kannattaa pistää ehkä vähän isompi sulake tohon ettei paukahda heti, joku 60A aika sopiva.

Juu hioin pellile asti ja nyt toimii! :) Sulake olikiin juuri 60A minkä sain kaverilta. Nyt Volvossa soi poppi ja on kyllä hyvä fiilis, kun viimein lähti kaikki toimimaan.

E: Nyt on popiteltu ja poppeihin olen oikein tyytyväinen. Laitan kuvia kun kerkiän. Seuraavaksi pitäisi miettiä takajousituksen parantamista. Tänään tuli kokeiltua tuon jousituksen kantokykyä 4 hengen kuormalla ja aika löysältä tuntuisi. Onhan se jo ilman kuormaakin aika lintassa, niin saisiko asian korjattua mitä luulette jos laittaisi alle 245 kuormajouset ja uudet iskarit motonetistä? Myöskään lämppäri ei puhaltanut lämmintä ilmaa tänään niin mistä tämä voisi johtua?


Tälläin tuli akkuun kiinni.

Virtapiuha konetilassa ja sulake.

Läpivienti kabiinin puolelle. Tähän tarvis jonkun patentin miten sais tukittua tuon ylimääräisen tilan?

Kojetaulu nykyään. Vielä tarvis sen sovitelevyn ylälokeroon. Idoita mistä? TILATTU

Tollast JVC halpikset motonetistä tuli ovihttp://i1148.photobucket.com/albums/o575/Konefriikki/IMG_4767.jpgin. Ideoita miten saisi alkuperäiset kaiutinritilät paikoilleen?

Vielä kuva kontista :).

Sitten löyty tälläinen ikävämpi juttu. Eli takapenkin alta löytyi ruostunut kohta:

Tälle en ajatellut ainakaan vielä tehdä mitään.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2013, 18:51:35 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa D24T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #25 : 12.09.2012, 21:25:22 »
Ite tein pellistä sovitteen tuohon. Miten kuuluu nuilla jvc:eillä? paljo nuissa on rms? ja menikö suoraa alkuperäisten ämyrien paikalle?

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #26 : 12.09.2012, 21:28:56 »
Ite tein pellistä sovitteen tuohon. Miten kuuluu nuilla jvc:eillä? paljo nuissa on rms? ja menikö suoraa alkuperäisten ämyrien paikalle?

Mielestäni kuuluu oikein mukavasti :). Riittävän hyvin hintaansa nähden(39€). Bassoahan noissa ei ole sitten yhtään, mutta sen hoitelee itsellä tuo subi kontissa. RMS 160W. Meni suoraan alkuperäisten paikalle.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #27 : 13.09.2012, 15:07:46 »
Hieno ensiauto, itselläkin 240 Dl ensiauto :)

Missäs leirillä olit, Suunta 12?  Haluaisitko myydän ton Volvo lisävarusteet katalokin  ;D Takakontin 'urakkakahva' on hieno.

Täällä myös 240 DL -84 oli ensiauto! Oikein meinasi tulla muisteluista kyyneltä silmäkulmaan ;).

Asiaan. On pirun nätti 240, pienillä jutuilla tuosta saa tosiaan maukkaan. Jatka samaan malliin! :)
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #28 : 13.09.2012, 16:52:49 »
Täällä myös 240 DL -84 oli ensiauto! Oikein meinasi tulla muisteluista kyyneltä silmäkulmaan ;).

Asiaan. On pirun nätti 240, pienillä jutuilla tuosta saa tosiaan maukkaan. Jatka samaan malliin! :)

Kiitoksia kehuista :). Uusimpia hankintoja ovat ohjaustehostinpaketti, kierroslukumittari sekä kuormajouset taakse(näistä kiitos JuHaU). Näitä pääsen asentelemaan parin viikon päästä. Myös radion asennuskehys saapui ja tuli oikein hyvä siitäkin :). Jos on ylimääräisenä lisämittarin sellaista kehystä niin saa tarjota.

Mielessä olisi ensi kesäksi hankkia "uudet" vanteet, kun joutuu joka tapauksessa ostamaan uudet renkaat. Mitäs luulette onko 17" jo liian iso? Noita klassisia Volvon omia esim. 740 tai 940 turbo vanteita on vaikeaa löytää 16" koossa tai on sitte hirveän hintaisia.

Sitten se kuuluisa turbotus on alkanut hiipiä hiljaa mieleeni, että mitä sitten jos kuitenkin  ::). Pitäisi saada mopo ensin myytyä, että saisi rahaa niin voisi alkaa harkitsemaan turbotusta :). Onko järkevää turbottaa tätä omaa B200K:ta? Olen kyllä lukenut kovasti foorumin keskustelua asiasta, mutta kysyn silit :P.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2012, 17:20:18 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #29 : 13.09.2012, 16:55:37 »
B200K:n ahtamisessa ei ole mitään järkeä.
Jäitä housuun!

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron